معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: با اقداماتی که تاکنون انجام شده تعداد ۲۳۰۰ نفر از هنرمندان سطح استان بیمه شدند.

کاظمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: صنایع دستی نمادی از تاریخ و تمدن کشور محسوب می شود که با ترویج آنها می توان بسیاری از آداب و رسوم فراموش شده را به کشور برگرداند چرا که نقوش به کار گرفته شده در هر یک از آنها می تواند هزاران حرف نا گفته را بازگو کند.

وی افزود: وجود این نمایشگاه در استان می تواند بسیاری از هنرهایی که منسوخ شده است را بازیابی کرده و دوباره در چرخه هنر به کار گرفته شود.

معاون میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: همچنین وجود نمایشگاه های صنایع دستی می تواند مکانی برای تبادل نظر و تجربه هنرمندان با یکدیگر بوده و بتوانند بازار فروش محصولات خود را پیدا کنند.

کاظمی با اشاره به بازیابی هنرهای منسوخ شده با استفاده از نمایشگاه ها گفت: برخی از هنرهای سنتی استان که از بین رفته و منسوخ شده اند در نمایشگاه های برپا شده دوباره به لیست هنرهای صنایع دستی پیوند خورده اند.

وی افزود: تعداد 8 هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی استان مرکزی وجود دارد که این می تواند تاج افتخاری برای استان مرکزی به شمار آید.

معاون میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی سعی دارد با به کارگیری از تمامی توان و نیروی خود به هنرمندان خدمت رسانده و رضایت مندی آنان را جلب کند.

کاظمی با اشاره به تعداد بیمه شدگان صنایع دستی استان مرکزی گفت: این سازمان توانسته با اقداماتی که تاکنون انجام داده است تعداد 2300 نفر از هنرمندان سطح استان را بیمه کند./س

برچسب ها: بیمه ، هنرمند ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.