صابری نیا خبر واگذاری اورژانس 115 به بخش خصوصی را تکذیب کرد.

امین صابری نیا،‌رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه به هیچ عنوان اورژانس را به بخش خصوصی واگذار نمی‌کنیم، گفت: در واقع اورژانس 115 برخی از خدمات را خرید خدمت می‌کند که در تلاش هستم که مسئله خرید خدمت را هم کم کم حذف کنیم.

وی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت خواهان این هست که کمبود نیروی انسانی اورژانس از طریق جذب نیرو برطرف شود، افزود: 4 تا 5 سال پیش به دلیل کمبود نیرو پایگاه‌‌های اورژانس شرکت‌هایی واگذار شد تا آن‌چه که خبر وظایف وزارت بهداشت در این بخش امداد رسانی است در قالب خرید خدمت را شرکت‌ها انجام دهند. در دولت دهم دستور داده شد که باید نیروهای تخصصی از وضعیت شرکتی خارج شوند و به صورت قراردادی با دولت کار کنند.

صابری نیا ادامه داد: در حال حاضر اورژانس کشور با کمبود 5 تا 7 هزار نیرو مواجه است که باید این کمبود را از طریق استخدام با مجوز دولت یا قرارداد مستقیم یا خرید خدمت برطرف کنیم که در تلاش هستیم این امر از طریق استخدام یا قراردادی انجام شود در غیر این صورت چاره‌ای جز خرید خدمت نداریم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اقدامات لازم برای کسب مجوز استخدام در حال انجام است که امیدواریم هرچه سریعتر با این درخواست موافقت شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار