عدم وجود نیروهای متخصص کافی بویژه متخصص زنان و زایمان و جراح استان همدان را با روبرو کرده است.

حسن جلال‌وند معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: این دانشگاه با کمبود شدید نیروهای متخصص بویژه متخصص بیهوشی، جراح زنان و متخصص زنان زایمان و کارشناس مامایی مواجه شده است البته این مشکل از 3 ساله گذشته وجود داشته که حالا به طور جدی تبدیل به یک بحران شده است زیرا با اجرای طرح زایمان بدون درد وجود یک متخصص بیهوشی، جراح و متخصص زنان و زایمان و کارشناس مامایی بسیار ضروری است. در حالیکه کمبود این نیروها در بیش از 11 مرکز درمانی استان بخش درمان همدان را با مشکلات جدی روبرو کرده است.

وی با اشاره به علت اصلی کمبود نیروهای متخصص در بخش درمان استان همدان و عدم پوشش حمایتی کامل و کم کاری نیروها افزود:‌ طی دوره‌های گذشته در هر سال از سوی استان درخواست 16 نیروی متخصص داده می‌شده ولی متاسفانه با در اختیار گذاشتن نیرو موافقت شد که از این تعداد اندک نیز در اغلب مواد 2 نیروی حاذق به دلایل مختلف که واقعا مکفی نیست ادامه کار می‌دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: در حال حاضر مجددا درخواست 16 نیروی متخصص را به معاونت درمان وزارت بهداشت داده‌ایم و امید می‌رود که با این درخواست موافقت شود زیرا کمبود چنین نیروهایی در کنار افزایش میزان زایمان‌ها در آینده درمانی این دانشگاه و ارائه خدمت می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار