رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از قبولی 80 درصدی دانش آموزان در امتحانات نهایی سال 93 خبر داد و گفت: تنها دو سوال پایین تر از استاندارد بوده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش عبدالرسول عمادی با اشاره به نتایج امتحانات نهایی خرداد 93 گفت: امسال درصد قبولی دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی، علوم تجربی، انسانی و فنی و حرفه‌ای در امتحانات نهایی خردادماه به 80 درصد رسیده است.

وی با اشاره به تحلیل محتوای سوالات امتحانات نهایی دانش آموزان، گفت: تمامی سوالات از نظر دشواری در حد مطلوب قرار داشتند و از بیشترین میزان روایی برخوردار بودند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با بررسی تمامی سوالات، نتایج نشان داد تنها دو سوال پایین تر از استاندارد بوده است. حتی برخلاف آنچه گفته می شود سوالات درس حسابان سخت و پیچیده است اما خوشبختانه آمار قبولی خوبی در این درس داشتیم حتی در درس دین و زندگی امسال شاهد قبولی 100 درصدی دانش آموزان در این درس بودیم.

عمادی همچنین از برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان از اول شهریور خبر داد و گفت: نتایج امتحانات شهریور ماه حداکثر تا 25 شهریور ماه اعلام می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: قبولی ، نهایی ، امتحان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار