آرزو پیغامی، مدرس آموزشگاه میراث فرهنگی استفاده از سیستم بازدید مجازی موزه‌ها را مناسب‌ترین راهکار برای جذب بازدیدکننده دانست.

آرزو پیغامی، مدرس آموزشگاه میراث فرهنگی تهران در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران، گفت: موزه‌های مجازی یا سیستم بازدید مجازی از موزه‌ها با استفاده از شبکه اینترنت که سال‌ها است به یکی از ارکان اصلی موزه‌داری مدرن تبدیل شده، می‌تواند مناسب‌ترین راهکار و در عین حال کم هزینه‌ترین سرمایه‌گذاری برای جذب بازدیدکنندگان داخلی و خارجی برای موزه‌های کشور باشد.

وی افزود: در گذشته این تصور وجود داشت که این سیستم‌ها به رقیبی برای "بازدید حضوری" از موزه‌ها تبدیل خواهد شد. اما گذر زمان و بررسی‌های جامع صورت گرفته از موزه‌های برجسته جهان مانند موزه متروپولیتن حاکی از این است که سیستم بازدید مجازی موزه‌ها، میل و انگیزه بیشتری برای بازدید حضوری از آثار موزه‌ها به وجود می‌آورند به طوری که هیچ ابزار دیگری تاکنون جایگزین آن نشده است.

مدرس آموزشگاه میراث فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: در حالی که تقریبا تمام موزه‌های جهان از این تکنولوژی برخوردارند، متاسفانه موزه‌های ایران که ارزشمندترین آثار و دستاوردهای بشری را در خود جای داده‌اند از این سیستم محروم‌اند که با توجه به پیشرفت‌های کشور در زمینه تکنولوژی رایانه‌ای، به نظر می‌رسد دلیل اصلی این محرومیت بی‌توجهی یا کم توجهی مسئولین به توسعه موزه‌های کشور است.


انتهای‌پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.