سمنان/

بیش از 600 شرکت دانش بنیان در کشور تشخیص صلاحیت شدند

اکنون به طور متوسط روزی 12 تقاضای شرکت دانش بنیان کشور به صندوق نوآوری ارسال می شود و تاکنون 400 میلیارد ریال تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان از این صندوق ارایه شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: صلاحیت بیش از 600 شرکت دانش بنیان در کشور تاکنون تایید شده است.
سورنا ستاری افزود: فرهنگ اقتصاد دانش بنیان در تمام سطح کشور باید نهادینه شود.
وی با اشاره به اینکه برای برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت نیاز به نهادهای واسطه داریم، افزود: شرکتهای دانش بنیان، پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد واسطه های بین دانشگاه و صنعت هستند.
وی با بیان اینکه دانشگاه و صنعت به دلیل اینکه زبان مشترکی ندارند نمی توانند ارتباط برقرار کنند، اضافه کرد: تشکیل نهادهای واسطه بین دانشگاه و صنعت به منظور تجاری سازی علم در معاون علمی و فناوری رییس جمهوری هدفگذاری شده است.
وی با تاکید بر اینکه با افزایش دانشجو و آزمایشگاه ارتباط بین صنعت و دانشگاه محقق نمی شود، اظهار داشت: دانشگاه ها باید بخشی از درآمدشان از محل فروش تکنولوژی از طریق شرکتهای دانش بنیان شان برنامه ریزی شود.
ستاری با اشاره به اینکه در دنیای امروز پژوهش بدون مشتری پژوهش نیست، خاطرنشان کرد: قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان قانونی مترقی است که هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.
وی به فعالیت 13 ستاد راهبردری زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری اشاره و خاطرنشان کرد: استادهای دانشگاه با تاسیس شرکتهای دانش بنیان تحت پوشش دانشگاه ها، می توانند به فروش تکنولوژی این شرکتها اقدام کنند.
وی اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی محلی است برای حمایت از نخبگان و جایی است که برخلاف بانکهای عامل که قادر به آن نیستند، بتواند دانش و اختراع را قیمت گذاری کند.
وی با اشاره به آغاز فعالیت جدی صندوق نوآوری و شکوفایی به ریاست رییس جمهوری دولت تدبیر و امید، گفت: این صندوق باید بتواند رویکرد کشور را از اقتصادی که مبنایش صد در صد فروش نفت است به اقتصادی مبتنی بر دانش و ارزش افزوده دانش تغییر دهد.
ستاری به جدیت دولت تدبیر و امید در حمایت از نخبگان و دانش محوری اشاره کرد و ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی را امسال از زیر خاک درآوردیم و پیش از این، صندوق نوآوری و شکوفایی آیین نامه، نظام سازمانی و ساختمان نداشته است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: اکنون به طور متوسط روزی 12 تقاضای شرکت دانش بنیان کشور به این صندوق ارسال می شود و تاکنون 400 میلیارد ریال تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان از این صندوق ارایه شده است./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.