فلج بل یک بیماری ویروسی است و یک دوره موقتی دارد که عموما صورت بیمار در هر سمتی که فلج شده باشد عصب آن قسمت را درگیر می‌سازد و می‌تواند یک طرفه یا دوطرفه باشد اما اکثرا یک طرفه است.

عبدالناصر آریان جراح مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: فلج بل در کودکان یک بیماری موقتی است که عصب صورت را درگیر می‌کند و به مغز ارتباطی ندارد این بیماری معمولا در مجرای گوش و بیرون از مجرای گوش اتفاق می‌افتد. 

وی افزود: فلج بل یک بیماری ویروسی است و یک دوره موقتی دارد که معمولا صورت بیمار در هر قسمتی که فلج شده باشد عصب را درگیر آن قسمت می‌سازد و می‌تواند یک طرفه، یا دو طرفه باشد اما اکثرا یک طرفه است. 

آریان تصریح کرد: این بیماری باعث می‌شود که چشم بیمار بسته شود و باز بماند و دهان او را به سمت مقابل می‌کشد. فلج بل بیشتر در افراد بالغ و کمتر در کودکان رخ می‌دهد و می‌تواند در اثر قرار گرفتن در معرض کولر و سرماخوردگی ایجاد شود. 

وی اظهار داشت: معمولا ویروسی که موجب فلج بل می‌شود از بین می‌رود و در صورتی که التهاب عصب از بین می‌رود این بیماری درمان شده و عصب بهبود می‌یابد که این امر با گذشت زمان امکان‌پذیر است. 

این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: دوره درمان فلج بل زیر چند هفته است و استفاده از داروهای ضد التهاب و فیزیوتراپی بهترین روش برای درمان این بیماری می‌باشد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار