معاون مشارکت‌های بهزیستی استان مرکزی از توزیع 15 هزار پاکت به منظور جمع‌آوری فطریه در قالب طرح ستاد مهر رمضان در سطح استان همزمان با عید سعید فطر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، حاج‌دایی گفت : طرح توزیع پاکت‌های جمع‌آوری فطریه امسال و برای نخستین بار به اجرا در‌می‌آید.

وی افزود : طبق توافقات صورت گرفته با کمیته امداد امسال بهزیستی و کمیته‌ امداد به صورت مشترک نسبت به جمع‌آوری فطریه اقدام می‌کنند به این صورت که صندوق‌های جمع‌آوری فطریه مشخصی برای بهزیستی و یا کمیته امداد در نظر گرفته نشده ولی میزان فطریه جمع‌آوری شده بین دو نهاد تقسیم می‌شود.

حاج‌دایی میزان فطریه جمع‌آوری شده در سال گذشته را یک میلیارد و 380 میلیون ریال اعلام کرد و افزود : پیش‌بینی می‌کنیم امسال نیز همین میزان فطریه در اختیار مددجویان زیر پوشش بهزیستی قرار گیرد.

به گفته وی در عید فطر سال گذشته 337 پایگاه و 590 صندوق بهزیستی کار جمع‌آوری فطریه را برعهده داشتند.

پرداخت زکات فطره از زمان غروب آفتاب شب عید واجب می‌شود و برای کسانی که نماز عید را اقامه می‌کنند تا قبل از نماز ادامه دارد و بر کسانی که نماز عید را نمی‌خوانند، واجب است تا ظهر روز عید، زکات خود را پرداخت کنند که به تأخیر انداختن بدون عذر آن حرام است.
ش
برچسب ها: پاکت ، فطریه ، توزیع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.