معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان گفت: از جمله بزرگترین طرح پژوهشی در دست اجرا طرح پایش ملی جوانان است که تا دو ماه‌آینده نتایج آن اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: همواره موضوع پژوهش، فرهنگ، آموزش مدنظر وزارت ورزش جوانان بوده و مسئله جوانان همواره مورد اولویت ما قرار گرفته است.

وی افزود: در حوزه ورزش موضوع رعایت اصول ارزش‌های فرهنگی در ورزش یکی از دغدغه‌هاست.

احمدی در ادامه اجرای هر عملی را با وجود پیامدهای فرهنگی امکان پذیر دانست و اظهار کرد: در هر اقدامی باید پیامدهای فرهنگی مدنظر قرار گیرد و اگر بتوانیم این گونه عمل کنیم با اصول ارزش فرهنگی همراه است و تأثیر آن بیشتر می‌شود.

معاون فرهنگی و آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به این که حوزه پژوهش ما بیشتر مرتبط با جوانان است تصریح کرد: بزرگترین طرح پژوهشی ما در حوزه وزارت ورزش و جوانان طرح پایش ملی است که مربوط به نگرش‌های جوانان است و به صورت ملی در همه ی استان‌ها انجام می‌شود. که  نتایج این طرح تا 2 ماه آینده منتشر خواهد شد.

وی اظهار داشت: کتاب‌های مرتبط با حوزه جوانان و کتاب‌هایی که نویسنده‌هایی جوان دارند هر دو موضوع مورد توجه ما قرارمی‌گیرد و از  کتاب‌های برتر در حوزه جوانان حمایت می‌شود.

احمدی به موضوع قانون در وزارت ورزش و جوانان اشاره کردو گفت: پس از 8ماه فعالیت فشرده توانستیم پیش‌نویس لایحه وزارت ورزش و جوانان را آماده کنیم. تا برای حوزه وزارت ورزش و جوانان راه گشایی باشد و این قانون به گونه‌ای تنظیم شده که به طور مجزا ولی پیوسته است.

* آمادگی وزارت ورزش و جوانان در تشکیل ستاد ملی ساماندهی جوانان 

معاون فرهنگی و آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان در  خصوص زمان تشکیل شورای عالی جوانان گفت: شورای عالی جوانان از طرف وزارت ورزش جوانان انجام و تمدید آن از ریاست جمهوری باید پیگیری شود.

احمدی افزود: ستاد ملی ساماندهی جوانان تشکیل و نمایندگان 23دستگاه حوزه جوانان در آن حضور دارند و به محض تصویب از دفتر ریاست جمهوری وزارت ورزش و جوانان آمادگی تشکیل آن را دارد.

وی در خصوص حضور بانوان در حوزه ورزشی اظهار کرد:‌با توجه به این که موضوع حضور بانوان در حوزه ورزش در حیطه وزارت ورزش و جوانان نیست اما با تعامل سایر نهادهای مسئول مقررات این موضوع را آماده می‌کنیم و با تدوین، تنظیم و تصویب این آئین نامه‌های تکلیف این مسئله روشن خواهد شد و شرایطی را ایجاد می‌کنیم که بانوان در رشته‌هایی که با ارزش فرهنگی مغایرت ندارند حضور پیدا کنند.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: ‌با توجه به این که کودکان امروز جوانان فردای ما هستند و قطعا در فرهنگ مناسب تأثیر دارند به همین منظور تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش داریم تا فرهنگ از سنین پایه دانش آ‌موزی  توسعه یابد.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: وزارت ، ورزش ، جوانان ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار