مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: با نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران شاهد کاهش تولید 80 هزار تن ذرات آلاینده خواهیم بود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، میثم مظفر در حاشیه بازدید 12 مدیرعامل سازمان‌های تاکسیرانی کلانشهرها از سازمان تاکسیرانی شهر تهران از آماده سازی مرکز آموزش این سازمان خبر داد و گفت: به پیشنهاد سازمان تاکسیرانی شهر تهران، وزارت علوم و فناوری، سرفصل‌هایی را برای رشته کاردانی حرفه ای تاکسیرانی مشخص کرده است که در این مرکز آموزشی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: برای نخستین‌بار در دفترچه‌های کنکور رشته کاردانی حرفه ای تاکسیرانی نیز وجود دارد و آموزش‌هایی نیز در این مرکز به تاکسیرانان ارائه می‌شود. مظفر یادآور شد: در صورتی که تاکسیرانان تخلفاتی نیز داشته باشند به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شود و موظف هستند دوره‌های آموزشی را بگذرانند تا شاهد بهبود عملکرد برخی از تاکسیرانان باشیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: تمامی تخلفات تاکسیرانان در صورتی که به امتیاز منفی برسد، موظف می‌شوند در این دوره‌ها حضور پیدا کنند.

 مظفر خاطرنشان کرد: امروز مدیران سازمان‌های تاکسیرانی کلانشهرها از دستاوردهای سازمان تاکسیرانی شهر تهران بازدید کردند و خواستار تعامل بیشتر و استفاده از تجربیات این سازمان شدند و برخی از آنها تقاضا داشتند سیستم مشابهی را در شهرستان خود پیاده‌سازی کنند.

 وی درباره نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران، گفت: آغاز نوسازی 4 هزار تاکسی فرسوده شهر تهران از 4 ماه گذشته شروع شده است و خودروهای پیکان، پراید فرسوده و خودروهایی که تولید آنها برای سال1383 به قبل بوده است، از ناوگان خارج و جایگزین آنها خودروی سمند پایه گاز سوز می‌شود.
 
وی افزود: با نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران شاهد کاهش تولید 80 هزار تن ذرات آلاینده خواهیم بود. مظفر یادآور شد: ورود تاکسی‌های پاک با تکنولوژی هیبریدی نیز در دستور کار قرار گرفته است و مصوبه آن از سوی هیأت وزیران برای اخذ حداقل عوارض گمرک صادر شده است.



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار