این افزایش به دلیل استفاده از بذور اصلاح شده و مرغوب،به کارگیری توصیه های کشاورزی کارشناسان توسط کشاورزان و همچنین ساماندهی خوب مراکز خرید و تقویت آنها در استان سمنان بوده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان سمنان،از افزایش 36.3 درصدی خرید گندم خوراکی در استان سمنان خبر داد .
امیر رضوی ، گفت: بالغ بر 37 هزار و 238 هکتار از سطح اراضی استان زیر کشت گندم آبی و دیم قرار دارد.
وی تصریح کرد: میزان سطح زیر کشت گندم آبی در استان 30 هزار و 530 هکتار و سطح زیر کشت گندم دیم نیز 6 هزار و 708 هکتار است.
وی اظهار کرد: امسال در 28 مرکز فعال خرید گندم که توسط سازمان تعاون روستایی و اداره کل غله استان راه اندازی شده بودند خرید گندم مازاد کشاورزان استان صورت گرفت.
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان از خرید 65 هزار و 176 تن گندم در سطح استان خبر داد و گفت: عملیات خرید گندم کماکان ادامه دارد و عمده خرید گندم مورد نیاز استان تا کنون تامین شده است.
رضوی با اشاره به میزان خرید گندم خوراکی در استان افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 47 هزار و 803 تن بوده 36.3 افزایش داشته است.
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: علی رغم خشکسالی و پراکنش نامناسب بارندگی در استان و همچنین وزش بادهای گرم و طوفان، خرید گندم نسبت به سال گذشته افزایش داشته که این افزایش به دلیل استفاده از بذور اصلاح شده و مرغوب،به کارگیری توصیه های کشاورزی کارشناسان توسط کشاورزان و همچنین ساماندهی خوب مراکز خرید و تقویت آنها در استان بوده است.
وی خاطر نشان کرد: برداشت گندم در سال جاری با 297 دستگاه کمباین در سطح استان انجام شد که از این تعداد 86 کمباین بومی استان و 211 دستگاه کمباین مهاجر از استانهای مازندران،گلستان،قزوین و همدان بودند که به استان سمنان مهاجرت و کار برداشت را انجام دادند./ب
برچسب ها: افزایش ، خرید گندم ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.