مسلمانان انگلیسی به مناسبت عید سعید فطر به منظور تصحیح افکارعمومی درباره دین اسلام همایش یک هفته ای را «لینکولن شایر» برگزار کردند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مسلمانان انگلیسی به مناسبت عید سعید فطر از روز پنج شنبه هشتم مرداد تا پایان هفته جاری همایشی تحت عنوان زندگی اسلامی و با مضمون تصحیح افکار عمومی درباره دین اسلام را در شهر لینکولن شایر برگزار کردند، و امیدوارند که از این فرصت مناسب جهت معرفی دین اسلام و از بین بردن تصورات نادرست درباره این دین بهره ببرند.

در این همایش یک هفته ای انتظار می رود که 4500 تن از شهروندان  مسلمان و غیر مسلمان انگلیسی در مباحث مختلف دینی و مذهبی شرکت کنند و با یکدیگر به بحث و گفتگو بپردازند.

«دلوار حسین» یکی از سازمان دهندگان «جامعه اسلامی بریتانیا» به روزنامه گاردین گفت: مسلمانان انگلیس طیف گسترده ای را تشکیل می دهند، و همگی دارای علایق و سلایق و جهت گیری های مشابه نیستند، و نباید به تمامی مسلمانان عنواین و القابی همچون افراط گرا و یا تندرو داد.

این همایش که امسال پنجمین سال برگزاری خود را پشت سر می گذارد، در روز پنجشنبه با سخنرانی دلوار حسین کار خود را آغاز کرد، و در روز شنبه موضوعات فرقه گرایی در انگلستان و مقابله با افراط گرایی را تحت پوشش قرار داد؛ همچنین روز یکشنبه مباحث همایش حول محور خانواده در اسلام و استحکام در ازدواج خواهد بود./شبکه قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار