مشاور اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به دلایل اهمیت بسته خروج غیر تورمی از رکود گفت: در این بسته برای اولین بار به موضوعی پرداخته شده که مسئله بسیار مهمی در عرصه‌ی اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور در نشست کمیسیون مشترک اتاق تهران جهت بررسی بسته خروج غیر تورمی از رکود گفت: هدف از این جلسات این است که نکانی در جهت تصحیح و تکمیل بسته ارائه شود.

وی افزود: این گزارش به 3 دلیل اهمیت دارد: اولین دلیل آن این است که به موضوعی پرداخته که مسئله بسیار مهمی در عرصه اقتصادی کشور است و آن رکود تورمی است.

نیلی گفت: نکته دوم که قابل توجه است این است که این گزارش حاصل کار تیمی و گروهی است و نتیجه کار مجموعه اقتصادی دولت می‌باشد.

مشاور اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: دلیل سوم اهمیت این گزارش این است که دولت با ادبیات نوشتاری خود را در معرض نقد قرار داده است و اگر قبلا این کار انجام نمی‌شد امری اشتباه بوده است.

نیلی تصریح کرد: 177 بند در این بسته مد نظر قرار گرفته که در کل به 4 بخش تقسیم می‌شود که بعضی از آنها نیاز به قانون دارد، و بعضی از آنها در حد اختیارات سازمانها می‌باشد و قسمتی از این بندها نیز مربوط به هیئت وزیران است.

مشاور اقتصادی رئیس جمهور در ادامه گفت: کمتر از 30 بند موجود در این بسته در 3، 4 ماه گذشته تصمیماتی برای آن گرفته شده است.
وی ادامه داد: بخشی هم که نیاز به قانون دارد تقدیم مجلس شده و روز چهارشنبه اعلام وصول می‌شود.

نیلی گفت: بهتر است بخش خصوصی فعالتر با این موضوع برخورد کند و نظرات خود را به دولت انتقال دهد که امیدواریم این امر سرآغاز ارتباط خوبی میان دولت و بخش خصوصی باشد.

 مشاور اقتصادی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این اولین بار است که سند خروج لازم رکود در کشور تدوین شده است.

 انتهای پیام/

برچسب ها: تورم ، رکود ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار