مشاور عالی رئیس سابق دانشگاه آزاد با بیان اینکه باید با هنجارشکنان طبق قانون برخورد شود، گفت: زمانی که فردی در منظر عمومی دانشگاه سیگار بکشد حراست با وی برخورد خواهد کرد، ولی اگر کسی حجاب مناسبی نداشت، مسئولان ادعا می‌کنند که باید کار فرهنگی صورت گرفته و از حوزه کاری حراست خارج است.

"محمد حسین پرکره" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت حجاب در دانشگاه‌ها گفت: بعضی وقت‌ها مسئولان کار اشتباهی می‌کنند و به جای عذرخواهی برایش توجیه می‌آورند، درست است که حجاب یک مقوله فرهنگی‌ است، اما برای مقابله با ناهنجاری‌ها باید از قانون بهره گرفت و حراست دانشگاه ابزار اجرای قانون است.

قائم مقام جمعیت حامی عدالت دانشجویان با بیان اینکه نه تنها در بحث حجاب بلکه در تمامی تخلفات اجتماعی باید اقدام فرهنگی کنیم، اظهار داشت: برای مثال برای کسی که دست به بزهکاری، اعتیاد، تجاوز به عنف می‌زند، مگر نه اینکه برای آن باید کار فرهنگی کرد؟ برای تمام اقدامات ناهنجار در کشور باید قبل از برخورد کار فرهنگی کرد.
 
وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه آزاد می‌خواهند بعد از وقوع ناهنجاری در دانشگاه فرهنگ سازی کنند، اظهارداشت: این امر بزرگ‌ترین اشتباهی صورت گرفته از سوی مسئولان است که به بی‌بند و باری در دانشگاه دامن‌می‌زند.

مشاور عالی رئیس سابق دانشگاه آزاد با بیان اینکه نباید با افرادی که قانون را زیر پا می‌گذارند برخورد زننده کرد، ادامه داد: معتقدم که نباید افراد را دفع کرد، ولی باید با هنجارشکنان طبق قانون برخورد شود.

پرکره تاکید کرد: زمانی که فردی در منظر عمومی دانشگاه سیگار بکشد حراست با وی برخورد خواهد کرد، ولی اگر کسی حجاب مناسبی نداشت، مسئولان ادعا می‌کنند که باید کار فرهنگی صورت گرفته و از حوزه کاری حراست خارج است.

وی با بیان اینکه میانگین سنی مسئولان دانشگاه آزاد به نسل اول انقلاب باز می‌گردد، گفت: آن‌ها از تشکل‌های دانشجویی و بسیج مطالبه کار فرهنگی دارند، و این در حالی است که ما نیز توقع داریم که آنان به جای ابلاغ بخشنامه‌های نامطلوب مقابل مشکلات جوانان راهکارهای فرهنگی  ارائه دهند.
 
پرکره با بیان اینکه نباید سوءمدیریت را با شعار کار فرهنگی توجیه کرد، ادامه داد: با این روش کنترل فضای دانشگاه میسر نیست و مسئولان بدانند با این روش‌ها نمی‌توانند پایگاه اجتماعی و محبوبیت میان دانشجویان داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه آزاد حتی ظواهر فرهنگی را هم رعایت نکرده‌اند، گفت: برای مثال جایگاه شهدای گمنام تدفین شده در دانشگاه علوم تحقیقات که جزء بزرگ‌ترین دانشگاه خاورمیانه است از امکانات اولیه مانند سایه‌بان نیز برخوردار نیست، آن وقت مسئولان ادعای اجرای کار فرهنگی می‌کنند.

پرکره افزود: برخی معتقدند عفاف و حجاب دو مقوله جدا از هم بوده و این در صورتی است که این دو بحث لازم و ملزوم یکدیگرند. به نظر می‌رسد که این امر یک تئوری به دنبال اسلام سوریه و ترکیه است، همین که افراد پوشیده باشند، کفایت می‌کند؛ باید توجه داشت که اگر به سمت این فضا‌ها برویم دچار مشکلات عمیقی خواهیم شد.
 
مشاور عالی رئیس سابق دانشگاه آزاد در پایان خاطر نشان کرد: این دانشگاه موظف است با ناهنجاری‌ها برخورد کرده، و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را از بین نبرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، آزاد ، حجاب ، عفاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار