مدیر اداره جهادکشاورزی میاندوآب گفت: از آغاز فصل برداشت تاکنون 31 هزار و 951 تن گندم از گندمکاران میاندوآب خریداری شده است.

یوسف وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار کرد: از آغاز فصل برداشت گندم در این میاندوآب 31 هزار و 951 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط مراکز خرید فعال در این شهرستان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه تعداد 6 مرکز خرید گندم در میاندوآب از آغاز فصل برداشت آماده تحویل گندم گندمکاران این شهرستان هستند، خاطرنشان کرد: این مراکز شامل پنج مرکز تعاون روستایی و یک کارخانه تولید آرد است.

مدیر اداره جهادکشاورزی میاندوآب به میزان برداشت گندم از مزارع آبی و دیمی این شهرستان پرداخت و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری 62 هزار تن گندم از اراضی این شهرستان برداشت شود.

وکیلی گفت: در سال زراعی جاری 32 هزار هکتار از اراضی آب و دیمی میاندوآب زیر کشت گندم رفته است که از این میزان 18 هزار هکتار مربوط به مزارع آبی و 14 هزار هکتار دیمی هستند.

مدیر اداره جهادکشاورزی میاندوآب با اشاره به میزان خرید گندم در این شهرستان تا پایان فصل برداشت، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت 42 هزار تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران میاندوآب خریداری شود.

وی خاطرنشان کرد: میاندوآب به لحاظ دارا بودن موقعیت جغرافیایی، وجود منابع آبی سطحی و زیرزمینی مساعد یکی از مناطق مستعد و مهم کشاورزی است/ش/ن.

برچسب ها: بیش ، جهاد ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.