همايش علمي پژوهشي اقتصاد مقاومتي مباني، الزامات و الگوهاي عملي به همت دانشگاه شهيد بهشتي و با همكاري پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها برگزار مي شود.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،در این همایش که در راستای جامعه عمل پوشاندن به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی با همت مراکز علمی دی ماه سالجاری برگزار می شود راهکارهای عملی برای اجرای آن بررسی و تبیین خواهد شد.

این گزارش حاکی است ، تبین مبانی علمی اقتصاد مقاومتی و شاخصه های آن،معرفی شاخصه های اندازه گیری مقاومت اقتصادی در حوزه های خرد و کلان و مولفه های اقتصاد دانش بنیان و عملیاتی کردن آن در راستای اقتصاد مقاومتی از جمله محورهای اصلی این همایش بشمار می رود.

همچنین تجزیه و تحلیل تجربیات داخلی و خارجی درمقاوم سازی اقتصاد،شناسایی و سنجش مخاطرات داخلی و خارجی اقتصاد کشورمان به همراه آسیب شناسی آن در جهت تحول در نظام اداری،ساختار دولت و بودجه از دیگر محورهای آن بشمار می آید.

براین اساس بهبود فضای کسب وکار‌،توانمندسازی بخش خصوصی و ترویج کارآفرینی دراقتصاد مقاومتی و نقش بخش‌های اقتصادی (کشاورزی،صنعت،انرژی،مالی وغیره) درتحقق آن ، محور دیگر همایش بشمار می رود.

برپایه این گزارش شفاف سازی و مبارزه با فساد در اقتصاد مقاومتی و اصلاح نظام تصمیم گیری اقتصادی نقش خودباوری و اعتماد به نفس ملی درشکل‌گیری اقتصاد مقاومتی با الزامات و پیش‌نیازهای فرهنگی اقتصاد مقاومتی از جمله دیگر محورهای مهم همایش محسوب می شود.

این گزارش حاکی است معنا و مبنای درون‌زایی و برون‌گرایی دراقتصاد مقاومتی با الگوی اسلامی-ایرانی نیزبه عنوان مهم ترین محور در این همایش مورد بحث بررسی قرار خواهد گرفت.
برچسب ها: همایش ، علمی ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار