رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: اتمام کار شبکه‌های فرعی 100 هکتار از سدهای مخزنی درحال احداث در استان کرمانشاه به یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد


به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: 950 هزار هکتاراز کل مساحت 2 میلیون 500 هزار هکتاری استان کرمانشاه به اراضی زراعی اختصاص یافته است.

منصوری از برنامه‌ریزی برای افزایش دو برابری تولیدات سالانه محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه طی یک برنامه چهار ساله خبر داد و افزود: این امر در صورت حمایت از این بخش برای احیای ظرفیت‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه 70 درصد از اراضی زراعی استان کرمانشاه زیر کشت دیم است، یادآور شد: 11 درصد از اراضی دیم کشور مربوط به استان کرمانشاه می‌شود.

این مسئول احیای ظرفیت‌های کشاورزی در استان را موجب تبدیل آن به قطب کشاورزی در کشور دانست و گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته، در افق 1404 میزان تولیدات سالانه استان در یک سناریو 10 میلیون تن و در سناریو دیگر 15 میلیون تن پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: با این وجود استان کرمانشاه می‌تواند 10 درصد نیاز محصولات کشاورزی کشور را تأمین کند.

منصوری از اتمام کار شبکه‌های اصلی 100 هکتار از سدهای مخزنی استان کرمانشاه خبر داد و افزود: اتمام کار شبکه‌های فرعی آن‌ها به یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی بیان داشت: برای توسعه کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای استان کرمانشاه و احداث زیرساخت‌های مناسب به100 میلیارد تومان اعتبار نیاز است

برچسب ها: کرمانشاه ، تکمیل ، هکتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.