معاون امور معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از تشکیل ۱۰۰ پرونده قضایی ویژه برداشت غیرمجاز قیر طبیعی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ سعید مهدوی گفت: در حال حاضر ذخایر قیر طبیعی کشور در استان‎های لرستان، کرمانشاه، ایلام و در بعضی از نقاط استان چهارمحال و بختیاری مشاهده شده است.

وی اضافه کرد: در لرستان به لحاظ شرایط زمین‎‌شناسی و توپوگرافی شدیدی که وجود دارد دارای برون‎زد‌ها و زخ‎نمونه‎هایی از قیر طبیعی (ژیلسونیت) بوده اما فعلاً ذخیره‎ای را که بتواند به عنوان اکتشاف به آن گواهی کشف و پروانه بهره‎برداری داده شود وجود ندارد چرا که بیشتر از هفت تا هشت هزار تن نیست.

مهدوی ادامه داد: در حال حاضر مردم به صورت غیرمجاز برداشت‎هایی از این برون‎زد‌ها دارند و در این خصوص با متخلفان طبق ماده ۱۹ قانون معادن برخورد شده و پرونده آن‌ها برای برخورد به مراجع قضایی ارجاع داده می‌‎شود و در حال حاضر نیز ۱۰۰ پرونده قضایی تشکیل شده است.

معاون امور معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان یادآور شد: در استان‎های دارای معادن قیر طبیعی بیش از ۱۰ تا ۱۵ هزار تن برای هر معدن ظرفیت تعریف شده که از لحاظ افتصادی با صرفه بوده و قابل توجیه است.

وی خاطرنشان کرد: از قبل سه پرونده بهره‎برداری در استان صادر شده بود که ظرفیت آن‌ها بین شش تا ۹ هزار تن است و در مناطق امام‎زاده داوود، مرگدسر و کوهدشت واقع شده‎اند./س
 
برچسب ها: تشکیل ، پرونده ، قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.