معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه یک گفت: در شب‌های قدر مساجد و اماکن مذهبی محلات میزبان شهروندان و مهمانان خدا در ماه مبارک رمضان هستند.

سعید کارگران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: مرقد مطهر حضرت صالح ابن موسی الکاظم(ع)، آستان امامزاده علی اکبر (ع) چیذر، آستان امامزاده قاسم (ع)، مسجد اعظم (ع) تجریش، مسجد جامع اراج، مساجد شهرک شهید محلاتی و موارد دیگر برگزار کننده مراسم شب‌های احیا در سطح منطقه هستند.

وی بیان کرد:‌ با اشاره به این که در شب‌های قدر اهدا کننده خون توسط شهروندان بیشتر از روزهای ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد، اداره سلامت منطقه یک با همکاری سازمان انتقال خون شهر تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به برپایی پایگاه سیار انتقال خون در جوار آستان مقدس امامزاده صالح (ع) نموده است که این پایگاه از ابتدای ماه مبارک رمضان تا عید سعید فطر هر روز از ساعت 19تا 24 اقدام به خون گیری از شهروندان داوطلب  می‌کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه یک از مردم خواست برنامه ریزی برای اهدای خون را به گونه‌ای انجام دهند که مجبور نباشند در شب‌های قدر برای اهدا خون مراجعه کنند، زیرا در این شب‌ها، تعداد زیادی از مردم برای اهدا خون داوطلب هستند و پایگاه‌های انتقال خون با تراکم جمعیت مواجه است.

کارگران اظهار داشت:‌شهرداری منطقه یک مانند سال‌های گذشته با مشارکت فرهنگی چون توزیع کتاب و کتابچه‌های مناجات و ادعیه  و حمایت‌های مالی و معنوی در با شکوه برگزار شدن این مراسم در سطح منطقه سهیم است.

وی خاطرنشان کرد: امسال همزمان با فرا رسیدن شب‌های قدر و ایام ضربت خوردن و شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) مراسم احیا شب‌های نوزدهم،بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان علاوه بر مساجد، حسینیه‌ها و امامزاده‌های سطح منطقه بر سر مزار شهدای گمنام 8 سال دفاع مقدس به همراه مراسم ادعیه خوانی، مناجات خوانی و ذکر مصیب در ارتفاعات ولنجک واقع در انتهای بلوار دانشجو برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مساجد ، مهمان ، رمضان ، خدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار