رییس مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از برگزاري هشتمين همايش انتخاب برتر با حضور داوطلبان آزمون سراسري ورود به مراكز آموزش عالي در کانون الزهرای اين شهر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان،"حسين عنايتي" گفت: اين همايش شنبه يازدهم مرداد با حضور مشاوران مركز مشاوره آموزش و پرورش كاشان با موضوع آشنایی داوطلبان با فرآیند صحیح انتخاب رشته تحصیلی با توجه به تغییر و تحولات قوانین، مراکز دانشگاهی و رشته‌های تحصیلی، شناخت رشته هاي دانشگاهي، شيوه درست انتخاب رشته برگزار می شود .


به گفته وي، بعد از اعلام نتايج اوليه، پايگاه مركزي انتخاب رشته در مركز مشاوره آموزش و پرورش کاشان به مدت 10 روز براي كمك به انتخاب درست و صحيح داوطلبان ارائه خدمت خواهد كرد.


وي اظهار داشت: خانواده ها بايد اجازه دهند كه دانش آموزان، براساس علاقه و توان علمی خود، انتخاب رشته کنند زیرا، توانایی فردی انگیزه خوبی برای موفقیت در همه مراحل زندگی، از جمله در امر تحصیل است و از تحميل نظر خود بر فرزندانشان پرهيز كنند.


عنایتی تاكيد كرد:در زمان انتخاب رشته، بسياري از مراكز غيرتخصصي و با اهداف سودجويانه اقدام به انتخاب رشته مي كنند كه باعث مشكل براي آينده تحصيلي و شغلي داوطلبان مي شود.


به گفته وی،نرم افزارهای رایانه‌ای كه با توجه به قوانین و معیارهای سال قبل طراحی می‌شود، ملاک معتبری برای انتخاب رشته دانشگاهی نیست و نمره‌های آزمون، رتبه‌های کارنامه و علاقه و توان علمی داوطلب، موفقیت او را تعیین می‌کند.


عنايتي گفت: همایش «انتخاب بر‌تر» به صورت رايگان بوده و از ساعت 8تا 10 صبح مخصوص خواهران و از ساعت 11 تا 13 مخصوص خواهران خواهد بود. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.