مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از کشف محوطه‌ای بزرگ در روستای مهریان از توابع شهر یاسوج مرکزاستان مربوط به دوره اشکانیان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، صبح امروز محمود باقری در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: فردی روز گذشته، هنگام چاه کندن برای فاضلاب خانه‌ در حال ساخت خود به یک حفره بزرگ قدیمی و تاریخی برخورد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دریافت‌های اولیه کارشناسان ما گویای این است که این حفره بزرگ تاریخی مربوط به دوره اشکانیان یا ساسانیان است، تصریح کرد: دیروز وقتی که صاحب‌ خانه‌ مسکونی در حال چاه کندن برای فاضلاب خانه خود بود متوجه حفره‌ای بزرگ می‌شود که بلافاصله موضوع را به میراث فرهنگی اطلاع می‌دهد و بعد از حضور مأموران و کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در محل حفاری شده متوجه محوطه‌ای دارای چند اتاقک و راهرو مرکزی قدیمی و تاریخی می‌شوند.

وی با بیان اینکه با همکاری نیروی انتظامی، معاون سیاسی امنیتی استاندار و فرمانداری بویراحمد کنترل منطقه را به دست گرفتیم، ادامه داد: بعد از مطالعات باستان‌شناسی وکاوشگری که با مجوز سازمان میراث فرهنگی کشور انجام می‌گیرد، اطلاعات دقیق‌تری جهت دوستداران میراث فرهنگی به همه مردم عزیزمان ارائه می‌دهیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هیچ شیء قیمتی که دارای ارزش ریالی باشد در آنجا پیدا نشده، افزود: در کاوشگری ابتدایی سه کوزه خالی پیدا شد که دو تای آنها به موزه یاسوج انتقال داده شد و یکی دیگر در حال کاوشگری و خروج است.

باقری گفت: به دنبال جذب اعتبار برای کاوشگری بیشتر و تحقیقات مطالعاتی توسط کارشناسان خبره کشوری و استانی هستیم.

وی افزود: حدس کارشناسان ما بر این است که این حفره بزرگ مربوط به قنات آب است یا فضاهای زیر زمینی و پناهگاه برای استفاده مردم در آن زمان است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: یاسوج ، محوطه ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.