عمليات فروش بليت قطارهاي مسافري براي مرحله پاياني سفرهاي تابستاني، بدون هيچ خللي در ساعت‌هاي اعلام شده از سوي راه‌آهن ج.ا.ا آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران بر اساس آمارهاي موجود براي مرحله پاياني سفرهاي تابستاني، كه از اول شهريور لغايت ۱۰ مهرماه را شامل مي‌شود، حدود ۲ ميليون و ۲۰۰ هزار ظرفت ايجاد شده بود كه يك ميليون و ۱۲۰ هزار صندلي آن براي فروش اينترنتي و حدود يك ميليون و يكصد هزار صندلي ديگر به فروش در آژانس‌ها اختصاص داشت.
 
در فروش اينترنتي بليت قطار اين دوره كه از ساعت ۶ صبح روز يكشنبه ۲۶ مرداد ماه ۹۳ آغاز شده بود، در ساعت اول فروش ۸۴ هزار و ۹۷۰ قطعه بليت، در ساعت دوم ۳۳ هزار و ۲۲۸ بليت، در ساعت سوم ۲۳ هزار و ۹۰۰ بليت، در ساعت چهارم فروش ۱۷ هزار و ۹۴۶ بليت و در مجموع در روز اول فروش، تعداد ۲۲۵ هزار و ۵۹۳ قطعه بليت به صورت اينترنتي توسط كاربران خريداري شد.
 
 فروش بليت قطارهاي مسافري در نمايندگي‌هاي مجاز فروش كشور نيز از ساعت ۸:۳۰ صبح يكشنبه آغاز شد كه بر اساس آمارهاي ثبت شده، ميزان فروش در ساعت اول تعداد ۱۸۸ هزار و ۴۴۰ بليت، ساعت دوم ۹۳ هزار و ۱۰۳ بليت، ساعت سوم ۵۴ هزار و ۲۹ بليت و ميزان كل فروش بليت از طريق دفاتر فروش در روز اول تعداد ۴۹۷ هزار و ۴۶۳ قطعه بليت بود.
 
با احتساب دو روش ياد شده، مجموعاً بيش از ۷۲۳ هزار بليت قطار از طرق سامانه فروش بليت قطارهاي رجاء ( اينترنتي و آژانسي) توسط هم وطنان گرامي خريداري شد.
 
بر اين اساس تعداد ظرفيت ايجادي براي محور جنوب حدود ۱۶۵ هزار صندلي بود كه بيش از ۸۴ هزار صندلي براي خريد اينترنتي و مابقي براي خريد در آژانس اختصاص داشت.
 
در روز اول فروش دوره جديد، ۱۲ هزار و ۵۰ بليت محور جنوب به صورت اينترنتي خريداري شده و حدود ۲۳ هزار بليت در آژانس‌ها خريداري شده است.

بر اساس گزارش ناظران و بازرسان، فروش بليت قطار اين دوره بدون هيچ مشكلي به هم وطنان گرامي عرضه شد و تنها دو نمايندگي فروش بليت قطار در استان خوزستان و آن هم به دليل مشكلات مخابراتي منطقه دچار مشكلاتي شدند كه با پيگيري‌هاي كارشناسان ذي‌ربط مخابرات و آژانس اين موضوع نيز برطرف شده بود.
 
  انتهای پیام/
برچسب ها: قطار ، پیش فروش ، مسافری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار