به گزارش
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با گذشت حدود دوسال از ورود شورای رقابت به عرصه قیمت گذاری خودرو، این حوزه هنوز هم با یک کلاف سردرگم و مشتریان ناراضی مواجه است.
به گونه ای که هر روز شاهد انتشار اخبار ضد و نقیض از ثبات و یا بازنگری فرمول قیمت گذاری این محصول که اکنون یکی از نیازهای اساسی مردم محسوب می شود، هستیم.
بر این اساس؛ در یک ماه گذشته و با
اعلام قیمت های جدید، حوزه خودرو هر روز شاهد انتشار اخبار ضد و نقیض مخالفت یا موافقت مسئولان است.
در این میان اما این صدای مخالفان بود که بلندتر از هر صدای دیگری به گوش می رسید،که در این راستا ابتدا دولت از افزایش قیمت ها اعلام تکدر خاطر کرد و سپس مجلس پی گیری را مطرح کرد.
اما؛ این تکدر خاطر نمایندگان بود که نتیجه داد و آنها ابتدا با فرا خواندن نعمت زاده وزیر صنعت اشتیاق خود برای شنیدن دلیل بریده شدن ترمز قیمت خودرو در مسیر گرانی ها را از زبان وزیر نشان دادند که البته عکس العمل وزیر به این موضوع اعلام بی طرفی بود.
نعمت زاده در پاسخ به ابهامات نمایندگان گفته بود" همانطور که پیش از این مطرح کردم، قیمت خودرو به ما ارتباطی نداشته و شورای رقابت به صورت مستقل در این زمینه تصمیم گیری می کند."
بنابراین راند بعدی بهارستان نشینان دعوت از شیوا رئیس شورای رقابت برای پاسخگویی به این مسئله و رفع ابهامات بود که با توجه به اخبار خروجی مجلس مشخص شد " شورای رقابت زیر بار خواسته نمایندگان رفته و تن به بازنگری فرمول داده است."
این در حالی بود که شیوا بارها در مصاحبه های مختلف خبر از عدم امکان بازنگری مجدد در فرمول مذکور داده و
گفته بود قیمت های اعلامی تا یک سال آینده بدون تغییر خواهند ماند.
بر این اساس؛ از روز دوشنبه استارت بازنگری و بررسی فرمول قیمت گذاری زده شد که بنا به گفته علی لو رئیس هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازی با توجه به بازنگری فرمول، می توان احتمال کاهش 15 درصدی قیمت ها را داد. (البته تاریخ دقیقی برای ارائه نتایج این بررسی مجدد اعلام نشده است.)
هم چنین به گفته قاضی پور عضو ناظر مجلس در شورای رقابت، جلسه امروز این شورا با هدف بررسی مجدد مستندات افزایش قیمت خودرو و بازنگری در قیمت ها برگزار خواهد شد.
وی همچنین تصریح کرده است: اعضای ناظر مجلس در این شورا به هیچ عنوان انتظار این قیمت های اعلامی را نداشتند بلکه خواستار کاهش حتی 30 درصدی قیمت خودرو نیز بودند.
حال باز هم تنها صبر است که می تواند دوای درد این حوزه و مشتریان آن باشد تا شاید بالاخره شاهد پایان بازی قیمت گذاری و بازگشت ؟آرامش به بازار باشند.
انتهای پیام/
این آقای وزیرصنعت که از مرفحین بی درد است، معلوم نیست در خصوص خودروهای کدوم کشورنظرمی ده که فقط میگه قیمت ها مناسب است؟!
عزیز برادر، اینجا ایران است با انواع ورژن های پراید!!
معنی دولت تدبیر و امید همین است
تدبیر از خودشان وافزایش امید برای خودشان
بی طرفانه مقایسه کنید از زمانی که دولت امید آمده چقدر گرانی پی درپی آنهم دریک سال
دیگه حرفی برا گفتن نداریم .به حق اقا امام زمان خیر نبینن
یکی از راه های مبارزه با گرانفروشی نخریدن آن کالاست!خودرو نخریم ببینیم چقد میخوان گرونش کنن،بالاخره خودشون خسته میشن تعطیلش میکنن خیال همه رو راحت میکنن:-)
باید تا اخر عمر بدون ماشین زندگی کنیم
تا اخر عمر باید فقط حسرت بخورم
هر کس که باعث شد ماشین گرون بشه خدا از باعث و بانیش نگذره
ان دنیا جواب خدا رو باید بده
هر چه ملت میکشه از بذدلها و ...
اگر کسی نمیخرید درش بسته میشد به نظر من این خریدارها حیف سرشون نیست کاش هزار برابر ضرر میکردند که هر چه میکشیم از خریئار بی بصیرت نادون است
ما ملت از نمايندگاني كه با جسارت و قاطعيت در برابر مافياي بنجل سازي خودرو ايستادند و پا پس نگذاشتند ممنونيم
حالا بايد در برابر مافياي صنايع لبنيايت بي ستند
و بعدا بايد ترتيبي اتخاذ كنند كه بازيكن فوتبال به عنوان يك كارمند و با بيمه كامل باشد نه به ازاي هرسال بيش از يك ميليارد دريافتي داشته باشد چرا كه اينجا يك كشور اسلامي است و بيت المال ملك شخصي مدير عامل باشگاها نيست كه براي آن تصميم مي گيرند
هیچوقت کاهش پیدا نمیکنه اگرم بکنه بدونید خیلی از آپشناش رو برداشتن
مطمئن باشید شاید موقتا بیارن پایین درحد پونصدتومن ولی چندتومن چندتومن روش میکشن
(شانستو امتحان کن شاید یکی ازبرنده ها تو باشی
http://MyTrip.Avajang.com/?Ref=37325)
ناعدالتی و ظلم خودرو سازان در مورد مردم بسیار است
بر کناری ریس انجمن خودر سازان و تولید بیشتر راهکار اصلی است
مرد نیست مقابل خودرو سازان بایستد چون همه رو نامرد کرده!
خواهشا مسئولین ملت را سر کار نذارن مگر کار خیلی سختیه که حق گمرکی را بردارن و در کارخانه فرغون سازی ایران را گل بگیرن و ملت بیچاره کمتر تلفات جانی و مالی بدن.چه ارزشی داره سر جنس بنجل چانه زدن
قیمتا رو به خاطر تحریم بالا بردن.
با برداشتن تحریم بهانه ی ارز رو به راه انداختن.
ارز دولتی گرفتن تورمو بهانه کردن.
دولت هم که میگه ما تورم 42 درصدی رو به 28 درصد رسوندیم پس چرا پراید 7 تومن نمیشه؟؟
میگفتن ضرر میدیم، خوب کارخانه های دولتی که ضرر بدن به چه درد اقتصاد میخورن بِدن تختش کنن.
واقعاً اقتصاد دان زیرکی هستی.
کسی هم منکر این قضیه نیست.
اینطوری که نمیشه باید به قیمتای قبلی کاهش بدن.
اما تا حالا هر چی بوده گرانی بوده اونها اول 5 تومان گران میکنند بعد یک بازی شکل میدهند ا تومان ارزانتر میشود بعد هورا میکشند ارزانش کردیم در حالیکه 4 تومان در نهایت گرانتر کرده اند
این فیلم تکراری سالهای اخیر همچنان ادامه دارد....
امروز بخری بهتر از فرداست
بدون شک گرون تر میشه و همه هم میرن میخرن
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟