مدیر فدراسیون بین المللی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) با اشاره به اجلاس غزه که در اردن برگزار شده است، اعلام کرد: کمیته‌ای به منظور برگزاری اجلاس ویژه برای کمک‌رسانی جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر به غزه تشکیل شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌ الیاس غانم با تشکر از حمایت‌های هلال‌احمر ایران از غزه، گفت: هم‌اکنون نگرانی هلال‌احمر فلسطین امدادرسانی فوری نیست، بلکه بیشتر از نقض حقوق بشردوستانه و حمله به غیرنظامیان و کادرها و تجهیزات درمانی و امدادی نگران است.

وی افزود: به علاوه از پیشنهادات فدراسیون در جلسه مربوط به غزه در اردن این بوده است که همانند سال ۲۰۰۸ دفتری را در مصر به منظور پشتیبانی، مدیریت و حمایت از کمک‌های جمعیت‌های ملی به غزه تشکیل دهد.

الیاس غانم همچنین از کمک‌های جمعیت هلال‌احمر ایران به عراق تشکر کرد و خواستار مذاکره با ایران برای کمک به آوارگان سوری شد.

استقبال از استمرار حضور دفتر نمایندگی فدراسیون در ایران

 محمد فرهادی، رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران هم در این دیدار گفت: ایران از ابتدای جنگ در غزه علاوه بر اعلام همدردی و محکومیت جنایات، سعی کرده است تا کمک‌های امدادی و درمانی خود را به غزه ارسال کند و در این زمینه در حال رایزنی هستیم.

وی تاکید کرد: به هر حال تیم‌های امدادی و درمانی جمعیت هلال‌احمر و کادر برپایی بیمارستان صحرائی در انتظار و آماده هستند تا به محض موافقت و اعلام درخواست به غزه اعزام شوند.
فرهادی همچنین از استمرار حضور دفتر نمایندگی فدراسیون در ایران استقبال و عنوان کرد:‌ ایران همواره آماده گسترش فعالیت‌های خود با فدراسیون است.


انتهای پیام /
برچسب ها: هلال احمر ، غزه ، صلیب سرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار