کمیته علمی تزئینات معماری به منظور حفظ و نگهداری هرچه بهتر تزئینات معماری در ابنیه باشکوه تاریخی استان در یزد شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

، "محسن ذاکرینیا" معاون میراث فرهنگی استان با اشاره به برگزاری اولین جلسه این کمیته با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اساتید حوزه مرمت از تهران و اصفهان و کارشناسان مرمت آثار اداره کل میراث فرهنگی استان، از پایهریزی برای تداوم تشکیل چنین جلساتی خبر داد.

وی گفت: مقرر است که ضمن تشکیل کمیته دائمی مرمت تزئینات ابنیه در یزد، برای افزایش سطح کیفی کار، از تجارب اجرایی و توان علمی فعالین این حوزه در سایر نقاط کشور نیز استفاده شود.

ذاکرینیا افزود: تهیه طرحهای راهبردی برای مرمت تزئینات این بناها و برنامهریزیهای کوتاه مدت و بلند مدت در این مسیر از مهمترین وظایف کمیته مزبور خواهد بود و امید است که با دقت نظر و حساسیت بیشتر در این زمینه، تزئینات نفیس معماری که از قرون اولیه اسلامی تاکنون برای ما به یادگار مانده است، به نحو احسن مرمت و حفاظت شوند.

گفتنی است؛ شرکت‌کنندگان در این نخستین جلسه کمیته علمی تزئینات معماری یزد ضمن بازدید از آثار و شواهد تزئینی در معماری مدرسه ضیائیه و بقاع سید رکن الدین، سید شمس الدین، دوازده امام و ستی فاطمه، بر اهمیت نگهداری و حفاظت از این تزئینات کمنظیر تاکید و راهکارهای اجرایی این امر مورد بررسی قرار دادند./ز

برچسب ها: کمیته ، علمی ، معماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.