وزیر آموزش و پرورش از افزایش 25 درصدی پژوهش سراهای آموزش در دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در سومین جشنواره کشور جابر بن حیان که امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد گفت: دوره ابتدایی مهم‌ترین دوره آموزشی در تحصیلات هر انسان است زیرا شخصیت، نوآوری، ابتکار و تدبیر و در یک جمله مبنای فکری و رفتاری دانش آموز در دوره ابتدایی شکل می‌گیرد.

وی با بیان چگونگی برخورد با  پدیده‌ها و چیستی و چرایی آن‌ها افزود: انسان عادی در مقابله با این سه سوال خیلی حساس نیست اما این که ما در اطراف خود پدیده های زیادی را شاهد هستیم و اولین سوالی که در ذهن می‌بایست ایجاد شود چیستی است، اما انسان‌هایی که به عمق مسائل توجه دارند سعی می‌کنند چیستی را عمیق‌تر و اساسی تر تحلیل و پاسخ دهند.

فانی با اشاره به این که چرایی گام دوم است اظهار داشت: چگونگی سومین سوال است که در زندگی خود به خیلی از مشکلات و نارسایی ها برخورد می‌کنیم به طوری که ما در آموزش و پرورش نیز با مسائل متعددی برخورد داریم و این سوال برایمان پیش می آید که چگونه این مسائل را باید حل نماییم انسا‌ن‌های معمولی تسلیم این مسئله می‌شوند اما انسان‌هایی که تفکر دارند احساس مسئولیت بیشتری می‌‌کنند و به دنبال چگونگی حل مسئله هستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مقام معظم رهبری در چندین نوبت فرمودند که آ‌موزش و پرورش به جای حافظه محوری می بایست خلاقیت محور باشد و به این معناست که ما در آموزش و پرورش به جای این که ذهن دانش آموزان را انباشته از محفوظات کنیم به دنبال لایه‌های عمیق تر یادگیری برویم.

فانی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم با قرار دادن راهبرد اساسی خود تحت عنوان ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی می‌بایست وارد حوزه های پژوهش کاربرد و مطالعات فرا موقعیتی شود همچنین حدود 12.5میلیون دانش آموز با تجربیات 35ساله بعد  از انقلاب و با در اختیار داشتن همکاران با انگیزه که همه‌ی آنان زمینه ارتقای کیفیت را فراهم می‌کنند می‌توان به  کیفیت آموزشی و تربیتی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به این که پژوهش سراهای دانش آموزی جایگاهی برای شناخت استعداد پژوهشی دانش آموزان  است افزود:‌ در سال جاری تعداد پژوهش سراهای دانش آموزی از 300واحد به  400واحد افزایش پیدا می‌کند. یعنی 25درصد رشد پژوهش‌سراهای دانش آموزی را در مدت یک سالی که از دولت یازدهم می‌گذرد شاهد هستیم.

فانی با اشاره به افزایش 100پژوهش سرای دانش آموزی در مدت یکسال اظهار داشت: اساس نامه پژوهش سراها در شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی است که در گذشته پژوهش سراهای صرفا مخصوص دوره متوسطه بود که اما در حال حاضر پژوهش سراها به همه‌ی دوره‌های تحصیلی تعلق دارد.

فانی ادامه داد: جایگزینی بسته های آموزشی در آموزش و پرورش به جای  کتاب آموزش گامی در جهت ارتقای کیفیت و پژوهش محور شدن آموزش است همچنین بسته های آموزشی شامل کتاب دانش آموز، کتاب راهنمای معلم، نرم افزارهای مورد نیاز و سی دی های آموزشی است که امسال برای کلاس‌های چهارم و هشتم آماده توزیع است.

فانی در پایان خاطرنشان کرد:‌ امروز فرهنگی که در آموزش و پرورش حاکم است فرهنگ جهادی و فرهنگ پنجاه و هشتی است که در مجموعه همکارانمان وجود دارد که البته کمبود ها و نارسایی هایی دیده می‌شود اما هیچ گاه این کمبودها و مشکلات مالی نتوانسته بر عظم ملی آموزش و پرورش غلبه کند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: توزیع ، بسته های ، آموزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
400 پژوهش سرا تاکنون ساخته و 33 درصد ظرفیت اضافه شده