فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت:حمل قرصهای ترامادول و قرصهای کدئین دار، حمل خوراکی‌های اسیدی، ترشیجات ، حمل کالاهای تجاری همانند زعفران و سنگهای قیمتی ممنوع بوده و زائران نمی‌توانند بیشتر از 5هزار دلار با خود به کشور عربستان ببرند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سرهنگ حسن مهری فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور در نشست خبری صبح امروز گفت: عملیات اعزام زائرین حج تمتع از 14 شهریور آغاز می‌شود و در همین راستا پلیس فرودگاه‌ها طبق سنوات گذشته از حمل مواد مخدر توسط زائران به عربستان جلوگیری به عمل می‌آورد و درصورتی که مأموران از زائران خانه خدا مواد مخدر کشف کنند مجازات خواهند شد که طبق ماده 17 در بار اول از یک تا پنج سال و در بار دوم از 5 تا 15 سال ممنوع الخروج می‌شوند، در ضمن تاکنون در عربستان هیچ گونه دستگیری زائری نداشته‌ایم.

به گفته فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از ادامه سفر زائرانی که اقدام به حمل مواد مخدر می‌کنند، جلوگیری می‌شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: حمل قرصهای ترامادول و قرصهای کدئین دار، حمل خوراکی‌های اسیدی، ترشیجات ، حمل کالاهای تجاری همانند زعفران و سنگهای قیمتی ممنوع بوده و زائران نمی‌توانند بیشتر از 5هزار دلار با خود به کشور عربستان ببرند.

وی در ادامه افزود: از ابتدای سال تاکنون 197 کیلو مواد مخدر صنعتی و سنتی در فرودگاه‌های کشور کشف شده که این مقدار نشان از افزایش 110 درصدی کشفیات است.

سرهنگ مهری عنوان کرد: در فرودگاه حضرت امام خمینی اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر به خارج از کشور دستگیر شدند.

این مقام مسئول پلیس در ادامه عنوان کرد: قاچاقچیان در 13 چرخ دنده صنعتی بزرگ اقدام به جاسازی مواد مخدر کرده‌اند به طوری که در هر چرخ دنده از 7 تا 17 کیلو تریاک جاسازی شده بود و این باند قصد خارج کردن این محموله را به شهر لندن واقع در کشور انگلستان داشتند.

وی افزود: در همین راستا 4 تن از عاملان این پرونده دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شدند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور در خصوص کشف کالای قاچاق گفت: بیشترین مواد مخدر کشف شده به ترتیب از فرودگاه‌های امام خمینی(ره) ، مشهد، کرمان ، بندر عباس ، زاهدان بوده است.

سرهنگ مهری افزود: از ابتدای سال تاکنون ارزش ریالی موبایل و تبلت قاچاق 17 میلیارد و سیصد و بیست میلیون ریال، طلا و سکه و نقره قاچاق هشت میلیارد و سیصد و هیجده میلیون و هشتصد و ده هزار ، انواع ارز دوازده میلیارد و هفتصد و هشتاد و هشت میلیون و نهصد و شصت هزار ریال ، زعفران قاچاق یک میلیارد و نهصد میلیون ریال، لباس و کفش قاچاق سه میلیارد و هشتصد و پنجاه و سه میلیون ریال، ساعت مچی و عینک دودی قاچاق یک میلیارد و دویست میلیون ریال و مرجان دریایی قاچاق چهارصد میلیون ریال بوده است.

سرهنگ مهری اظهار داشت: در فرودگاه مشهد سارق و مالخری که اقدام به مسافرکشی می‌کرد در ظرف 2 ساعت شناسایی و از محل اختفا بازرسی صورت گرفت و کالای سرقتی به مالبخاتگان تحویل داده شد.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور خاطر نشان کرد: ماموران یک باند جعل اسناد که اقدام به جعل اسناد و حواله ایران خودرو کرده بود شناسایی و دستگیر کردند و این سارقان 25 میلیون کلاهبرداری کرده بودند.

وی خاطر نشان کرد: در این پرونده کارمند فروش ایران خودرو دست داشته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: عربستان ، سال ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
متادون برای درمان است اگر توسط پزشکی که زیر نظر دانشگاههای علوم پزشکس کار می کند نباید مشکل داشته باشد لازم به تامل می باشد
آخرین اخبار