عضو حزب اعتماد ملی با اشاره به اينكه دولت‌ و حکومت باید به نیازها و خواسته‌های مردم پاسخگو باشند، گفت: وقتی این خواسته‌ها در قالب نهادهای مدنی شکل می‌گیرد حركت جامعه را منطقی‌تر كرده و حوزه‌هایی مانند مطبوعات، انجمن‌های صنفی، تشکل‌های مختلف و اتحادیه‌ها در شکل بهتر تبدیل به حافظان جامعه می‌شوند.

محمدجواد حق شناس عضو حزب اعتماد ملی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره دیدارهای اخیر رئیس جمهور با جریانات مختلف سیاسی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای آقای روحانی بوده که با احزاب، نهادهای مدنی و شاخه‌های مختلف اجتماعی این دیدارها را داشته باشد و از نزدیک دغدغه‌های آن‌ها را بشنود و  یک ارتباط مناسب‌تری را برقرار کند.
 
وی افزود: دیدار با جریانات و احزاب اصولگرا و دوستان و شخصیت‌های اطلاح‌طلب از جمله همين دیدارها بود که قبلاً هم ما این پیشنهاد را به دفتر رئيس‌جمهور داده بودیم که به خوبی از این فرصت استفاده شود.  

حق‌شناس تصریح کرد: مطمئناً احزاب و نهادها هستند که می‌توانند واسط مناسبی بین دولت و حکومت از یک سو و مردم از سوی دیگر باشند.
 
اين استاد دانشگاه گفت: ما متأسفانه در 8 سال گذشته قبل از دولت جدید شاهد عدم حمایت و حتی برخورد و لطمه خوردن جدی نهادهای مدنی در همه حوزه‌‌ها بوده‌ایم و به نوعی تلاش دولت گذشته این بود که شاید با یک جامعه توده‌ای در قالب اشکالی از این ارتباطات مانند سفرهای استانی، دیدارهای عمومی بهتر می‌تواند رودر رو شده و روی موج سوار شود.

حق‌شناس تصريح كرد: رابطه یک‌سویه از بالا به پایین که دولت آنچه را که می‌خواهد، به دست آورد و نهایتاً حرکت‌های عمومی اجتماعی را هدایت و دنبال کند، در دولت گذشته ديده شد.
 
وی افزود: تعریف ما این است که دولت‌ها و حکومت باید پاسخگو هم باشند و به نیازها و خواسته‌های مردم توجه کنند.  

حق‌شناس اظهار داشت: این نیازها و خواسته‌ها وقتی در قالب دیدارهای توده‌ای باشد درخواست‌هایی برای حل مشکل مسکن، گرفتن وام، پیدا کردن اشتغال برای فرزند و حل مشکلات بیماری شکل می‌گیرد، یعنی خواسته‌ها کاملا شخصی می‌شود.  
 
عضو حزب اعتماد ملی تصریح کرد: وقتی این خواسته‌ها در قالب نهادهای مدنی شکل می‌گیرد کمک می‌کنند تا جامعه حرکت خود را منطقی‌تر كرده و نهادهای مدنی مانند مطبوعات، انجمن‌های صنفی، تشکل‌های مختلف و اتحادیه‌ها پا بگیرند و نهایتاً در شکل بهتر و بهينه تبدیل به حافظان جامعه شوند. 

وی گفت: امیدواریم که انشاء‌الله دولت به‌خصوص آقای روحانی و همکارانشان در حوزه‌هایی که با نهادهای مدنی سروکار دارند به این خواسته توجه کنند و این مسیر هم یکی از مسیرهایی است که می‌تواند به شکل‌گیری این موضوع کمک کند.  
 
حق‌شناس درباره ادامه این‌گونه دیدارها در آینده اظهار داشت: توصیه ما براین بوده که این دیدارها هم بیشتر و هم مستمر باشد و فقط هم محدود به خود آقای روحانی نشود و اين از خواسته‌هایی بود که در جلسه با ايشان مطرح شد.  
 
اين استاد دانشگاه تصریح کرد: در نشست اصلاح‌طلبان با رئیس جمهور چند نفر از دوستان به نام‌های موسوی لاری، اطاعت، خانگی و خانم سمیه توحیدلو صحبت کردند که از همه طیف‌های اصلاح‌طلب بودند و این جلسه تأثیر بسیار مثبت و خوبی داشت.  

انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار