به منظور ایجاد هم‌افزائی و توان بین دستگاه‌های مختلف تفاهمنامه همکاری بین معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران مبادله شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به منظور ایجاد هم افزائی  و توان بین دستگاههای مختلف تفاهمنامه همکاری بین معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران مبادله شد.

بر اساس اين گزارش هم افزائي وتوان بين دستگاه ها از راهبردهای اساسی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران بوده و از اصول مطرح شده در سند ملی باز آفرینی شهری است.

همچنين این تفاهمنامه که پیش نویس آن طی جلسه ای در هفته صنایع دستی در محل نمایشگاه مبادله شده بود درجلسه ای که بدین منظور در دفتر نامور مطلق معاون محترم صنایع دستی ، مشاور و جمعی از مدیران این معاونت حضور داشتند بین ایشان و جناب آقای  دکتر محمد سعید ایزدی معاون   محترم وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران مبادله شد .
 
طي این جلسه نامور مطلق ضمن تشكر از  ایزدی و پیگیری وي جهت مبادله تفاهمنامه و مبارک دانستن این اتفاق به برکت ماه مبارک رمضان گفت :بعد از امضاء تفاهمنامه باید کارگروه مشترک هرچه سريعتر تشکیل شود و موضوعات و محورهای مطرح شده در تفاهمنامه را پی بگیرد .
 وي در ادامه اظهار داشت: در هر یک از مناطق شهرهای کشور می توان متناسب با پتانسیلهای موجود آن برنامه ریزی  کرد

يکی از موضوعات مهم مورد اشاره ایشان ایجاد خانه های  هنر های سنتی و خانه های صنایع دستی  در شهر های مختلف است.

براساس اين گزارش ايزدي ضمن اشاره  به ماهیت  بین بخشی  و فرابخشی اهداف و وظایف شرکت عمرا ن وبهسازی شهری بر ضرورت همکاری  همه دستگاههایی که می توانند  در راستای اهداف بازآفرینی شهری  و ارتقاء محدوده ها و محلات موضوع  این هدف همراه شوند تاکید کردند و فرمودند امضاء تفاهم نامه فضای بسیار خوبی ایجاد خواهد کرد .

وي با اشاره به اينكه ما در بافت های تاریخی  بناهایی  را مرمت می کنیم و عملکرد  جدید برای آنها تعیین می کنیم ،افزود:‌ تولید و عرضه  صنایع دستی و ایجاد نمایشگاههای بدین منظور می تواند یکی از  عملکرد  های مناسب برای این بناها  باشد که هم این بناها احیاء شود و هم برای  نیروی کار آماده ای که دراین بافت وجود دارد؛ اشتغال زایی کنیم.

ايزدي در ادامه تصريح كرد: معاونت صنایع ستی  هم فضای مناسب  برای ترویج  و اشاعه هنرهای سنتی  پبدا می کند  و از  سوی  تقوبت  و ارتقاء صنایع دستی  و جذب بیشتر گردشگر  را  در پی خواهد داشت  .

معاون وزير راه وشهرسازي درادامه خاطر نشان كرد: همکاری  را در  چند شهر  پایلوت  نظیر کاشان و بوشهر  می توانیم  شروع کنیم  و ادامه بدهیم . 

 انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار