سفیر عراق در واشنگتن در مصاحبه با سی‌ان‌ان خواستار افزایش حملات هوایی آمریکا علیه داعش شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از سی ‌ان ‌ان عربی، "لقمان فیلی" سفیر عراق در واشنگتن در گفتگو با این شبکه  از آمریکا خواست تا حملات هوایی‌اش را علیه پایگاه های داعش افزایش دهد.

وی گفت: اوضاع کنونی عراق چالش‌هایی را برای طبقه سیاسی و ریاست جمهوری عراق در خلال کار با مقامات اجرایی و پارلمانی ایجاد می‌کند؛ اما من اطمینان دارم که این مسأله بزودی حل خواهد شد.

وی با رد انتقادات وارد شده به مقامات سیاسی عراق پیرامون برخورد با بحران این کشور گفت: آنچه ما در عراق در طی هفته‌های گذشته شاهد آن بودیم امری بی‌سابقه به نسبت ما محسوب می گردد؛ چرا که 6 ماه طول کشید که دولت سابق تشکیل شود و این درحالی است که انتخابات 9 ماه به‌طول انجامید و امروز ما ازروندی صحبت می کنیم که در زمانی کمتر از 6 هفته انجام شد و این تحولی بزرگ به شمار می‌رود.

فیلی وجود حالت آسایش امنیتی و سیاسی را در مقابله با داعش رد کرد و گفت:حسی مبنی بر اینکه خطر قریب الوقوعی هست، وجود دارد و ما با بخش امنیتی و نظامی با کمک ایالات متحده که پیوسته به ما کمک می کند همکاری می نماییم؛ همچنانکه برای مقابله با داعش با شرکایمان در منطقه و جهان همکاری می‌کنیم و در سطوح سیاسی پیشرفت زیادی را با وجود مشکلات موجود بدست اوردیم.

سفیر عراق در آمریکا همچنین درباره بی‌ثباتی امنیتی در عراق نیز گفت: ما به قدرتمان برای مقابله با داعش اطمینان داریم؛ اما ارتش نقشش حمایت از دولت است و آنچه می توانیم بگوئیم این است که ما پیشرفت بزرگی را بدست آوردیم و با سرعت بیشتری کار می‌کنیم؛ دموکراسی تجربه جدیدی برای ماست و مردم باید این مسأله را متوجه شوند.

وی همچنین درباره درخواست عراقی‌ها از مقامات آمریکا گفت: ما به روند تقدیم موشک‌های هل‌فایر و نیز تجهیزات دیگر سرعت بخشیدیم. ما با دوستانمان در آمریکا برای بررسی مسائل سیاسی در سطح منطقه همکاری می‌کنیم؛ چرا که داعش یک مسأله محلی در عراق نیست، بلکه مشکلی برای کل منطقه بوده و ما با آمریکایی‌ها برای هماهنگی منطقه‌ای به منظور جنگ با تروریسم همکاری می‌نماییم.

وی گفت:همچنان از آمریکامی‌خواهیم حملات هوایی‌اش را ادامه دهد و آن را گسترش داده به طوریکه کاروان‌های مسلح داعش و راه‌های کمک رسانی به آن و مراکز ارتباطی آنها و سران آنها را شامل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار