وزیر بهداشت از بلاتکلیفی یک درصد مالیات بر ارزش افزوده خبر داد که سبب شده افزایش حقوق پزشکان مناطق محروم محقق نگردد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ وزارت بهداشت به بیماران یارانه سلامت می‌دهد تا بیماران در بیمارستانها کمتر از جیب پول پرداخت کنند اما مسئولین بیمارستان‌ها می گویند بیمه‌ها برخی از خدمات را کامل پوشش می‌دهند، برخی از خدمات را کمتر پوشش می دهند و برخی را اصلا پوشش نمی‌دهند، به همین علت یارانه‌ی سلامت مجبور می‌شود تا جور بیمه‌ها را نیز به دوش کشد.

زمانی رئیس بیمارستان فیروزگر گفت: در بیمارستان ما حدود 200 خدمت است که هنوز برای آن تعرفه مشخصی تعریف نشده و بیمه‌ها یا کامل پوشش نمی‌دهند یا بخشی را پوشش نمی دهند.

وی افزود: برای درمان یک آن‍ژیو مغزی اگر در ماه 20 تا 30 مریض را انجام دهیم در ماه حدود 600 میلیون برای بیمارستان هزینه دارد که باید از یارانه سلامت تامین گردد.

وی خاطر نشان کرد: ما انتظار داریم در کنار یارانه سلامت بیمه‌ها نیز جلو بیایند.

محسنی رئیس سازمان بیمه سلامت گفت: ما این آمادگی را داریم تا هم تعهدات بیایند و هم منابع تا بتوانیم مدیریت کرده و هم نظارت کنیم و کار هم بهتر و روان‌تر شکل گیرد.


فروش داروی اسب به جای داروی بدن سازی

اخیرا در برخی از باشگاه‌های بدنسازی داروی اسب را به جای داروی زیبایی اندام می‌فروشند که همین امر سبب شده تا برخی از جوانان را راهی بیمارستان کند.

یکی از مصرف کنندگان این داروها در مصاحبه با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌ با مصرف دارو‌های بدنسازی، کبد و کلیه من از کار افتاد و قلبم نیز آسیب شدید دیده است.

مصرف کننده دیگری گفت: کار من با مصرف داروهای پرورش اندام به دیالیز کشیده شده و مجبور شدم تا در بیمارستان بستری شوم.

این بیماران در خصوص نحوه‌ی خرید داروها گفتند این داروها دست به دست بین ورزشکاران خرید و فروش می‌شود.


وعده‌ای در پیچ و تاب اجرایی شدن

برخی از پزشکان خانواده روستایی گلایه داشتند و نسبت به شرط اینکه از اوایل امسال قرار بود حقوقشان را افزایش دهند در برخی از مناطق محروم ماندگار کردند اما گویا خبری از این افزایش حقوق نیست.

یکی از پزشکان این طرح در مصاحبه با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با ما صحبت کرده بودند و تلویزیونی نیز مطرح شده بود که حقوق پزشکان از اوایل فروردین امسال به پنج میلیون و هشتصد هزار تومان افزایش پیدا می‌کند ولی تا کنون خبری از این افزایش حقوق نیست و حقوق مثل قبل بین یک تا دو میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وزیر بهداشت نیز هفته‌ی گذشته در مصاحبه با خبرنگار بهداشت و درمان گفته بود که این افزایش حقوق را می‌خواهد از 1 درصد مالیات بر ارزش افزوده تامین کند که هنوز تکلیف این پول مشخص نشده است.

درمانگاهی که روزهای تعطیل بسته است

درمانگاهی در اطراف شیراز وجود دارد که روزهای پنج شنبه و جمعه خدمات نمی‌دهد.

همین امر سبب گلایه‌ی مردم این منطقه شده اما مسئولان وزارت بهداشت در شیراز گفتند طبق مصوبه هیئت دولت این درمانگاه‌ها باید شبانه روزی شوند اما چون هیچ گونه مصوبه‌ای در خصوص تامین نیرو و استخدام در این مراکز وجود ندارد لذا این مراکز نمی‌توانند خدمات شبانه روزی دهند.

سوال از وزیر بهداشت در روز خبرنگار

دکتر هاشمی وزیر بهداشت در مصاحبه با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در پاسخ به اینکه اگر خبرنگار حاشیه‌های پزشکی بودید چه موضوعاتی را مطرح می‌کردید، گفت: فضاهای موجود و تعداد تخت‌ها کافی نیست و بسیاری نیز فرسوده است بنابراین حتما در این حوزه‌ها کار می‌کردم.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
جاسم داغری
۱۷:۰۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
باسلام
بیمه !!! ههههههههههه!!! خنده دار واقعاً!!! به اجبار دریافت پول از مردم به عنوان بیمه عمر و سلامت و غیره ولی در حقیقت وقتی بیمار می شوی از شما پول نقد می خواهند و بصورت 100% چون دارو آزاد و ما تحریم هستیم و باید کمک کنیم و از این حرفهای پوچ. در شرع اسلام اگر کسی مبلغی از شخصی بگیرد و به ازای آن عملی انجام ندهد به او غش کرده یعنی او را کلاهبرداری کرده و حال بیمه ها ماهیانه از طریق کلاهبرداری مبالغ زیادی بعنوان بیمه از کارمندان کسر می کند ولی به ازای آن هیچگونه خدماتی ارائه نمی دهند. لذا کارشان طبق شرع حرام است. و باید پیگرد قانونی داشته باشد. ولی می بینیم دارن حمایت می شوند از طرف کی؟!!! دولت!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
درباره بیمه حق دارد واقعا بیمه کارمندان مخصوصا فرهنگیان خدمات درمانی فقط پول از حساب معلم ها برداشت می کند ولی هیچ خدمات درستی ارائه نمی دهد بیمه تکمیلی که دیگر روی خدمات درمانی را هم کم کرده است معلوم نیست پرتقال فروش کیست پرتقال هایش پیش کیست!!!!؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
mohsen
۱۲:۱۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
بهترنبودعکس داروهای اسب راچاپ میکردین تاخریداران بهتربشناسن
Iran (Islamic Republic of)
آتینا
۱۰:۴۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
اسب حیوان بسیار نجیبی است تازه اندام بسیار خوبی دارد ای کاش مقداری از آن را به مسئولین می فروختند تا نجیب رفتار کنند وبه افرادی که می توانند وام بانکی را ماهیانه با اقساط کمتر پس دهند وام دهند نه به یک نفر وام میلیاردی دهند که هرگز پس ندهد بعد هم بگویند چند جا اختلاص شده پول بانک را پس ندادن د اگر بدهند ما به جوانان وام ازدواج می دهیم؟؟!!!؟؟؟