اصفهان؛

گفتمان دانش‌محوری دستاویز چالش‌های شهری اصفهان نشود کار است

شهردار اصفهان گفت:گفتمان دانش‌محور و بستر جدید ایجاد شده در حوزه خلاقیت و نوآوری در اصفهان نباید تلفیقی با چالش‌های شهری باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی جمالی نژادگفت:در گفتمان دانش محور نباید اجازه دهیم عناوین جدید شهری اصفهان دستاویز چالش‌های شهری شود.

وی تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب احیای تمدن و معماری نوین اسلامی باید در دستور کار مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد و باید توجه داشت که این تمدن در سال‌های گذشته توسط مسئولان کشورهای اروپایی مورد توجه قرار گرفته و بهره‌برداری لازم را از این امر داشتند.

شهردار اصفهان بیان کرد: امروز ما باید با استفاده از ابزارهای نوین برای برپا کردن تمدن نوین اسلامی با روح اسلامی و معنویت بهره‌جویی کنیم ،یکی از برنامه‌های اخیر شهرداری اصفهان نیز فعالیت در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و خدماتی افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان بوده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ما نه تنها باید در کشورمان و به ویژه در شهر اصفهان در بافت‌های مختلف ایدئولوژی حاکم که همان اسلام است را حاکم کنیم، اضافه کرد: حاکمیت صفات انسانی و صفات منتسب به فعل الهی از جمله عبودیت و عبادت، تواضع، امنیت، کرامت انسانی، تذکر، امنیت، میانه روی، امر به معروف، نهی از منکر، عبرت‌گیری و ... را باید در بدنه شهرهایمان چه از جهت صورتی و چه از جهت سیرتی تسری دهیم.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه ادراک فضاهای موجود شهری نیازمند به خوانش جدید است، اضافه کرد: از این رو برای خوانش مجدد شهر اصفهان نیاز به تعریف و تحقق گفتمان جدید در شهر داریم که در اصفهان این گفتمان با عنوان دانش‌محوری گره خورده است.

وی گفت: شهرک‌های دانش‌محور اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند موتور توسعه شهرها باشد، از این رو برای تسری گفتمان دانش‌محوری به همه بخش‌های شهر و کشور نیازمند مشارکت دانشگاهیان، رسانه‌ها و دیگر نهادهای دولتی و خصوصی است. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.