دستیار ارشد فرمانده کل قوا با بیان اینکه امروز جهان در مقطع حساس و بحرانی قرار دارد، گفت: دنیای اسلام هم در حال گذار ژئوپلوتیک قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز طی مراسم آیین رونمایی از مجموعه هشت جلدی کتاب‌های جهان اسلام تألیف دکتر سید یحیی صفوی که با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، آیت‌الله اراکی رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، سفرای 57 کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی و جمعی از شخصیت‌های برجسته کشوری و علمی پیرامون برخی موضوعات جهان اسلام در مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌الملل وزارت امور خارجه برگزار شد. 
 
در این مراسم سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا و مؤلف مجموعه 8 جلدی کتاب‌های جهان اسلام گفت: بیش از 20 سال است که بنده علاوه بر شغل پاسداری از انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های مختلف تهران مشغول تدریس جغرافیای سیاسی و ژئوپولتیک جهان اسلام هستم و حدود 7 سال است که موسسه آینده‌پژوهی جهان اسلام را با همت جمعی از اساتید تأسیس کرده‌ام. 
 
وی تصریح کرد: 8 جلد کتاب جهان اسلام محصول کار تحقیقی پژوهشگران این موسسه با راهنمایی و هدایت این‌جانب می‌باشد که امروز رونمایی می‌شود. 
 
دکتر سید یحیی صفوی با بیان این که سرعت تغییر و تحولات در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و تکنولوژی در جهان کنونی شتاب گرفته است، اظهار داشت: هم‌اکنون جهان در مقطعی حساس و بحرانی از تاریخ بشریت قرارگرفته است زیرا جهان اسلام با 1.6 میلیارد نفر مسلمان ساکن در جهان و به معنای دیگر با 57 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی در حال گذار از یک پیچ تاریخی سرنوشت‌ساز یا به معنای دیگر در مرحله گذار ژئوپولوتیکی قرارگرفته است. 
 
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا بیان داشت: حوادث سیاسی امنیتی 13 سال گذشته کشورهای اسلامی اعم از افغانستان، عراق، مصر، لیبی، بحرین، سوریه و هم‌اکنون فاجعه انسانی و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی نشان از بازی‌گردانی کشورهای قدرتمند جهان، نظام سرمایه‌داری غرب و صهیونیسم جهانی است که با قدرت نظامی‌گری و امپریالیسم خبری و رسانه‌ای همراه است که در این فاجعه‌های بزرگ سهم اصلی را صهیونیست‌ها دارند.

وی با بیان اینکه جهان اسلام، کشورها و ملت‌های اسلامی هدف اصلی تهاجم بی‌رحمانه نظام سیاسی و فرهنگی و اقتصادی قدرت‌های غربی قرارگرفته‌اند، گفت: سؤال اصلی اینجاست که چرا این حوادث در آمریکا و اروپا رخ نمی‌دهد، مگر نه اینکه مسائل جهانی با یکدیگر مرتبط است؟  
 
دکتر رحیم صفوی ادامه داد: آینده ملت، دولت‌ها و کشورهای اسلامی درنتیجه اثرات متقابل روندهای سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی جهان معاصر (روابط بین‌الملل) و جهان اسلام با یکدیگر رقم خواهد خورد و ملت‌های اسلامی این ظلم و ستم آشکار، این عدم توازن‌های اقتصادی شمال و جنوب، امنیت و ناامنی _ دموکراسی و دیکتاتوری، استقلال و تحت سلطه بودن را دیگر تحمل نمی‌کند.  
 
وی گفت: امروز وقت آن رسیده است که دنیای اسلام بازنگری شود و سرنوشت خود را در برابر تهدیدات آمریکا و سرمایه‌داران صهیونیست که پشت سر دستگاه‌های حاکمه آمریکا است، را خودشان تعیین کنند.  
 
مشاور مقام معظم رهبری اظهار داشت: از ۶۰ و چند سال پیش که غده سرطانی اسرائیل را در این منطقه ایجاد کردند و از حدود یکصد سال پیش که فکر بلعیدن ثروت‌ها و منابع خام ملت‌ها و کشورهای اسلامی در محافل اروپایی و آمریکایی شکل گرفت، نیت همین بوده که راه قدرتمند شدن غرب در بلعیدن و تحت تسلط بودن کشورهای اسلامی است.  
 
دکتر یحیی رحیم صفوی بیان داشت: واقعیت آن است که هم کشورهای اسلامی از آفریقا تا آسیا مورد تهدید هستند که عاقلانه‌ترین راه برای نجات کشورهای اسلامی این است که همه ملت‌ها و دولت‌ها به فکر بیفتند و هماهنگی و همکاری تا رسیدن به همگرایی و تشکیل ائتلاف‌ها و اتحادیه‌های منطقه‌ای و جهانی براساس منافع مشترک و استفاده از ظرفیت‌های نسبی اقتصادی، سیاسی، دفاعی_ امنیتی و فرهنگی به یکدیگر برای پیشرفت و توسعه و رسیدن به امنیت پایدار را هدف اساسی خود قرار دهند.  
 
مشاور عالی مقام معظم رهبری تصریح کرد: به نظر این‌جانب و عده‌ای از صاحب‌نظران علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در قرن بیست و یکم عوامل توانمندساز جهان اسلام به مؤلفه‌هایی از جمله موقعیت مناسب جغرافیایی، موقعیت برتر ژئوپلیتیکی جهان اسلام، فرهنگ و تمدن و ایدئولوژی اسلامی، موقعیت منحصر به فرد ژئو استراتژیک و تسلط بر تنگه‌ها و گذرگاه‌های عبور اجباری ختم می‌شود.

وی هم‌چنین داشتن قدرت بی‌همانند ژئو اکونومیکی بی‌نظیر را از دیگر مولفه‌های توانمندساز جهان اسلام بر شمرد و اظهار داشت: این منابع فقط از حیث منابع انرژی تا سال ۲۰۰۵ منابع انرژی قطعی و ذخایر نفت خام این مجموعه کشورهای اسلامی و همین حدود ۷۵ درصد نفت خام جهان و ۵۷ درصد ذخایر گاز جهان را دارا می‌باشد که می‌تواند زمینه‌ساز تشکیل یک قطب جدید و قدرتمند به نام قدرت جهان اسلام گردد.  
 
وی ادامه داد: برای دستیابی به این هدف بزرگ احتیاج به عزم و اراده دولت‌ها و ملت‌های اسلامی است و در طراحی راهبرد همگرایی باید قدرت‌های بزرگ سلطه‌گر در برابر این فرآیند همگرایی که به توسعه و پیشرفت کشورهای اسلامی و استقرار امنیت پایدار، صلح و ثبات مبتنی بر عدالت در منطقه منتهی خواهد شد، کارشکنی خواهند کرد که استقامت ملت‌های اسلامی با به‌کارگیری همه عوامل و منابع و ائتلاف و همکاری می‌تواند در برابر این هجمه‌ها و فشارها ایستادگی کند.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: این وعده تخلف‌ناپذیر الهی است که سرانجام مسلمین و مستضعفان پیروز خواهند شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: رژیم ، صهیونیستی ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار