معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران از امضاء تفاهم نامه ای بین سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران با ستاد مدیریت بحران شهر تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌ محمود صلاحی با اعلام این خبر  گفت:  در جلسه نظارت دوه ای که در سازمان مهندسی و عمران شهر تهران برگزار شد، مصوبات ارزشمندی اتخاذ شد که از جمله به امضا تفاهم نامه همکاری بین این سازمان با سازمان مدیریت بحران شهر تهران اشاره کرد که قرار است بعد از بررسی های دقیق در شهریور ماه اجرایی شود.

معاون شهردار تهران افزود: در گذشته نیز سازمان مهندسی و عمران شهر تهران به دلیل داشتن ابزار و تجهیزات پیشرفته حضور  فعالی را در فوریت های مهندسی پایتخت  است. به عبارت دیگر فوریت های مهندسی تعبیر دیگری برای مداخله در بحران های طبیعی و یا انسان ساز است.

وی با اشاره به سابقه فعالیت سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران در بحران  های شهر تهران ادامه می دهد: به عنوان مثال در بحران سیل مترو این سازمان فعالیت های چشمگیری را برای رفع مشکلات پیش آمده داشت. به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا در شهریور ماه تفاهم نامه ای بین سازمان فنی و عمران شهرداری تهران و سازمان مدیریت بحران شهر تهران به عنوان بازوی عملیاتی شهرداری تهران در رفع بحران ها منعقد شود.
 
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورا با اشاره به تامین تجهیزات مورد نیاز سازمان مهندسی و عمرانی شهرداری تهران در طرح فوریت های مهندسی بیان کرد: براساس این مصوبه مقرر شد تا سازمان مهندسی و مهندسی شهرداری تهران اقدام به تامین تجهیزات پیشرفته و مورد نیاز خود در اجرای این طرح شد. اعتقاد داریم که اجرای این طرح در حل بحران های احتمالی پایتخت تاثیرگذار خواهد بود.

محمد صلاحی یادآور شد: قرار است که باانعقاداین تفاهم نامه گروهی از سازمان مهندسی و مهندسی شهرداری تهران به صورت 24 ساعته با امکانات و تجهیزات کامل در مواقع بحرانی به شهرداری تهران کمک کنند.

وی درباره سایر مصوبات جلسه نظارت بر عملکرد سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران نیز توضیح داد: با توجه به حجم فعالیت این سازمان لازم است تا هم پرسنل اجرایی و هم تجهیزات لازم برای تشکیل تیم فوریت های مهندسی شهر تهران تامین شود در نتیجه بازسازی و نوسازی  تجهیزات از جمله وظایف سازمان مهندسی و عمران به شمار می رود.



انتهای پیام /  


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار