به گزارش
خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد؛ سیروس حاجی زاده معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما با بیان اینکه تقاضای راه اندازی این مدارس در شهرستانها هم وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر این مدارس فقط در منطقه یک تهران راه اندازی میشوند و در آینده برای گسترش این مدارس تصمیم گیری می شود.
وی با تاکید بر اینکه تاسیس مدارس دو زبانه برای سازمان سما تجربه جدیدی محسوب می شود، گفت: سازمان سما در حال حاضر به جای کمیت این مدارس به کیفیت بهتر آنها می اندیشد.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما با تاکید بر اینکه یکی از ویژگیهای این مدارس رویکرد متفاوت آنها به بحث آموزش و فرد یاد گیرنده است، اظهار کرد: مدرسه دوزبانه سما محیطی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان با شیوههای نوین بین المللی، با انطباق بر ویژگیهای دینی، فرهنگی و بومی ایران اسلامی است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: هدف اصلی مدارس دو زبانه سما تربیت افرادی است که در زندگی فردی و خانوادگی مفید و در اجتماع یک شهروند موفق باشند.
حاجی زاده با اشاره به اینکه در مدارس سما دانش آموز محور یادگیری است، اظهار کرد: در این مدارس معلم یاور و تسهیل گر دانش آموز است.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما تاکید کرد: مدارس دو زبانه سما بدون اینکه از اهمیت زبان مادری( فارسی) و آموزش بهینه آن غافل شود، دانش آموزان را با چند زبان بین المللی آشنا می کند، آن چنان که دانش آموزان زبان انگلیسی و فارسی را به آسانی و روانی در فعالیت های روزمره خود به کارگیرند.
حاجی زاده افزود: ما در مدارس دو زبانه سما به دنبال این موضوع هستیم که بتوانیم تمام دانش آموزان را با هر استعداد و ظرفیتی تحت پوشش خود قرار دهیم و به مقصدی که استعداد آنها در آن نهفته است برسانیم.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما در اشاره به سیستم کاری مدارس دو زبانه، اظهار کرد: مدارس دو زبانه تا به امروز به این صورت عمل می کردند که در نوبت صبح مواد درسی رسمی آموزش و پرورش را به فارسی تدریس می کردند و در نوبت بعدازظهر هم بعضی از همان دروس مانند علوم و ریاضی دوباره به زبان انگلیسی تدریس میشد.
وی با بیان اینکه سازمان سما هم در گذشته تجربه این گونه مدارس را تحت عنوان cbi داشته است، عنوان کرد: این گونه مدارس نتیجه خوبی را به دنبال نخواهند داشت، چرا که علت که تکرار درسها برای دانش آموزان کسل کننده است.
حاجی زاده در ادامه افزود: از سوی دیگر در این شیوه هدف اصلی، آموزش زبان انگلیسی نیست، یعنی محتوای زبان آموزش داده نمیشود و در نتیجه چیزی به دانش آموز اضافه نمیشود.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما با اشاره به نحوه آموزش مدارس جدید دو زبانه سما، گفت: در این مدارس محتوای آموزشی درسهایی مانند علوم و ریاضی فقط به زبان انگلیسی تدریس میشود.
حاجی زاده خاطر نشان کرد: در این مدارس درسهای علوم انسانی، اجتماعی و دینی به دلیل ارتباط مستقیم این درسها با فرهنگ ایرانی، به فارسی تدریس میشود.
وی در ارتباط با دروس مهارتی مانند تربیت بدنی، مهارت های هنری و مهارت های زندگی، عنوان کرد: این دروس به فراخور موضوع و سن دانش آموزان در ترکیبی از دو زبان آموخته می شود، اما سیاست کلی مدرسه بر این اساس است که دانش آموزان تشویق شوند که در این دروس هم از زبان انگلیسی استفاده کنند.
وی افزود: در زمان فعالیتهای آزاد نظیر زنگ تفریح دانش آموزان مختارند به هر زبانی که تمایل دارند، صحبت کنند.
انتهای پیام/