موزه جدید در حال ساخت در مناطق اشغالی به دلیل و خیم‌تر شدن جنگ بین رژیم صهیونیستی و فلسطین با چالش‌های تهدید آمیز منحصر به فردی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران، به نقل از سایت آرت نت نیوز: موسسات در حال ساخت اغلب با مشکلات و وقفه های غیر منتظره‌ای در طی احداث و شروع به کار خود مواجه می‌شوند ولی موزه جدیدی که در فلسطین اشغالی در حال احداث است به دلیل جنگ با سختی‌های بسیاری روبه‌رو شده است.

به گفته جک پرسکیان، متصدی این طرح؛ ساخت و ساز این موزه که از ماه آوریل 2013 شروع شده تحت تاثیر درگیری‌های منطقه به تعویق نخواهد افتاد.

این موزه در محوطه دانشگاه برزیت در شمال رام‌اله قرار دارد و طراحی‌اش توسط یک شرکت معماری در دوبلین صورت گرفته است.

هزینه ساخت این موزه 19 میلیون دلار برآورد شده پیش‌بینی می شود که تا ماه سپتامر 2015 به طول بینجامد و در اوایل سال 2016 افتتاحیه آن برگزار شود.

تا کنون چهار چوب اولیه این ساختمان به اتمام رسیده است.

بودجه این طرح توسط یک انجمن رفاهی غیرانتفاعی مستقر در لندن تامین شده که هدفش به گفته وب سایت این انجمن کاهش فقر در نوار اشغالی فلسطین است.

پرسکیان در مصاحبه‌ای با روزنامه آرت اذعان داشته که درگیری‌های حال حاضر، جذابیت بازدید از ساختمان موزه را برای افراد مختلف کاهش داده است.

لازم به ذکر است دور جدید این کشتارها که از هشتم جولای آغاز شده به سرعت بالا گرفته وتا کنون موجب شهادت 1800 فلسطینی شده است.

همزمان با آماده شدن موزه برای گشایش در 2016، دست اندرکاران آن مشغول تهیه یک نوار زمان چند رسانه‌ای اینترنتی هستند که راوی، تاریخ فلسطین از اواسط قرن نوزدهم تا کنون است.

همچنین نمایشگاهی با عنوان "تقسیم ناشدنی" که به گفته سرپرست این موزه، روایتی دیگر از تاریخ فلسطین از دیدگاه مردم عادی آن است، برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار