فلسطین الآن:

مردم فلسطین خواستار پیوستن به دادگاه جنایات بین‌المللی هستند/ محمود عباس، مقاومت را دستاویز خود قرار ندهد!

اولیاء دم شهدا در غزه، خواستار پیوستن دولت به دادگاه جنایات بین‌المللی، برای دفاع از حقوق شهروندی خود هستند و بهانه های دولت خودگردان را با محکوم کرد آن، رد می‌کنند؛ مقاومت به محمود عباس و معاونان او می گوید: به خواسته‌های مردم پاسخ دهید و مبارزان مقاومت را دستاویز خود قرار ندهید.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  "فلسطین الآن"؛  آیا رژیم صهیونیستی از مجازات نجات خواهد یافت؟ قوانین بین المللی، اقدامات تجاوزکارانه این رژیم در نوار غزه را جنایتکارانه و مجرمانه اعلام می کند؛ آمارهای بسیار و متنوعی وجود دارد که مسوؤلان سیاسی و نظامی اسرائیل را به جنایات جنگی و ضدبشری محکوم می کند. حقوق دانان و سازمان های حقوق بشری می گویند: مستنداتی در اختیار دارند که برای محکومیت این رژیم کفایت می کند، اما برای ایجاد امکان استفاده از این مدارک، باید دولت ناظر فلسطین در سازمان ملل، به دادگاه جنایات بین المللی بپیوندد و علیه اسرائیل شکایت کند تا به سازمان های قانونی و حقوق بشری، اجازه ی پیگیری داده شود.

پس از آنکه از تصمیم دولت خودگردان مبنی بر پیوستن به دادگاه جنایات بین المللی باخبر شدیم، دوباره شاهد تلاش هایی جدی از جانب محمود عباس و نمایندگان دولت خودگردان در فرانسه و آمریکا برای جلوگیری از پیوست دولت فلسطین به این دادگاه، به بهانه ی اینکه این اقدام به زیان مقاومت فلسطین خواهد بود، شدیم. این ادعایی باطل است که سعی دارد شانه خالی کردن دولت از تحمل مسوؤلیت خود در حمایت از مردم و جلب حمایت های قانونی از کودکان، زنان و مقابله با تجاوزات صهیونیستی را توجیه کند.

پس از جنگ 2008-2009، گزارش گلدستون، اسرائیل را به جنایت های متعددی محکوم کرد، اما دولت خودگردان، این محکومیت را نادیده گرفت و گزارش گلدستون را به وادی فراموشی سپرد و از پیگیری آن، ممانعت ورزید که در پی آن، حقوق ملت غزه و خون شهدا پایمال شد. 

گزارش گلدستون و تصمیم دادگاه بین المللی لاهه در خصوص دیوار حائل، داستان شکست بزرگ رئیس دولت خود گردان را روایت می کنند، چراکه مسوؤلیت خود در پیگیری این پرونده را انجام نداده است و به صورت عامدانه، تمام تلاش های بین الملل و بشردوستانه ای که در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت محاصره ی غزه توسط اسرائیل صورت گرفته بود را، ناکام گذاشت و از بین برد.

این موضع تاسف بار دولت خودگردان، به مثابه تحریک و تشویقی بود تا اسرائیل به تجاوزات خود علیه غزه و انجام جنایات جنگی و ضدبشری با شدتی بیش تر از پیش، ادامه دهد، به گونه ای که تمام سازمان های حقوقی و مسوولان مدرسه ی آنروا، از جمله خود بان کی مون، اتفاق نظر دارند که این جنایات رژیم صهیونیستی، مستوجب مجازاتی شدید است و همچنین، پزشک مشهور فرانسوی، کریستوفر، اعلام کرده است که رئیس دولت خودگردان و معاونان او، با بهانه هایی دروغین، به طرز اسفباری از ارجاء اسرائیل به دادگاه جنایات بین المللی، ممانعت می‌ورزند.

اولیاء دم شهدا در غزه، خواستار پیوستن دولت به این دادگاه، برای دفاع از حقوق شهروندی خود هستند و بهانه های دولت خودگردان را با محکوم کرد آن، رد می کنند و با این حساب، این دولت را در جنایات دشمن شریک می دانند. محمود عباس، به دلیل ترس از دست دادن برخی از امتیازاتی که اسرائیل و آمریکا، به او می دهند، از پیوستن به دادگاه جنایات خودداری می‌کند.

مقاومت از قانون بین المللی، هراسی ندارد، چراکه تمام اقدامات آن قانونی است؛ مقاومت فلسطین، مقاومتی قانونی علیه رژیم اشغالگر است و صدها حقوق دان وجود دارند از مقاومت در دادگاه دفاع خواهند کرد؛ مقاومت به محمود عباس و معاونان او می گوید: به خواسته های مردم پاسخ دهید و مبارزان مقاومت را دستاویز خود قرار ندهید. 

فلسطین الآن در پایان نوشت: مبارزان مقاومت، خدا را که بهترین حافظ و نگهبان است، با خود دارند و یادآور می شوند که نیازی به دلسوزی شما ندارند؛ پس به خواسته های ملت خود پاسخ گو و در حالیکه پایت لب گور است، از اسرائیل مترس.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار