معاون امور بندری گفت: همزمان با رفع بهانه‌های تحریم از بزرگترین بندر تجاری کشور و پذیرش کشتی های سایز بزرگ و لاینری و اشتیاق کشتیرانی های بزرگ خارجی برای حضور مجدد در صنعت حمل و نقل دریایی و بنادر کشور بیش از پیش متقاعد هستیم که دیگر فرصتی برای تلف کردن وقت نمانده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،جهاندیده در مراسم همایش معرفی فرصت های توسعه زیرساخت های بندری و حمل و نقل دریایی با بیان اینکه همزمان با رفع بهانه‌های تحریم از بزرگترین بندر تجاری کشور و پذیرش کشتی های سایز بزرگ و لاینری و اشتیاق کشتیرانی های بزرگ خارجی برای حضور مجدد در صنعت حمل و نقل دریایی و بنادر کشور بیش از پیش متقاعد هستیم که دیگر فرصتی برای تلف کردن وقت نمانده است گفت: در حقیقت حضور جدی همه‌ی فعالان زیر بخش حمل و نقل دریایی در این همایش بخصوص میهمانانی از حوزه‌های مالی و پولی و سرمایه‌گذاری نشان‌دهنده این واقعیت است که همگی بر همین فرصت کنونی در اقتصاد کشور و هم تاریخ حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیتی کشور ما متقاعد هستند و تمامی آنها مصمم شدند که در شکل دادن اقتصاد دریا محور و برخوردار کردن اقتصاد کشور از موهبت‌های دریا نقش برجسته بر عهده بگیرند.

وی در ادامه افزود: حضور بخش خصوصی در این همایش نشان داد که میتوانیم عقب‌ماندگی های تاریخی کشور درعرصه‌ی بهره‌گیری از توانمندیهای ترانزیتی و پتانسیل بالفعل حمل و نقل دریایی را جبران کنند.

معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر در ادامه اظهار داشت: عزمی که می‌تواند به ما روحیه دهد تا با شادابی و انگیزه بییشتری به کار و تلاش بپردازیم و شایستگی‌های خود را بایستگی‌های اقتصاد امکان پیوند بزنیم.

وی در ادامه توضیح داد: نمایندگان همه‌فعالان مرتبط با بندر و حمل و نقل دریایی در این همایش در کنار هم نشسته‌اند تا در کوتاه ترین زمان بتوانند موقعیت ممتاز جغرافیایی کشورمان را با ارئه برنامه ها ونقشه راه جدید مورد بررسی قرار دهند و موقعیت ممتاز آن را به امکانات زیر بنایی، ناوگان دریایی، تجهیزات خشکی و نرم افزارهای مدیریتی پیوند دهند.

جهاندیده در ادامه یادآور شد: شبکه نیرومند و قابل اعتمادی از مسیرهای حمل کالای بین‌المللی و ترانزیتی را طراحی کنند که از منافع آن هم کشورهای منطقه آسیای میانه با بیش از 300 میلیون جمعیت بهره‌مند شوند و هم استفاده وسیع و مفید از همه توانمندیها و مهارتها و تجارت نیروی انسانی در سطح راضی‌کننده‌ای در چارچوب منافع و مصالح ملی نظام تامین شود.

جهاندیده در ادامه با اشاره به اینکه سهم ما از اقتصاد دریاهای پیرامونی به هیج وجه در مقایسه با انتظارات منطقی راضی کننده نیست گفت: لاین وضعیت بایستی در کوتاهترین زمان در یک برنامه مبتنی بر اقتصاد دریا محور تغییر کند.
 
معاون امور بندری افزود: امیدوارم راهکارهایی را تدوین و به مرحله عمل برسانیم که دستاوردش سهمی شایسته برای کشورمان در حمل و نقل منطقه‌ای و متناسب با موقعیت ممتاز آن در حد فاصل شبه قاره هند و آسیای جنوب شرقی تا منطقه خاورمیانه، آسیای میانه، اروپا و منطقه آمریکای شمالی و جنوبی باشد.
                                        
وی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدوارم در کوتاهترین زمان شکاف موجود بین آرزوهای مقدور و دستاوردهای محدود را پوشانده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دریا ، کشتی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار