مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان از قطعیت یافتن ابطال حکم شهردار بانه توسط دیوان عدالت اداری کشور و ابلاغ این حکم به شورای اسلامی این شهر خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، شانزدهم اردیبشهت ماه بود که خبر حکم اولیه ابطال شهردار بانه توسط دیوان عدالت اداری بر روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفت.

ماجرای انتخاب شهردار بانه از همان روز نخست با کشمکش‌های فراوانی همراه بود و این قضیه موجب جبهه‌گیری دو طیف در شورای شهر چهارم بانه برابر یکدیگر شد.

موضوع تا به‌دانجا گسترش یافت که حتی استانداری وقت نیز به آن ورود کرد و در نهایت با تصمیم این مجموعه، قرار شد بختیار علی‌زاده که بحث‌ها حول محور وی بود به عنوان شهردار به کار مشغول شود.

با این وجود، مخالفان انتخاب وی در سمت شهردار بانه، دست از فعالیت برنداشتند و با ادعای وجود تخلف در این مسیر پای دیوان عدالت اداری را به ماجرا باز کردند.

با این تفاسیر، سرانجام در اواسط اردیبهشت ماه بود که دیوان عدالت اداری با صدور حکم اولیه خود که امکان تجدیدنظر‌خواهی نیز در آن قید شده بود، مهر تأئیدی بر موضع مخالفان شهردار بانه زد و حکم شهردار بانه را ابطال کرد.

یک از دلایلی که دیوان عدالت اداری در حکم خود آورد این بود که انتخاب علی‌زاده در جلسه‌ای غیرمرتبط با موضوع انتخاب شهردار و در شرایطی صورت گرفته که حد نصاب لازم اعضا برای حضور در جلسات فراهم نشده بود.

همچنین بنا به حکم اولیه دیوان صورتجلسه انتخاب این فرد به سمت شهردار بانه بدون امضای رئیس و نایب رئیس شورا بوده و لذا در این راستا موارد قانونی لحاظ نشده است.

اکنون و پس از گذشت 3 ماه از این قضیه، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری کردستان از ابلاغ حکم نهایی دیوان عدالت اداری خبر می‌دهد.

آرتیکاس اقبال می‌گوید: دیوان عدالت اداری در حکم قطعی و نهایی خود که اواخر هفته گذشته اعلام شد، موضوع ابطال حکم شهردار بانه را تأئید کرد.

وی با بیان اینکه بختیار علی‌زاده دیگر نمی‌تواند به عنوان شهردار بانه فعالیت کند، می‌گوید: حکم دیوان، بلافاصله به شورای شهر بانه ابلاغ شد.

به گفته مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری کردستان، شورای دور چهارم شهر بانه باید در اسرع وقت نسبت به انتخاب شهردار جدید اقدام کند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: سنندج ، شهرداری ، بانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمال فلاحی
۲۰:۱۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
باعرض سلام من وخیلی ازاهلالی شهره بانه خیلی ازاقای علیزاده راضی هستیم وچون ایشان انسان درستکاروراسگویی بودن بهمین دلیل شوراها بااومخالفت میکردن ودراین مدت کوتاه خیلی برای شهره بانه موثر بودن وامیدوارم ایشان رادرمقامهای بالاتر ببینیم