ضیایی گفت: ما در مناطق محروم با مشکل جذب نیروی متخصص مواجه هستیم و درصدد هستیم افرادی را در همان مناطق آموزش داده و جذب کنیم.

سید امیرمحسن ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: وزارت بهداشت مسئول حفظ و ارتقای سلامت جامعه است و آموزش پزشکی هم در همین ارتباط است و ما ماموریت داریم این کار را انجام دهیم.

وی افزود: ما در مناطق محروم با مشکل جذب نیروی متخصص مواجه هستیم و راهکار ما این است که افراد بومی در آن مناطق را آموزش دهیم تا به نیروی متخصصی که شانس ماندگاری در آن مناطق را دارند تبدیل شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته مجلس طرحی را تصویب کرد و به صورت قانون درآمد که براساس آن 30 درصد ورودی رشته‌های دستیاری پزشکی در مناطق بومی و محروم کشور باشند و طبیعی است که ما در جهت اهداف وزارت بهداشت این قانون را باید اجرا کنیم.

ضیایی خاطرنشان کرد: ما امسال این قانون را اجرایی می‌کنیم، البته سعی کردیم ظرفیت دستیاری را هم بالا ببریم، بطوری که اگر در گذشته برای داوطلبان آزاد 10درصد این کار را انجام می‌دادیم با قانون جدید آن را به 30درصد افزایش می‌دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خ دکتر
۲۳:۳۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۳
شما هم زورتان به نخبه ها رسیده.امتحان دستیاری را هم مثل بقیه آزمون ها سهل کنید.تا هم مشکلات پزشکان هم مردم وهم مملکت حل شود البته درضمینه ی بهداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۵ تير ۱۳۹۳
آدم خواب رو ممکنه بتونی بیدار کنی ولی آدمی که خودش رو به خواب زده محاله بتونی بیدار کنی.دکتر ضیایی بترس از روز حساب و کتاب(بیدار شو از خواب خود خواسته)
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۹:۵۹ ۲۵ تير ۱۳۹۳
روی سخنم با مردمی است که از این جمله افزایش سهمیه محروم برداشتشان این است که فکری به حال مناطق محروم شده است>در حالیکه کاهش ظرفیت کلی دستیاری و سهمیه آزاد که نهایتا بعد از 4 سال به مناطق محروم میروند و فرار پزشکان با استعداد به خاطر وضعیت موجود به هیچعنوان به نفع مناطق محروم وکل مملکت نمی باشد و آثار و عواقب سوئ آن به زودی زود مشخص خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۴ تير ۱۳۹۳
motasefane hagh davtalabine doreie 41,be shedat zaye mishavad.
Iran (Islamic Republic of)
بدیعی
۱۱:۰۶ ۲۴ تير ۱۳۹۳
امام علی (ع):
راستگو بودن و پرهيز نمودن از دروغ، زيباترين اخلاق و بهترين ادب است.
امیدوارم مسئولین این حدیث را سر لوحه کار خود کنند و در مقابل حق کشی ظالمانه ای که در این دوره رزیدنتی ایجاد شده صدای بلند معترضان باشند نه سر پوشی برای مخفی کردن حقایق.
Iran (Islamic Republic of)
dr p
۰۹:۱۸ ۲۴ تير ۱۳۹۳
وای خدای من باورم نمی شه دارن این مصوبه را اجرا میکنن. اخه چرا مملکت ما اینجوری . اخه چرا کسی با رتبه 2000 و با اون توان علمی باید رشته ای قبول بشه که من با یک سال تلاش و پشت کنکور موندن و تن دادن به هزار سختی الان با رتبه 120 قبول نشم. ایکاش ..... چقدر ظلم چقدر بی عدالتی ... خوش به حال همه اون هایی که تن به غربت دادن و الان دارن با خاطری آسوده در نقاط دیگه دنیا عمومی کار می کنن. نمی دونم از گرونی یک شبه کالاها بنالیم از تورم 50 درصدی بنالیم و یا از ....
ای خدا اخه تا کی این همه بی عدالتی.......
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۰:۳۲ ۲۴ تير ۱۳۹۳
دروغ دروغ دروغ
Iran (Islamic Republic of)
نیره
۰۰:۱۸ ۲۴ تير ۱۳۹۳
چقدر ظلم و دروغگویی . بی عدالتی هم حدی دارد.بی عدالتی در کاهش ظرفیت ازاد را چه کسی پاسخگو است.دراین ماه مبارک دروغگویی برای انحراف اذهان عمومی جایز نمی باشد.
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۲۰:۳۷ ۲۳ تير ۱۳۹۳
دروغ مثه اب خوردن .حالا بیا و ثابت کن. دکتر ضیایی فک میکنن دارن با گروه سنی الف صحبت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۳۳ ۲۳ تير ۱۳۹۳
از مسئولين محترم خواهشمندم بيش از اين اين قشر فرهيخته كشور را دلسرد و بي انگيزه نكنند با اين قوانيني كه يك روزه ميخواهند اجرا كنند چيزي جز اشفتگي نخواهد بود.
Singapore
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۳ تير ۱۳۹۳
دروغ محض به علاوه عوام فریبی همراه با بی عدالتی و ظلم آشکار... ای کاش دستم خرد می شد و به این دولت بی تدبیر و امید سوز رای نمی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۳ تير ۱۳۹۳
خواهش دارم با مصاحبه مجدد با دکتر ضیایی از ایشان بخواهید شفاف سازی کنند ومستندات ارائه دهند واذهان عمومی را توجیه نمایند
Iran (Islamic Republic of)
بیکار
۰۸:۰۸ ۲۳ تير ۱۳۹۳
چیزی که مسلمه اینه که به هر ترتیبی که شده این کاهش ظرفیت آزاد امسال اعمال میشه ولی واقعا زشته که یه مسوول این طوری دروغ بگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۲ تير ۱۳۹۳
سلام این درست نیست که تمام سهمیه ها یکهو امسال اعمال بشه هم جانبازان ایثارگران زیاد شده هم محروم اونم نه یکم بلکه 50 درصد کل را گرفته اخه ما چه گناهی کردیم بی خبر از همه جا چون تو مهر و ابان مشغول درس خوندن بودیم شوکه بشیم این نه اعتداله نه عدالت حداقل اگه میخوایین ظرفیت کم بشه کم کم اعمال کنید نه اینطوری .
Iran (Islamic Republic of)
دكتر مريم
۲۲:۵۷ ۲۲ تير ۱۳۹۳
با سلام آقاي دكتر با يك نگاه ساده به دفترچه راهنما به راحتي مي توان كاهش ظرفيت دستياري را مشاهده كرد واقعا در تعجبم از اين مصاحبه......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۲ تير ۱۳۹۳
فقط یک کلمه متاسفم!!

حداقل نگید عدالت چون قشری که باهاش سروکار دارید پزشک هستند به خدا ما شعور داریم بگید اجرای طرح بی عدالتی و فروختن سواد!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۲ تير ۱۳۹۳
چرا کسی پاسخگوی این اقدامات نا عادلانه مسئولین نیست؟

دکتر ضیایی در این مصاحبه واضحا اقدام به فریب اذهان عمومی کرده اند.
United States of America
شیراری
۱۷:۳۶ ۲۲ تير ۱۳۹۳
آقای دکتر ضیایی این مناطق محروم متاسفانه به سهمیه آزاد مربوطه و علنا 30 درصد سهمیه آزاد به محروم اختصاص داده شده و این کاملا نا عادلانه است. چون می خواهید پزشک ها رو مجبور به اسارت کنید 12 سال .مگر نه این است که همه پس از پایان تخصص طرح می روند. این نا عادلانه است پزشکی که از همه زندگی تش می گذرد تا تخصص رشته ای که لایق اش هست بخونه ولی یک هو به صورت غیر مترقبه می یاد یه قانونی وضع می شه که می بینی با رتبه ات رشته ای رو که لایقش بودی نمی یاری ....شما به فکر مردم تو مناطق محرومین ولی ایا تو این مناطق تمام امکانات تمام کمال هست فقط متخصص کم دارن؟؟؟؟
مطمئن باشید اگر امکانات خوب برا متخصص فراهم کنید به حد کافی خواهد بود و دیگر نیازی نیست که متخصص رو که این قدر زحمت کشیده به اسارت بگیرین....انصاف داشته باشین
چرا 30 در صد آزاد رو به محروم دادین؟؟با این کار مشخصه به زور و کلک می خواهین پزشک ها جذب محروم بشن و این کار رو هم رتبه های بالا انجام می دن و از رشته ای قبول می سوند که با آزمونی که گرفتید شایستگی قبولی نداشتن. پس دیکه این امتحان دستیاری ارزش نداره.... واقعا برای خودمون و کشورمون متاسفم.
Iran (Islamic Republic of)
دکتر ن
۱۵:۲۰ ۲۲ تير ۱۳۹۳
خدا از هرکی حق رو نا حق میکنه نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ركسانا
۱۴:۴۶ ۲۲ تير ۱۳۹۳
واقعا جالبه خلط مبحثي كه ايشون انجام دادن، امسال پذيرش سهميه آزاد از ٨٠ درصد به ٥٠ درصد رسيده( به عبارتي از ٢٣٥٠ نفر در سال ٩٢ شده ١٢٥٥ نفر) ، و اين ظلم آشكار و نهايت بي عدالتي در حق افراديه كه فقط به تلاش خودشون متكي بودن نه سهميه و اين قبيل راه هاي ميانبر، واقعا متاسفم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۲ تير ۱۳۹۳
اگه دفترچه راهنمای آزمون دستیاری دوره 41 رو ملاحظه بفرمائید, متوجه میشید که اون چیزی که افزایش پیدا کرده سهمیه مناطق محروم هست که از 10% مازاد به 30% از کل ظرفیت, تغییر یافته و این یعنی افزایش 30% ای سهمیه محروم و کاهش 30% ای سهمیه آزاد!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محسن فتح اردوبادی
۱۲:۵۳ ۲۲ تير ۱۳۹۳
یکی از اشتباهات بزرگ مجلس که دفعه اول هم نیست که انجام میشه اینه که یک سری از موارد رو که ذاتا و طبیعتا غیر قانونی است به رای گیری جامه ی قانون به تنش میکنه و اون رو به قانون تبدیل میکنه.
مثال واضحش همین سهمیه ها هست. ما 15000 پزشک هستیم که در یک امتحان شرکت کردیم و به هر نفر از ما رتبه ای تعلق گرفته.ولی درست در این لحظه بنده های خدا وارد عمل میشن و با دخیل کردن یک ضریب به نام سهمیه تمام معادلات رو تغییر میدن. این عمل واضحا یعنی بی عدالتی و دستکاری در امتحان دستیاری و با فروختن سوال هیچ فرقی نمیکنه. در قانون سهمیه مناطق محروم و یا هر سهمیه دیگری به جای سوالها، رتبه ها و نمره ها به فروش میرسه
راه حل: بر داشتن کامل سهمیه. سپس انتخاب رزیدنت بدون هیچ سهمیه ای. سپس پزشکان مکلف به پوشش مناطق محروم هستند ان هم در یک شرایط عاقلانه و منصفانه. مثلا 4 سال خدمت و در کنارش حق و حقوق آنها نیز پرداخت شود. نه اینکه بگن 12 سال باید خدمت کنید و بعد سر یک ناهار دادن به پزشک هم کلی منت بذارن و یه روز بدن و روز بعد ندن.
با سپاس فراوان
Iran (Islamic Republic of)
معترض
۱۲:۵۲ ۲۲ تير ۱۳۹۳
واقعا متأسفم!!!
شما یا خودتان را به ندانستن زده اید یا ما را ابله تصور کرده اید! شک نکنید که جماعت پزشک انسان های کم هوش و ابلهی نیستند، پس یقینا شما خودتان را به آن راه زده اید! اگر می خواهید مطابق معمول همیشه و با استفاده از ابزار زور و بی عدالتی، البته آن هم تحت پوشش مفهوم زیبای عدالت، هر آنچه دلتان می خواهد بر سر ما بیاورید، خواهش می کنیم در کمال آرامش به کارتان برسید و به گونه ای برخورد نکنید که گویی ما هیچ نمی فهمیم!
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۱۷ ۲۲ تير ۱۳۹۳
با سلام و تشکر از خبرنگار محترم
بیشتر از همه دلم برای مردم محروم می سوزد که از اسم آنها هم برای مقاصد سیاسی سواستفاده می شود . دوستان بعد از آن همه بی نظمی در این آزمون و پذیرش های چراغ خاموش حالا روشی در ظاهر قانونی برای پذیرش خود در این امتحان پیدا کرده اند .
و چه کسی مظلوم تر متولدین مناطق محروم که هرگز حتی از اینکه در مورد آنها چه گفته می شود با خبر هم نیستند .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۱۱ ۲۲ تير ۱۳۹۳
با سلام
مصداق سهمیه مناطق محروم مانند دزدی ست که هر شب از مردم دزدی می کند و فردای آن روز بین مردم فقیر پخش می کند .
کجایی این کار عدالت است . عده ای فقط به صرف اینکه در منطقه محروم متولد شده اند با نمره پایین در دانشگاه های تهران پذیرش شود . و متولدین تهران با نمره بهتر به شهرهای دور افتاده بروند و در دانشگاه های دورتر پذیرش شوند !!!!!!!
این کار فقط عوام فریبیست !
خود می دانند که این سهمیه راه حل مشکلات مناطق محروم نیست و حتی مشکلات درمانی آنها را در آینده بیشتر خواهد کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۲ تير ۱۳۹۳
این افزایش ظزفیت که فرمودند دقیقا کجاست؟ با این وضع چجور دم از اجرای عدالت میزنید؟یک معنای کوچک عدالت اینه که حداقل رتبه قبولی رشته شهر خاصی امسال مشابه سال قبل باشه......چرا باید یک سری آدم که اتفاقا پزشک هم هستند قربانی یک قانون نسنجیده وناعادلانه بشن؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۹ ۲۲ تير ۱۳۹۳
کلا سهمیه در یک آزمون ظلم به بقیه شرکت کنندگان در آزمون است, حالا یه سهمیه با این اندازه ودر یه آزمون در این سطح فاجعه برزگی در کشور رخ خواهد داد, ظلم به نخبگان جامعه, ظلم به سلامت و بهداشت جامعه
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد
۰۲:۵۲ ۲۲ تير ۱۳۹۳
با تشكر باشگاه خبرنگاران، اغلب سياست هاي وزارت بهداشت ، هيجاني و غير كارشناسانه است، تعهد محضري و فرستادن بزشكان درجه ٢ و ٣ به مناطق محروم به جاي سياست تشويقي براي اعزام بزشكان برتر به اين مناطق مثال خوبيست، حال اخبار نادرست از سهميه ها از سوي دكتر ضيايي در كنار اظهار نظرهاي عجولانه ايشان در طي سال قبل كه هيج يك انجام نرسيد ، اوضاع را وخيمتر مينمايد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۲۲ تير ۱۳۹۳
دكتر ضيائى ميفرمايند ٣٠ درصد ظرفيت پذيرش افزايش داشته!!!در حالى كه نگاهى گذرا به جداول ظرفيتها، خلاف اين مطلب را ثابت ميكند. در تعجبم كه چطور آقاى دكتر اين موضوع واضح را اينطور بيان ميكنند!
Iran (Islamic Republic of)
دكتر
۰۱:۱۵ ۲۲ تير ۱۳۹۳
بإسلام اقاي دكتر لطفا ازهمكارانتون بخواييدجدول ظرفيت پارسال روباامسال مقاييسه كنند سپس٣٠درصدافزايش ظرفيت امسال رو اعلام عمومي كنيدجرايدكه جداول سال گذشته امسال روندارند كاش اين دوجدول در اختيارهمه قرارميگرفت تا عادلانه قصاوت ميشد
Iran (Islamic Republic of)
پزشک مظلوم
۰۱:۰۹ ۲۲ تير ۱۳۹۳
من از جمله پزشکایی هستم که پارسال با رتبه ای نسبتا خوب انتخاب رشته نکردم به امید امسال و قبولی در شهر و رشته ای که در ان توانایی بیشتری برای خدمت به همین مردم محروم داشته باشم. و امسال با وجودییکه کل دوران تحصیلم در شهر محروم و گرمسیر بودم به این دلیل که محل تولدم شهر محروم دیگری در استان دیگری است حتی مشمول استفاده از سهمیه محروم هم نیستم.خودتان قضاوت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
یک پزشک
۰۰:۵۳ ۲۲ تير ۱۳۹۳
حرف را با سند بزنید لطفا
کجاست اون افزایش؟؟؟؟

چرا کسی به حرف ما داوطلبا گوش نمیکنه
50 درصد رفت
فقط 50 درصد واسه ما سهمیه آزاد ها مونده
فقط 50 درصد....
واسه امتحانی که شب وروز مون را گذاشتیم
زندگی خونوادگیمون از هم پاشید
بچمون هیچوقت مادر پدرشو ندید
......
Iran (Islamic Republic of)
sara
۰۰:۴۷ ۲۲ تير ۱۳۹۳
با این طرح جدیدشون فقط ما دوره 41 ای ها قربانی می شویم
بدون کارشناسی کردن یک طرح تصویب می شود...

سهمیه مناطق محروم امسال=30 درصد از ظرفیت کل

سهمیه مناطق محروم سال قبل =10درصد و بصورت مازاد

سهمیه ایثارگران وشاهد امسال =20درصد از ظرفیت کل

سهمیه ایثار وشاهد سال قبل=10درصد و مازاد


متاسفم....
Turkey
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۲ تير ۱۳۹۳
2 پهلو حرف زدن و پیچاندن موضوع دردی را دوا نمیکند. قبل از امتحان که زندگی را وقف درس خواندن کردیم، بعد از امتحان هم وقف اضطراب و نگرانی سهمیه. سهمیه هایی که سالها تلاش برای رسیدن به جایگاه مطلوب را نقش بر آب میکند و حتی در سفر هم مشغله ی ذهنی من و امثال من شده است.
Iran (Islamic Republic of)
دکتر ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۲ تير ۱۳۹۳
کمک کنید...
Iran (Islamic Republic of)
عاجزانه خواهشمندیم
۰۰:۲۸ ۲۲ تير ۱۳۹۳
باشگاه خبرنگاران نباید زود باور باشید.عاجزانه خواهشمندیم مصاحبه ای مجدد با دکتر ضیایی جهت شفاف سازی و درخواست مازاد بودن را قبول زحمت بفرمایید.مستندات و جداول دوستانی که پیش زو نهادند را خدمتشان ارایه نمایید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۳۸ ۲۱ تير ۱۳۹۳
ما که هر چی بگیم کاری که باید بشه.میشه.فقط امیدوارم سال های بعد هم ادامه پیدا کنه و دوره 41 ی ها قربانی نشن!
Iran (Islamic Republic of)
معترض
۱۲:۲۰ ۲۵ تير ۱۳۹۳
خانم دکتر، این قانون هر قدر هم که سال های بعد اجرا بشه باز هم قربانیان اصلیش ما بچه های دوره 41 هستیم! چون برای سال های بعد یاز یه فرصتی دارن که بشینن ببینن چی کار کردن و چه افتضاحی بار آوردن!
Iran (Islamic Republic of)
دكتر سحر
۲۳:۱۱ ۲۱ تير ۱۳۹۳
با تشكرويژه از شما عزيزان كه همواره حامي حق وحقيقت هستيد
اي كاش از دكتر ضيايي معاون آموزشي وزارت بهداشت سوال ميشد،كه چرا أيشان ادعاي افزايش٣٠٠نفري ظرفيت پذيرش دستياري امسال را دارند؟درحالي كه امسال برخلاف سنوات قبل،٣٠٪ از سهميه كل به مناطق محروم اختصاص داده شده!درحالي كه قبلا اين سهميه ١٠٪ وبه صورت مازاد بوده است!!
با يك عمليات جمع ساده ميتوان كذب بودن اين ادعارا ثابت كرد،،
خدايا تو شاهد اين بي عدالتي هستي،،
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۲۳:۰۵ ۲۱ تير ۱۳۹۳
این اعداد خلاف واقعیته...با این قانون کسی که رتبش 5 برابر منه رشته ی بهتری از من قبول میشه!! ما سهمیه آزادی ها هیچ!!! یعنی این واقعا به نفع مردم محرومیه که مثلا سنگشونو به سینه می زنید؟؟ من با وجود این که یه خانم متاهل بودم به میل خودم 2 سال تو یه منطقه محروم کار کردم چون درآمدش بالا بود و یه پانسیون مجهز و مستقل داشت. راه جذب پزشک دادن امکانات رفاهی و درآمد کافیه نه این همه عوامفریبی و کسب محبوبیت ظاهری به قیمت ضایع کردن حق افراد شایسته تر... وای به حال اون بیمار بدحالی که نصفه شب پزشکی میاد بالای سرش که از خدمت اجباری 12 ساله کلافه و خستس و از قضاااا با سهمیه هم قبول شده!!
United States of America
رویا
۲۲:۳۰ ۲۱ تير ۱۳۹۳
یعنی فک میکنین ما یه جمع و تفریق ساده بلد نیستیم که می فرمایید ظرفیت ها زیاد شده؟!!! دادن نیرو به مناطق محروم با زدن از حق ما؟!!!احسنت به عدالتتون!!!
Iran (Islamic Republic of)
پزشک مرزو بوم
۲۲:۲۹ ۲۱ تير ۱۳۹۳
ظرفیت سهمیه آزاد دوره 40برابر با 2350 نفر و ظرفیت سهمیه آزاد دوره 41برابر با 1830 نفر میباشد. پر واضح است که سهمیه آزاد امسال نسبت به سال قبل کاهش قابل توجهی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
پزشک مرزو بوم
۲۱:۲۲ ۲۱ تير ۱۳۹۳
ظرفیت سهمیه آزاد دوره 40برابر با2350نفر و ظرفیت دوره 41برابر با 1830نفر میباشد و پرواضح است که ظرفیت سهمیه آزاد امسال نسبت به سال قبل کاهش قابل توجهی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
دكتر ف
۲۱:۱۷ ۲۱ تير ۱۳۹۳
با سلام و خسته نباشيد
پزشكاني كه امسال در جريان ازمون هستند همه ميدانند كه اين سخنان صحت ندارد.اما متاسفانه دكتر ضيايي باز هم براي خبرگزاريها و عموم مردم جملاتي را تكرار ميكنند كه راست نيست!سال گذشته(دوره 40) ظرفيت پذيرش حدود 2500 نفر بود(سهميه ازاد+ 10% مازاد سهميه محروم + 20% سهميه ايثارگر براي فرزندان شهدا و جانبازان بالاي 50% ).
امسال يعني دوره 41 نيز ظرفيت همان حدود 2500 نفر است (سهميه ازاد + 30% منطقه محروم اما اينبار نه به صورت مازاد بلكه سي درصد از كل + 20% سهميه ايثارگر براي فرزندان شهدا و جانبازان بالاي 25% ).
براي بررسي صحت و سقم گفته هاي بنده ميتوانيد به سايت www.sanjeshp.ir مراجعه نموده و دفترچه راهنماي امسال و پارسال را مشاهده فرماييد.ظرفيت افزايش نداشته و تنها تفاوت كاهش ظرفيت بسيار شديد براي داوطلبان بدون سهميه است.
لازم به ذكر است داوطلبان سهميه ازاد پس از اتمام تحصيل بنا به صلاحديد خود وزارتخانه بين 2 تا 4 سال به مناطق محروم اعزام شده و طرح ميگذرانند.قبل از اتمام طرح اين دوره گروههاي جديد اعزام ميشوند پس مشكل كمبود نيرو نيست بلكه كمبود امكانات و تجهيزات پزشكي است كه موجب كاهش سطح سلامت مردم محروم ميشود.از طرف ديگر اعمال سهميه تنها موجب ميشود افرادي كه توانمندي و استعداد كمتري دارند جايگزين نيروهايي با سواد و توانمندي بالاتر شوند كه اين خود ظلم به مردم مناطق محروم است.
لطفا ضمن مصاحبه با دكتر ضيايي از ايشان بخواهيد براساس دفترچه راهنما كه از طريق سايت فوق الذكر به راحتي قابل دسترسي است و با ذكر عدد و رقم گفته هاي خود را اثبات نمايند.اين طرح گرچه ممكن است در ابتداي امر از نظر عموم مردم خداپسندانه و به نفع مناطق محروم كشور باشد ليك با تحليل و تعقل در خواهيم يافت كه تنها اتشي برپا شده كه در نهايت دودش به چشم مردم محروم و پزشكان بدون سهميه خواهد رفت.
Germany
دکتر نارسیس
۲۰:۵۴ ۲۱ تير ۱۳۹۳
با یک نگاه اجمالی به دفترچه راهنمای سهمیه امسال و جداول ظرفیت رشته ها به راحتی می توان دریافت که نه تنها طرفیت امسال نسبت به دوره 40یعنی سال قبل افزایش نیافته بلکه در بسیاری رشته ها نسبت به حتی دوره 39 هم کاهش چشمگیری داشته و این در حالیست که در تمام این دوره ها 10% سهمیه محروم آن هم بطور مازاد بوده و در این دوره متأسفانه 30% سهمیه محروم آن هم از کل ظرفیت و نه مازاد به علاوه 20% سهمیه ایثارگران و ... می باشد یعنی عملاً پزشکان بدون سهمیه در بهترین شرایط فقط 50% ظرفیت رشته های تخصصی را به خود اختصاص می دهند و این یعنی آسیب جدی به بدنه علمی پزشکی کشور .این یعنی بی عدالتی آشکار و من تعجب می کنم چطور آقای دکتر ضیائی با وجود این همه شواهد و مستندات باز هم چنین مصاحبه ای رو انجام دادند. اگر قصد اصلاح این وضع رو ندارند بسیار خوب اما خواهش می کنیم واقعیت رو وارونه جلوه ندهند تا همه به اشتباه فکر کنند همه چیز در حد perfectهست و این خیل عظیم داوطلبان امسال هستند که مشکل دارند و دچار توهم بی عدالتی و پارانویید شدند.
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۲۰:۴۷ ۲۱ تير ۱۳۹۳
خواهش میکنیم فریاد ما را که در کمال بیگناهی اینگونه با زندگیمان بازی میشود و مظلومانه حقوقمان پایمال می گردد، به گوش بانیان این حق کشی و بی عدالتی برسانید.
Iran (Islamic Republic of)
دکتر آرمان
۲۰:۱۵ ۲۱ تير ۱۳۹۳
آدم نمیدونه چی بگه تو روز روشن دروغ!
پارسال سهمیه محروم 10 درصد مازاد بود ولی امسال 30 درصد از کل ظرفیت به سهمیه محروم اختصاص داده شده یعنی تا اینجا حداقل 40 درصد از ظرفیت آزاد کمتر از پارساله این در حالیه که ظرفیت کل 100 نفر از پارسال کمتره و از طرفی با توجه به به اینکه شرایط استفاده از سهمیه "خانواده و شهدا و ایثارگران" برای فرزندان جانبازان بالای 25 درصد فراهم شده (پارسال بالای 50 درصد میتونستن از این سهمیه استفاده کنن) مسلما امسال همه 20 درصد ظرفیت اختصاصی به اونا پر میشه!
آخه مگه گناه کردیم که داریم 1سال دیرتر آزمون میدیم آدم تکلیف روز بعدشو نمیدونه آخه این قوانین کی میخان به ثبات برسن! حداقل اگه شرایط بهتر بشه آدم امیدوار میشه به آینده ولی هرروز بدتر از دیروز! طبق چه منطقی شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران از 50 درصد به 25 در صد تغییر کرده خدا میدونه! شما باید فردای قیامت پاسخگو باشین
به خدا دیگه خسته شدیم تا کی میخان به این آزمون و خطاها ادامه بدن آدم قلبش از این همه بی عدالتی به درد میاد
Iran (Islamic Republic of)
دكتر فاطمه
۲۰:۰۲ ۲۱ تير ۱۳۹۳
باسلام يادكتر ضيايي جدول ظرفيت هاي پذيرش پارسال رو اصلا نگاه نكرده كه به صراحت ميفرمايند٣٠درصد ضرفيتهارو افزايش داديم يااينكه يه جوابي براي أين قشري كه تاچشم واكرده درسوبرتمام لذات زندگي ترجيح داده وبسياردقيق به مسائل نگاه ميكنه دادن براي رفع تكليف به خدااين بي عدالتيه
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۸:۵۱ ۲۱ تير ۱۳۹۳
بخدا اين رسم مسلماني نيس!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۱ تير ۱۳۹۳
متاسفاه جناب دکتر ضیائی با ظرافت خاصی قصد فرافکنی دارند
واقعا جای تاسف دارد
Iran (Islamic Republic of)
پزشک عمومی
۱۸:۴۷ ۲۱ تير ۱۳۹۳
کاش سیاست های نظام سلامت.مخصوصا" در قسمت نحوه اطلاع رسانی، برگزاری و اعلام نتایج امتحانات پایدار و قابل پیش بینی باشد. در اکثر کشورهای پیشرفته این نوع امتحانات استاندارد است و چند بار در سال برگزار می شود ، و فرقی نمی کند که فرد در چه ماه یا سالی این امتحان را پشت سر می گذارد.همچنین پذیرش دستیار تخصصی در این کشورها تنها با یک امتحان مشخص نمی شود.
ولی متاسفانه در کشور ما، نه تنها اطلاع رسانی آزمون ها بسیار ضعیف انجام می شود(هنوز تاریخ امتحان سال بعد مشخص نیست.سال گذشته هم چند ماه مانده به امتحان تاریخ امتحان عوض شد یا اینکه هنوز مشخص نیست دقیا" در چه تاریخی انتخاب رشته صورت خواهد گرفت) بلکه هر سال تعدادی از سوالات سلیقه ای است و سطح دشواری آزمون هر سال تغییر می کند. علاوه بر این، ظرفیت پذیرش هر سال متغیر است!!!
امسال نیز متاسفانه با کاهش ظرفیت آزاد ظلم بزرگی در حق جامعه پزشکی و مردم کشور شد. چرا که بسیاری از پزشکان با نمره بالا تر و سهمیه آزاد در رشته دلخواهشان پذیرفته نمی شوند و به جای آنها کسانی که سهمیه محروم دارند با 85% نمره آخرین فرد پذیرش شده به راحتی وارد دوره تخصص می شوند.
این رویه باعث ورود پزشکانی که کمتر برای امتحان تلاش کرده اند به دوره دستیاری، ظلم بزرگی برای مردم مناطق محرومی است که این پزشکان باید 12 سال تعهدشان در آن مناطق طی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
غزال
۱۲:۳۸ ۲۱ تير ۱۳۹۳
دورازانصاف وعدالته حق كسايي كه كلي زحمت كشيدن ضايع بشه تانيروي كاربراي مراكزبهداشتي درماني مناطق محروم تامين شه،بايداين سهميه هامازاد بر ظرفيت اعلام شه تا باعث دلسردي ونااميدي نشه
Iran (Islamic Republic of)
عطا
۱۲:۲۱ ۲۱ تير ۱۳۹۳
طبق راهنمای منتشر شده هئچ افزایش ظرفیتی وجود نداشته بلکه کاهش چمشگیر ظرفیت و همچنین اختصاص دادن ظرفیت ها ب انواع سهمیه هارا شاهد هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
توحيد
۱۲:۰۶ ۲۱ تير ۱۳۹۳
وقتى پيامک هاى تبليغاتى ارسال ميشه جهت فروش زمينو لب تاپ و... اسمه نخبه رومون مىزارن ولى پاى وضع قانون و تبصره ک ميشه مثله بى سوادا باهامون رفتار مى شه,لطفا افزايش سهميه رو با ذکرارقام بيان کنند.مرسى
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۱ تير ۱۳۹۳
با تشکر از باشگاه خبرنگاران از بابت انعکاس نظرات. دکتر ضیایی یا دفترچه ی چاپ شده توسط معاونتشان را مطالعه نکرده اند یا در حال انحراف اذهان عمومی می باشند.
Iran (Islamic Republic of)
دکتر پریسا
۰۳:۵۲ ۲۱ تير ۱۳۹۳
از معاون وزیر بعیده !
و از yjc بعیده که انقدر زود باور باشن!
اگه دفترچه راهنمای آزمون دستیاری دوره 41 رو ملاحظه بفرمائید, متوجه میشید که اون چیزی که افزایش پیدا کرده سهمیه مناطق محروم هست که از 10% مازاد به 30% از کل ظرفیت, تغییر یافته و این یعنی افزایش 30% ای سهمیه محروم و کاهش 30% ای سهمیه آزاد!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۰۳:۰۰ ۲۱ تير ۱۳۹۳
باسلام و تشکر از خبرگزاری محترم، خاضعانه درخواست می نمایم تا مصاحبه ای مجدد با آقای دکتر ضیایی انجام دهید و به نمایندگی تعداد کثیری از شرکت کنندگان آزمون دستیاری امسال، خواستار شفافیت بیشتر در زمینه ی افزایش ظرفیت پذیرش باشید. زیرا ما شرکت کنندگان با توجه به دفترچه اعلام شده از سوی وزارت محترم بهداشت، هرگونه که حساب میکنیم با کاهش ظرفیت کاملا واضح سهمیه آزاد روبرو میشویم ! و این افزایش اعلامی صرفا برای سهمیه مناطق محروم می باشد!
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۰۲:۵۷ ۲۱ تير ۱۳۹۳
باسلام و تشکر از خبرگزاری محترم، خاضعانه درخواست می نمایم تا مصاحبه ای مجدد با آقای دکتر ضیایی انجام دهید و به نمایندگی تعداد کثیری از شرکت کنندگان آزمون دستیاری امسال، خواستار شفافیت بیشتر در زمینه ی افزایش ظرفیت پذیرش باشید. زیرا ما شرکت کنندگان با توجه به دفترچه اعلام شده از سوی وزارت محترم بهداشت، هرگونه که حساب میکنیم با کاهش ظرفیت کاملا واضح سهمیه آزاد روبرو میشویم ! و این افزایش اعلامی صرفا برای سهمیه مناطق محروم می باشد!
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۲:۳۴ ۲۱ تير ۱۳۹۳
اگر واقعا میخواهند 30 درصد ازاد را اضافه کنند پس چرا مازاد حساب نمیکنند که خیال همه هم راحت شود
United States of America
ناشناس
۰۲:۲۰ ۲۱ تير ۱۳۹۳
آقای دکتر لطفا از اعداد و ارقام صحیح جهت ظرفیت دستیاری استفاده کنید یا ما میتونیم با چند جمع ساده کاهش ظرفیت را ثابت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
رحیمی
۰۱:۱۸ ۲۱ تير ۱۳۹۳
جمله درست :کاهش 30 درصدی سهمیه آزاد.....
ایشان باید ظرفیت را مازاد اعلام کنند تا حرفشان صحت داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
دکتر کاوش
۰۱:۱۵ ۲۱ تير ۱۳۹۳
این جملات مبهم فقط افراد غیر پزشک را قانع میکند چرا که حقیقت کاهش 30 درصدی سهمیه آزاد است
Iran (Islamic Republic of)
دکتر حق پرست
۰۱:۱۳ ۲۱ تير ۱۳۹۳
تنها درصورتی فرمایشات دکتر ضیایی حقیقت دارد که این 30 درصد مازاد باشد.
لطفا شفاف سازی نمایند.
آقای دکتر باید پاسخگوی کاهش 30 درصدی سهمیه آزاد باشند
Iran (Islamic Republic of)
خزان
۰۱:۱۰ ۲۱ تير ۱۳۹۳
عاجزانه از شما در مورد رفع ابهام از دکتر ضیایی خواهش داریم این ظرفیت طبق دفترچه راهنما 30 درصد از کل و کاهش ظرفیت آزاد میباشد
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه
۰۱:۰۲ ۲۱ تير ۱۳۹۳
خدایا تو حاضری و ناظر.....
حقیقت کاهش 30 درصدی سهمیه آزاد می باشد دوره قبل 10 درصد مازاد و این دوره 30 درصد از کل می باشد.زحمت شفاف سازی ایشان را لطفا به عهده بگیرید.
با تشکر فراوان
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۰۰:۵۷ ۲۱ تير ۱۳۹۳
باید از آقای دکتر پرسید آیا این ظرفیت 30 درصدی مازاد است؟!!!!!!!
تنها درصورت مازاد بودن ،افزایش ظرفیت توجیه پذیر خواهد بود.
خواهشمندیم این سوال را از آقای دکتر بپرسید .با توجه به کاهش 30 درصدی سهمیه آزاداین سهمیه باید به صورت مازاد باشد و لاغیر....
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۰۰:۵۱ ۲۱ تير ۱۳۹۳
این 30 درصد مازاد نیست که به معنای افزایش ظرفیت باشد.کاش مخاطب آقای دکتر چنین پاسخی می دادند....ضمن تشکر از شما به خاطر اطلاع رسانی خواهشمندیم این ابهامات را مرتفع نمایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۱ تير ۱۳۹۳
با سلام
این بر خلاف واقعیت است.ایشان در هاله ای از ابهام اشاره به 30 درصد نمودند.این 30 درصد مازاد نیست.
بر اساس دفتر چه راهنما این 30 درصد به معنای کاهش 30 درصدی سهمیه آزاد می باشد.
عاجزانه از شما خواهشمندیم پرده از حقایق بردارید و به ایشان توضیح دهید.این سهمیه باید مازاد اعلام گردد تا حق کسی ضایع نشود
Iran (Islamic Republic of)
پزشکان مازنی
۰۰:۴۱ ۲۱ تير ۱۳۹۳
با تشکر فراوان از زحمات بی مشاعبه ی شما
سخنان دکتر ضیایی کاملا مبهم است و گفته هایشان بویی از افزایش ظرفیت نمیدهد چون این 30 در صد از کل ظرفیت بوده و این به معنای واضح کاهش 30 درصدی سهمیه آزاد می باشد.خواهشمندیم این شفاف سازی را خدمت ایشان اطلاع رسانی فرمایید.
تا زمان انتخاب رشته مدت کوتاهی بیشتر وقت نیست...
از زحمات شما بی نهایت سپاس گزاریم
Iran (Islamic Republic of)
جمع کثیری از پزشکان
۰۰:۳۵ ۲۱ تير ۱۳۹۳
با سلام و احترام فراوان
بی مقدمه خدمتتان عرض کنیم فرمایشات دکتر ضیایی برخلاف دفترچه راهنما می باشد.پارسال سهمیه مناطق محروم 10 درصد مازاد بر ظرفیت و امسال 30 درصد جزیی از کل می باشد یعنی کاهش 30 درصدی سهمیه آزاد....
عاجزانه خواهشمندیم به دکتر ضیایی و وزیر محترم وقت این موضوع را انعکاس داده و شفاف سازی نمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۰ تير ۱۳۹۳
مدارک ظرفیت ها وجود دارد متاسفانه سایتتان قابلیت فرستادن فایل ظرفیت ها را ندارد تا به فرافکنی ایجاد شده بتوان خاتمه داد.ظرفیت بخش ازاد پارسال 2400 نفر بود که امسال به 1800 نفر تقلیل یافته است و نه تنها افزایشی در کار نبوده بلکه کاهش هم داشته است.

http://publicrelations.tums.ac.ir/news/detail.asp?newsID=48825

http://isna.ir/fa/news/93041709826
Iran (Islamic Republic of)
مهدی جباری
۲۱:۴۱ ۲۰ تير ۱۳۹۳
با سلام. استاد گرامی ظرفیت سهمیه ازاد دستیاری دوره 39 برابر با 1900 نفر دوره 40 برابر 2350 و دوره 41 (امسال) برابر 1830 نفر میباشد طبق جداول ظرفیتهای اعلام شده .
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۲۱:۳۹ ۲۰ تير ۱۳۹۳
فرمایشات جناب دکتر ضیایی با آنچه در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دستیاری سال جاری آمده مغایرت دارد. در دوره های گذشته سهمیه مناطق محروم 10% و به صورت مازاد بود. متاسفانه در آزمون امسال این سهمیه یکباره به 30% از ظرفیت کل افزایش یافت که موجب شد ظرفیت پذیرش آزاد از 2350 نفر در سال گذشته به 1830 نفر کاهش یابد.ضمنا درصد قابل توجهی از ظرفیت دانشگاه های تهران و شمال کشور به داوطلبان بومی مناطق محروم سایر قطب های کشور اختصاص یافته که با بومی گزینی اشاره شده در سخنان جناب دکتر مغایرت دارد.لطفا ابهامات موجود را شفاف سازی نمایید و صادقانه جوابگوی پزشکان معترض باشید.
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۲۰:۴۸ ۲۰ تير ۱۳۹۳
اینکه اقای دکتر ضیایی فرمودند امسال ظرفیتها را افزایش دادند ، عملا چنین چیزی وجود ندارد و با مقایسه ی جداول اعلام ظرفیت موجود در راهنمای انتخاب سهمیه دوره ی 41 که در سایت سازمان سنجش منتشر شده و مقایسه ی آن با دوره های قبل مشخص میشود که نه تنها افزایش ظرفیت وجود نداشته بلکه کاهش ظرفیت نسبت به دوره های قبل وجود دارد. (ظرفیت آزاد دوره ی 40 : 2350 نفر و ظرفیت آزاد دوره ی 41 : 1830 نفر ) !!!! و این یعنی نقض عدالت در پذیرش داوطلبان با سهمیه ی آزاد !!!!
اگر واقعا مایل به پذیرش دستیار جهت خدمت در مناطق محروم هستند لااقل این سهمیه ی مناطق محروم را مازاد اعلام کنند یا حداقل ظرفیها را افزایش دهند تا کمتر حق داوطلبان بدون سهمیه پایمال شود !!!!
Iran (Islamic Republic of)
کدام افرایش ظرفیت
۱۹:۵۷ ۲۰ تير ۱۳۹۳
شما با نگاهی به دفترچه راهنمای دو دوره اخیر ازمون خودتان قضاوت کنید افزایش ظرفیت داشته ایم یا نه؟؟؟

ظرفیت ازاد دوره 40= 2350 نفر
ظرفیت ازاد دوره 41 = 1830 نفر
ظرفیت محروم دوره 40= ظرفیت مازاد بر ظرفیت ازاد می باشد.
ظرفیت محروم 41= 645 نفر از ظرفیت کل
به راحتی با مقایسه اعداد پرواضح است بی عدالتی تا کجا رفته وهیچ افزایش ظرفیتی نبوده که هیچ کاهش ظرفیت نیز مشهود است!!!
Iran (Islamic Republic of)
نسترن
۱۹:۴۲ ۲۰ تير ۱۳۹۳
نميفهمم مسوولين تا اين خد فكر ميكنن ما بي خبريم يا خودشون در بي خبرين...افزايش ظرفيت امسال نسبت به كي؟ چيزي كه پرواضحه كاهش ظرفيت ٥٠ درصدي سهميه ازاد داشتيم....لابد ايشون از زبان حال سهميه هاي محروم و ايثار گر سخن ميگن......
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۰ تير ۱۳۹۳
همش دروغ دروغ دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۰ تير ۱۳۹۳
ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺍﺕ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ 30 ﺩﺭﺻﺪ ﺍﺯ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﻛﻞ ﺩﺳﺘﻴﺎﺭﻱ ﺗﺨﺼﺺ ﺑﻪ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﻧﻴﺎﺯﺑﻪ ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺳﻲ ﺩﻗﻴﻖ ﻭ ﺍﻋﻼﻡ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﺍﻥ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻛﺎﻣﻼ ﺷﻔﺎﻑ ﺑﻪ ﺩﺍﻭﻃﻠﺒﺎﻥ ﭼﻨﺪ ﻣﺎﻩ ~ﻳﺶ ﺍﺯ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ. ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﻴﺮﻱ ﻭ ﺍﻋﻼﻡ ﭼﻨﻴﻦ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﻬﻤﻲ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻋﻼﻡ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺍﻭﻟﻴﻪ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﻧﻘﺾ ﺍﺷﻜﺎﺭ ﺣﻘﻮﻕ ﺩﺍﻭﻃﻠﺒﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻏﻴﺮ ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ.
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۱۸:۲۴ ۲۰ تير ۱۳۹۳
متاسفیم که توی ماه رمضون هم مسولین ازدروغ گفتن وعوام فریبی ابایی ندارن.صحبت های دکترضیایی خلاف دفترچه هست.ودرکل امسال بزرگترین بی عدالتی درتاریخ ازمون دستیاری داره میشه.شماروبه این ماه عزیزجلوی این بی عدالتی روبگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۸:۱۷ ۲۰ تير ۱۳۹۳
با عرض سلام و خسته نباشيد
خواهشمندم در مورد ظرفيت سهميه آزاد تجديد نظر فرماييد .من بعد ٢ سال رتبه ام امسال به رشته دلخواهم ميرسد. اما با كاهش ظرفيت آزاد به رشته اى ميروم كه ٢ سال پيش هم ميتونستم بروم.آيا اين عادلانه است كه من بعد ٢ سال كه رتبه ام بهتر امده به خاطر كاهش ظرفيت آزاد نتوانم به رشته دلخواهم بروم.آيااين عادلانه است كه در يك مرحله ٣٠٪ هررشته را به مناطق محروم اختصاص دهيد.كسى كه ٨٥٪ نمره من رو بزند و از من جلوتر در شهر و رشته مورد دلخواه خود بنشيند.خواهشمندم جواب دهيد اين عادلانه است؟
Iran (Islamic Republic of)
دکتر نیما
۱۸:۱۵ ۲۰ تير ۱۳۹۳
ممنون از باشگاه خبرنگاران...
ولی متاسفانه باید گفت علی رغم سهمیه بازی اعمال شده که عین بی عدالتیه، هیچ گونه افزایش ظرفیتی در سهمیه آزاد صورت نگرفته است!!!!!!!!!!!!
چرا دروغ؟ چرا عوام فریبی؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۰ تير ۱۳۹۳
بر اساس ظرفیت های اعلام شده از سوی دبیرخانه شورای تخصصی وزارت بهداشت 129 نفر نسبت به سال گذشته به سهمیه کل اضافه شده و 683 نفر از سهمیه کل به مناطق محروم اختصاص داده شده است این بدان معناست که 570 نفر از سهمیه ازاد کاسته شده است. از طرفی یکی از اهداف این طرح بومی سازی است که مغایر با اختصاص 30 درصد از ظرفیت دانشگاهای تهرن برای سایر استان ها میباشد این مسئله ظلم و بی عدالتی مضاعف علیه داوطلبان متولد تهران است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۰ تير ۱۳۹۳
لطفا امارو ارقام و جزییات این افزایش ظرفیت سی درصدی برای داوطلبان سهمیه ازاد دوره دستیاری اعلام شود . متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
سعید کیانی
۱۷:۴۱ ۲۰ تير ۱۳۹۳
افزایش سی درصدی ظرفیت دستیاری امسال برای سهمیه محروم میباشد و از سهمیه داوطلبان ازاد 30 درصد کم شده ایا این تغییر با عدالت اسلامی و اجتماعی مطابق است؟
United States of America
حمید
۱۷:۳۹ ۲۰ تير ۱۳۹۳
تا اینجا که با یک حساب سر انگشتی متوجه میشین که ظرفیت افزایش که نیافته هیچ با اعمال این سهمیه ها به طور فاجعه آمیزی کم شده و علنا زحمات چندین و چند ساله ما رو آقایان به باد میدهند. سهمیه محروم نباید باعث ضایع شدن حقوق افراد مستعد و باهوشتر بشه.پزشکی علمی است که با جان مردم سرو کار دارد و اعمال سهمیه در آن بسیار فاجعه آمیز خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۷:۲۴ ۲۰ تير ۱۳۹۳
افزایش 30 درصدی ظرفیت برای داوطلب ازاد واقعیت ندارد
Iran (Islamic Republic of)
دکتر بوذری
۱۷:۰۴ ۲۰ تير ۱۳۹۳
با سلام.من سهمیه آزاد هستم. شوکه شدم که چرا امسال چنین تصمیم غیر منطقی رو گرفتن. هم در صد سهمیه محروم رو زیاد کردن و هم طبق قانون جدید سهمیه شاهد درصد بیشتری میتونن از سهمیه شاهد استفاده کنن مثلا فرزندان جانبازان 25 تا 50 درصد که سال پیش نمیتونستن استفاده کنن. سهمیه شاهد که 20 درصد پذیرش به اونا اختصاص داره هر سال حدود 5 درصد فقط استفاده میکنن ولی امسال...
اگه هم میخواستن از امسال اجرایی کنن باید از سال پیش میگفتن که امسال من پارسال انتخاب رشته میکردیم و یکسال دیگه وقتمون رو تلف نمیکردیم که اینجور در حق ما سهمیه آزادها ظلم بشه
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۱۶:۴۴ ۲۰ تير ۱۳۹۳
میشه در مصاحبه بعدی از دکتر ضیایی بخواهید با مستندات صحبت کنند. یعنی دفترچه رو بیارن و دقیق بگن کجاها افزایش ظرفیت بوده که این همه جماعت پزشک نمی بینن و ایشون می بینن. ا حتی 10% هم افزوده نشده چه برسد به 30%!!!
Iran (Islamic Republic of)
نبات
۱۶:۴۰ ۲۰ تير ۱۳۹۳
خبر مبهم است.وزیر بهداشت باید پاسخگو باشند.این 30 درصد باید مازاد باشد تا توجیه کننده فرمایشات دکتر ضیایی باشد.با توجه به دفترچه ذاهنما ظرفیت امسال نسبت به پارسال کتر شده است به صورت چشمگیری در قبولی سهمیه آزاد تاثیر میگذارد.از شما در انعکاس این موضوع به مسعولین محترم تمنای قبول زحمت داریم
Iran (Islamic Republic of)
جمع کثیری از پزشکان
۱۶:۳۵ ۲۰ تير ۱۳۹۳
با سلام
بدون مقدمه
30 درصدی اضافه نشده است.ظرفبت امتحان دستیاری دوره قبل 2600 نفر بوده وظرفیت امسال 2500 نفر که با احتساب 30 درصد محروم سهمیه آزاد به 1750 تقلیل یافته است....
با توجه به وخامت موضوع عاجزانه از شما خواستاریم شفاف سازی وزیر بهداشت دکتر هاشمی و همچنین دکتر ضیایی را داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
سروش سیدزاده
۱۶:۳۵ ۲۰ تير ۱۳۹۳
سلام با عرض خسته نباشید لطفا در رابطه با سهمیه 30 درصدی پیگیری فرمایید این سهمیه ها ظلمی به حق پزشکان متخصص است.
Iran (Islamic Republic of)
نارسیس
۱۵:۵۶ ۲۰ تير ۱۳۹۳
بي عدالتي آشکار و محض و ظلم در حق همه ماست.انتظار مي رفت بعد از اين همه سال اعمال سهميه و شاهد معضلات و مشکلات اون بودن اين سهميه ها بالاخره با روي کار اومدن دولت تدبير و اميد برداشته بشند و حالا در کمال حيرت نه تنها اين سهميه ها کم نميشوند بلکه افزايش هم پيدا مي کنند.آيا اين مصداق تدبير و اميد هست؟ آيا شاهد نا اميدي اي نيستيد که در پزشکان جوان با اين طرحهاي کارشناسي نشده ايجاد شده
Iran (Islamic Republic of)
راحیل
۱۵:۳۸ ۲۰ تير ۱۳۹۳
آمارهای دفترچه که تا این لحظه یعنی ساعت روز جمعه 20 تیر میگه که ظرفیت کل حتی 10 درصد هم افزایش نیافته !پس بهتر نیست یه شفاف سازی بفرمایند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۵ ۲۰ تير ۱۳۹۳
با سلام.نمیدونم حتما دکتر ضیایی سالهای قبل از ظرفیت دستیاری خبر نداشتند.عزیزان در باشگاه خبرنگاران.به اطلاعتان میرساند که اینها با این سهمیه ها 50 % سهمیه آزاد رو کم کردند .این ظلم به دانشجویان با استعداد هستش.و به خاطر اینکار اینها الان خیلی از عزیزان پزشک تصمیم بر ترک وطن کرده اند.که این به صلاح مملکت نیست...
Iran (Islamic Republic of)
روژین
۱۴:۵۳ ۲۰ تير ۱۳۹۳
من هر جور محاسبه میکنم و جدول ظرفیتا رو میبینم و با پارسال مقایسه میکنم نه تنها افزایشی نمیبینم بلکه کاهش هم داره و بسیار هم کاهش داره.... با اعدادو ارقام بازی نکنید لطفا بگید چه جوری حساب میکنید که افزایش میبینید؟
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۴:۴۲ ۲۰ تير ۱۳۹۳
لطفا جزییات افزایش ظرفیت را برای ما توضیح دهند!!ایا این حق ما نیست؟ما هرطور که حساب میکنیم افزایشی صورت نگرفته.
Iran (Islamic Republic of)
دکتر مظلومی
۱۴:۴۰ ۲۰ تير ۱۳۹۳
1) آیا بازهم با این افزایش- از 10 درصد سالانه به 30 درصد در امسال - سهم واقعی داوطلبان آزاد از کل ظرفیت هم نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش خواهد یافت؟؟ و شیب افزایش ظرفیت آزاد 3برابر شده است؟؟
2) سهم پذیرش داوطلبان سهمیه ای در آزمون امسال چند درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است؟ آمارهای دفترچه که تا این لحظه نشان می دهد که ظرفیت کل حتی 10 درصد هم افزایش نیافته ! البته شاید ظرفیت داوطلب آزاد بدلیل برداشتن سهمیه مازاد محروم و توزیع آن بین داوطلبان آزاد و سایر سهمیه افزایش می یابد ! اما سهم ظرفیت آزاد از سهمیه کل -در حالی که امسال بدلیل افزایش سهم سهمیه محروم از کل ظرفیت- حداقل 20-30 درصدنسبت به سال قبل کاسته شده و به 50 درصد کل ظرفیت تقلیل یافته است !!
باید این نکته درنظر داشت که با این افزایش بازهم سهم داوطلبان آزاد از سهمیه کل کمتر از 50 درصد خواهد بود!! هرگونه افزایش در ظرفیت آزاد با افزایش ظرفیت کل خواهد بود که نهایتا سهمیه ها هم به همان اندازه دچار افزایش خواهند شد. زیرا:
ظرفیت کل=50 درصد به داوطلب آزاد+30 درصد به سهمیه محروم+ 20 درصد به سهمیه ایثارگران اختصاص می یابد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۰ تير ۱۳۹۳
با سلام. اگر اين 30% مناطق محروم كه فرموديد مازاد بود با عدالت منافاتي نداشت حال انكه شما يك سوم ظرفيت ازاد را كاهش داده به سهميه اختصاص داده ايد. كه اين عين بي عدالتي است و باعث ياس و نا اميدي نخبگاني شده كه ماهها و بلكه سالها براي رسيدن به رشته شان زخمت كشيده اند.با اينكار عملا نمره ازمون بي اثر مي شود چه بسا كسي با رتبه هاي خيلي بد همتراز كساني مي شوند كه زحمت بيشتر كشيده اند و اين اگر عين بي عدالتي نيست پس چيست.؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۳۲ ۲۰ تير ۱۳۹۳
بنظر این مصاحبه تلاشی در جهت انحراف واقعیت و قانع کردن خبرگزاریهاست
Iran (Islamic Republic of)
نیما نیما
۱۴:۳۰ ۲۰ تير ۱۳۹۳
من تصور می کنم امسال سال عجیبی از نظر قبولی برای عده ای ( سهمیه های محرومین و ایثارگر )و عدم قبولی برای عده ای دیگر ( افراد بدون سهمیه ) خواهد شد. تا دیروز بحث عمده تخصیص سی درصد از ظرفیت کل به مناطق محروم بود. در واقع وزارت خانه با این تدبیر در تلاش است که سی درصد از جمعیت قبولی که همیشه برای دو سال تعهد طرح داشتند اکنون دوازده سال زیر بار این تعهد بروند بدون اینکه این ارگان مجبور به هزینه ی بیشتری برای نگه داری پزشک در آن منطقه محروم باشد. این یعنی اولا سی درصد قبولی واقعی ( بنا بر قوانین هر ساله ) از حقوق خواندن تخصص در رشته شهر متناسب با رتبه شان محروم می شوند و در ثانی آن عده ی جایگزین یوغ دوازده ساله ی وزارت را به گردن خواهند آویخت. که معامله ای پر ضرر برای هر دو قشر مذکور و پر نفع برای وزارت است.

به هر حال انتقاد ها به چند مطلب بود :
۱. این قانون در پاییز ۹۲ مصوب شده. یعنی زمانی که بسیاری از داوطلبین دستیاری بر اساس قوانین و ظرفیت سابق برای امتحان مجدد برنامه ریزی کرده بودند. به عنوان نمونه داوطلبی را در نظر بگیرید که به امید رشته ی بهتری یک سال از عمر خود را برای تلاش بیشتر سرمایه گزاری نموده و اکنون با رتبه ای بهتر همان رشته یا حتی عدم قبولی در همان رشته نصیبش خواهد شد. یا داوطلبی که برای رشته ی مورد نظرش با توجه به ظرفیت های قبلی جزوات سبک تر و وقت کمتری را لحاظ کرده و به رتبه ی دلخواه خود نیز دست یافته اما از رشته ی دلخواه خبری نخواهد بود.

۲. شیب تغییر ظرفیت بسیار زیاد است. اینکه در عرض یک سال رتبه های مشابه رشته های مشابهی را به همراه نداشته باشند آن هم در این ابعاد گسترده به نظر من جز اضیاع حقوق چیز دیگری شمرده نمی شود. این طرح باید در عرض چندین سال و با شیب کند تری لحاظ می شد.

***

اما مورد جدیدی که از امسال اتخاذ می شود بحث افزایش سهمیه ی ایثارگر و رزمنده و شاهد است. اگرچه همیشه این سهمیه بیست درصد بوده اما به دلیل اینکه این سهمیه جانبازی در مورد پزشکانی اعمال می شده که درصد جانبازی یکی از والدین آن ها ۵۰ درصد بوده عملا بیش از پنج-شش درصد از این بیست درصد تکمیل نمی شده. همیشه ما بقی این سهمیه به آزاد باز گردانده می شد چون به صراحت در دفترچه ها ذکر شده بود که ما بقی آن به آزاد تعلق دارد. اما امسال با تغییر این قانون به درصد جانبازی ۲۵ درصد بسیاری از افراد از مفاد این قانون بهره مند خواهند شد. و احتمالا تمام این ۲۰ درصد تکمیل می شود. نشان به این نشان که ظاهرا این جمله که ما بقی به ظرفیت آزاد باز گردانده خواهد شد از دفترچه ی دوره ی ۴۱ حذف گردیده.


***
زمانی که در اردیبهشت ۹۲ اعلام شد که بهترین زمان امتحان طبق مطالعه ای کار شناسی شده اسفند ماه خواهد بود هیچ کس باور نمی کرد که به یک باره وزارت خانه در پاسخ به یک جمع آوری امضای ۳۰۰۰ نفره (در مقابل ۱۳۰۰۰ داوطلب باقی مانده ) کج سلیقگی به خرج دهد و در فاصله ی سه چهار ماه مانده به امتحان تاریخ امتحان را ملغی نماید.
اکنون با فرسایشی شدن اعلام نتایج و فاصله ی زمانی یک ونیم ماه تا شروع بخش ها و عدم انجام انتخاب رشته تا بدین لحظه نوعی بی کفایتی در برنامه ریزی در ذهن تداعی می شود. فرصت کم برای تغییر شهر و دانشگاه و سکنی گزینی بار دیگری است که وزارت خانه کنونی بر داوطلبان دوره ی ۴۱ تحمیل نموده.

***
در پایان :

۱. اگر ظرفیت دوره ی ۴۰ را برای آزاد ۱۰۰ درصد فرض کنیم با توجه به اینکه محروم مازاد بود و ایثار گر نهایتا ۵-۶ درصد از ظرفیت را اشغال می نمود عملا این ۱۰۰ درصد حفاظت شده باقی می ماند. در دوره ی ۴۱ اگر از این ۱۰۰ درصد سی درصد محروم را کسر نماییم و با توجه به افزایش جمعیت داوطلبان خانواده های ایثارگر بر اساس قانون جدید ظرقیت ایثارگر را هم ۲۰ درصد تلقی کنیم عملا وضعیت از آنچه که تصور می کردیم عجیب تر است. این یعنی کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت ها.

۲. مستدعیست بجای درخواست تقاضای افزایش ظرفیت که قطعا در دراز مدت به ضرر همه هست بر دو چیز تاکید شود :

الف) باز گرداندن شرایط استفاده از سهمیه ی شاهد و ایثارگر به وضعیت قبلی
ب) ایجاد شیب کندتر در اجرای قانون سهمیه های محروم

و من الله توفیق و علیه التکلان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۰ تير ۱۳۹۳
پیرو نامه نمایندگان بسیج دانشجویی دانشگاه تهران (http://publicrelations.tums.ac.ir/news/ ... wsID=48825

امسال ظرفیت ها نه تنها افزایش نیافت بلکه نسبت به پارسال کاهش هم داشته ایم خواهشمندم اخبار اشتباه و بدون تحقیق روی سایت قرار ندهید.
۱۲