مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: آموزش و ترویج با فرهنگسازی مناسب زمینه را برای مصرف تولیدات ملّی و کالاهای ایرانی مهیّا کرده و در رونق بخشیدن به اقتصاد کشور نقشی پُررنگ دارد.

علی اکبر نژادرضا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: با توجه به پیشرفت‌های فراوان در امر تولید محصولات کشاورزی نیاز به اهتمام جدی در به روز نمودن اطلاعات و مهارت تولیدکنندگان ملموس است.

 وی تشریح کرد: براساس تحقیقات انجام یافته، امکان توقف در تولید به روش سنتی با ریسک تولید بالا، تحقق اهداف را حتی در صورت توسعه اراضی زیرکشت در دهه‌های آتی نیز میسر نمی‌سازد.

 نژادرضا ادامه داد: در این راه فعالیت‌های ترویجی خواهد توانست مسیر ورود دانش نوین تولید و استفاده از ابزارهای جدید در بخش کشاورزی با هدف ارتقای کمی و کیفی تولید و کاهش هزینه‌های آن را عملی و ملموس‌تَر کند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر جایگاه مهم بخش ترویج در چارچوب سازمانی اظهار داشت: با توجه به تفکر جهادی حاکم بر سازمان در زمینه تحقق هرچه مطلوب‌تر اهداف تعریفی برای حصول به اهداف توسعه‌ای در بخش‌های مختلف کشاورزی، جایگاه ترویج بیش از پیش ارتقا یافته است.

 وی از سهم ترویج و آموزش کشاورزی در افزایش تولید گفت و یادآور شد: ترویج و آموزش سهم زیادی در افزایش دانش و آگاهی بهره برداران و در نتیجه افزایش تولید و قطع وابستگی را دارد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: ورود دانش و آگاهی به عرصه تولید محصول در عصر حاضر با توجه به اهداف توسعه‌ای دولت در بخش کشاورزی به عنوان طرح و برنامه‌ای ملی و فراگیر غیرقابل اجتناب است.

نژادرضا کشاورزی را فرآیند توسعه کشور دخیل دانست و تاکید کرد: از دیدگاه توسعه اقتصادی، بخش کشاورزی در فرآیند رشد و توسعه کشور وظایف مهم و اساسی را برعهده دارد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: آموزش ، ترویج ، تاثیرگذار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.