با حضور نمايندگان سازمان بنادر و دريانوردی، شرکت ملی نفتکش ايران، شرکت فرودگاه‌های کشور و نماينده دائم سازمان بنادر و دريانوردی در سازمان بين‌المللی دريانوردی (آيمو) در لندن، در نخستين اجلاس اين سازمان سه سند پيشنهادی ايران به تصويب رسيد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)، اين اسناد بعد از بحث و تبادل نظر کارشناسان همزمان با برگزاري اين اجلاس و حمايت برخي از کشورها مورد تاييد قرار گرفت.

سند اول مربوط به لزوم تغيير در دستگاه EPIRB جهت جلوگيري از ارسال پيام خطا بود که همراه با نيوزيلند و فدراسيون بين المللي نجات دريايي (IMRF) تهيه شده است و پس از رايزني هاي فراوان و دفاع در جلسات کارگروه براي اولين بار پيشنهاد ايران به عنوان يک راهکار در کتاب راهنماي جستجو و نجات دريايي و هوايي مقرر شد، لحاظ شود.

سند دوم درباره لزوم تغيير در راهبرد ناوبري الکترونيک (E-Navigation) و همگام شدن آن با استراتژي پلن ارتقاي سيستم جهاني ايمني و اضطرار دريايي (GMDSS Modernization) بود که به همراه فرانسه، آلمان، ژاپن، کره جنوبي، چين، بلژيک، لوکزامبورک، سازمان بين المللي ماهواره‌اي (IMSO)، سازمان بين المللي هيدروگرافي (IHO) و کميته بين المللي راديويي دريايي (CIRM) تهيه شده بود و با حمايت اکثريت آرا به تصويب رسيد.

سند سوم درباره لزوم تدوين استراتژي پلن در مباحث مربوط به نقش انسان در ارتقاء سيستم جهاني ايمني و اضطرار دريايي بود که در آن درخواست شده است نقش انسان از کاربر (operator) به ناظر (Supervisor) تغيير يابد، که با حمايت اکثريت قاطع به تصويب رسيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار