پوشاند سر در خواب به ویژه اگر مداوم و همیشگی باشد، ممکن است موجب کاهش کارایی مغز شده و اثرات نا‌مطلوبی بر روی مغز بگذارد.

مهیار مهین شفیعی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: متأسفانه برخی از الگوها و رفتارهای نادرست در زندگی، موجب افزایش اختلالات و مشکلات مغزی و عصبی شده و بر روی زندگی روز مره مردم تأثیرات منفی گذاشته است.

وی با اشاره به این مشکلات و اختلالات مربوط به خواب از جمله عوامل منفی اثر گذار بر روی مغز است، تصریح کرد: بسیاری از مردم دچار بی خوابی و یا کم خوابی هستند و در واقع در شبانه روز خواب کافی ندارند.

مهین شفیعی با بیان این که خواب موجب استراحت مغز می‌شود، افزود: در صورتی که خواب انسان ناکافی باشد و در طولانی مدت این وضعیت ادامه یابد، خطر مرگ سلول‌های مغزی وجود خواهد داشت.

وی اظهار داشت: ‌برخی رفتارها در هنگام خواب مانند پوشاندن سر نیز می‌تواند عوارض بدی بر روی مغز بگذارد.

مهین شفیعی تأکید کرد: پوشاندن سر در خواب به ویژه اگر مداوم و همیشگی باشد، ممکن است موجب کاهش کارایی مغز شده و اثرات نا مطلوبی بر روی مغز بگذارد.

وی یادآور شد: پوشاندن سر در هنگام خواب موجب افزایش تجمع دی اکسید کربن و کاهش تجمع اکسیژن شده و از این طریق بر روی مغز انسان، تأثیرات نا مناسب و بدی خواهد گذاشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
India
مهدی
۲۳:۰۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
کلاه گذاشتن موقع خواب اشکالی نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
دلارام
۲۳:۰۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
چند سال صبح که از خواب پا میشدم‌ و عطسه و ابریزش بینی و خلط پشت حلق داشتم،از وقتی که شبا روسری میپوشم مشکلاتم رفع شده.... تا الان که مغزم خوب کار میکنه... در ضمن هزار ماشاالله ۳۵ سالم هست یه موی سفید ندارم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۰ دی ۱۳۹۹
با سلام منظور این نیسکه کلاه نذارید موقع خواب بلکه این است که کلا سر را نپوشانید مثل اینکه پتورا بکشید کلا روی سرتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
من پسر یازده ساله دارم که زمستان هر شب کلاه نازک سرس می کنم وخیلی کمتر دچار سرما خوردگی می شود حالا چه کنم؟
United States of America
فائزه
۰۱:۴۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
سلام من سینوزیت حاد داشتم خیلی اذیتم می کرد از زمانی که شبهای سرد با روسری می خوابم کمتر اسیر و گرفتار سرماخور گی های طولانی مدت شدم.
آخرین اخبار