رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تنگ‌نظری‌ها را مهمترین مشکل موجود بر سر راه تولید و صادرات آب معدنی در این استان دانست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، نعیم امامی دقایقی پیش در نخستین همایش ملی آب‌های معدنی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این برای نخستین‌بار در کشور است که یک همایش ملی آب‌های معدنی با رویکرد تولید و صادرات برگزار می‌شود.

وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری هنوز در شرایط سخت خشکسالی و تغییر اقلیم قرار دارد که این امر در زمینه آب مشکلات بسیاری را برای مردم این استان به وجود آورده است.

امامی بیان داشت: چهارمحال و بختیاری مولد طلای شفاف است، اما به خاطر تنگ‌نظرِ‌ی‌ها هنوز نتوانسته طلای شفاف خود را به جایگاه واقعی‌اش برساند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: این همایش تریبونی را برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران صنعت آب کشور فراهم کرده که فریاد بزنند، وقتی ارزش پول کشوری به یک سوم ارزش واقعی‌اش تقلیل پیدا می‌کند، نباید پرداخت تسهیلات بانکی را از آنها منع کرد.

وی تصریح کرد: امروز ما شاهد افول بی‌مهری سیستم بانکی به طرح‌های صنعتی به خصوص در طرح‌های سرمایه‌گذاری در زمینه آب هستیم و دیری نخواهد پایید که شاهد توجه بیشتر سیستم بانکی به این صنعت خواهیم بود.

امامی تأکید کرد: 40 طرح آب‌های معدنی در استان چهارمحال و بختیاری چشم‌ انتظار تغییر رویه سیستم بانکی و پرداخت تسهیلات به این کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری با برخورداری از 900 دهنه چشمه با مجموع دبی 238 مترمکعب در ثانیه از پتانسیل بالایی برای بسته‌بندی آب معدنی برخوردار است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: شهرکرد ، صادرات ، آب معدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.