حبیب‌الله کاسه ساز تهیه کننده سینما گفت: کم کردن ممیزی‌ها تأثیری در خلق آثار سینمایی باکیفیت ندارد.

حبیب‌الله کاسه ساز کارگردان و تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران درخصوص کاهش ممیزی‌ها گفت: زمانی که مدیر کل سازمان نظارت و ارشاد بودم بحث نظارت را از نزدیک لمس و چند سالی درگیر این موضوع بودم و پس از آن هم وارد کار تولید شدم و احساسم این است که نظارت سالم باعث سلامت اثر می‌شود. 

وی در ادامه افزود: هنرمندان در نظام جمهوری اسلامی طبق یک چارچوب باید مثل بقیه مردم زندگی و کار کنند و حق ندارند هرچه که فکر می‌کنند را تبدیل به اثر کنند. باید چارچوب موجود در اسلام و نظام جمهوری اسلامی حفظ شود. 

اما به نظرم محدودیت‌ها از تفکر و خلاقیت هنرمند جلوگیری نمی‌کنند و حتی باعث شکوفایی آنان می‌شود.
 
کاسه ساز گفت: نظارت سالم باعث سلامت سینما و هنرمند خواهد شد و من تصور نمی‌کنم کاهش ممیزی باعث شفاف سازی شود این بستگی به هنر هنرمند دارد که بتواند آن اثر را به خوبی خلق و باعث شفافیت اثر شود و این تصور که آزاد گذاشتن به معنای خلاق‌تر شدن اوست تفکری نادراست.

وی عنوان کرد: به هرحال ما اطلاع‌رسانی می‌کنیم و روشن کردن یک راه جزء وظایف هنرمند است و هنرمند باید با آگاهی از 10 سال آینده و خلق یک اثر بتواند باعث پیشرفت فرهنگی شود و این‌ها هم رسالت هنرمند است. 

این تهیه کننده خاطر نشان کرد: سرگرمی بخش مختصری از رسالت هنرمند و نیاز جامعه است و خلق اثری با بهره‌گیری از فرهنگ همراه با سرگرمی داشته  باشد خلاقیت است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.