رئیس واحد علوم و تحقیقات خوزستان با تاکید بر اینکه تفکر تجمیع واحدهای مادر و علوم و تحقیقات می تواند زمینه ساز تصویب رشته های جدید باشد، تصریح کرد: بر این اساس اگر این تجمیع اتفاق بیافتد واحدها می توانند از امکانات یکدیگر بهره مند شده و رشته های جدیدی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در واحدها بوجود آورند.

 به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر شهرام لک رئیس واحد علوم و تحقیقات خوزستان عنوان کرد: تجمیع واحدهای مادر و علوم و تحقیقات می تواند زمینه ساز پیشرفت در واحدهای دانشگاه آزاد باشد. 
 
شهرام لک با بیان اینکه تجمیع واحدها بسیار دارای اهمیت است،گفت: واحدهای علوم تحقیقات که در مراکز استان ها بوجود آمده اند دارای مشکلات زیادی هستند که با تجمیع واحدها این مشکلات برطرف می شود. 
 
وی با اشاره به مشکلات واحدهای علوم و تحقیقات در مراکز استان ها ، خاطر نشان کرد: این واحد ها بدون پشتوانه قوی به وجود آمده اند و علی رغم وجود دانشجو و رشته در این واحدها، از مشکل کمبود هیات علمی رنج می برند که به نظر می رسد با تجمیع واحد ها مشکل کمبود هیات علمی که به زیان واحدهای علوم تحقیقات است، برطرف شود. 
 
لک با بیان اینکه واحدهای علوم و تحقیقات به خاطر نوپا بودن از فضای پژوهشی، آموزشی و اداری خوبی برخوردار نیستند، گفت: این ادغام به واحد های علوم و تحقیقات کمک می کند که مشکل فضای خود را هم حل کنند. 
 
وی افزود: با تجمیع واحد های مادر و علوم و تحقیقات زمینه همکاری اعضای هیات علمی در فعالیت های علمی و پژوهشی در مقاطع ارشد و دکتری فراهم می شود. 
 
رئیس واحد علوم و تحقیقات خوزستان با تاکید بر اینکه تجمیع واحد های مادر و علوم و تحقیقات می تواند زمینه ساز تصویب رشته های جدید باشد، تصریح کرد: بر این اساس اگر این تجمیع اتفاق بیافتد واحدها می توانند از امکانات یکدیگر بهره مند شده و رشته های جدیدی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در واحد ها بوجود آورند. 
 
وی با تاکید بر اینکه فلسفه تجمیع واحدها کمک به تصویب رشته ها و عدم موازی کاری بوده است، اظهار داشت: تجمیع واحد ها در مراکز استان ها علاوه بر اینکه یک هم افزایی بین واحد های دانشگاه آزاد به وجود خواهد آورد، هزینه های دانشگاه را هم کاهش خواهد داد. 
 
رئیس واحد علوم و تحقیقات خوزستان در خصوص مزایای دیگر تجمیع واحد های مادر و علوم و تحقیقات ها عنوان کرد: از آنجا که در چند سال اخیر تعداد متقاضیان کارشناسی در واحد ها کاهش یافته است با این تجمیع انتظار می رود مشکل کمبود دانشجو در واحد ها برطرف گردد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار