دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: احتمال زیادی وجود دارد که قاتل روزنامه نگار آمریکایی تبعه انگلیس باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه؛نخست وزیر انگلیس ضمن محکوم کردن عمل وحشیانه ی نیروهای داعش در بریدن سر یک خبرنگار آمریکایی در عراق، بر مصمم بودن دولت انگلیس برای جلوگیری از انتشار افکار و آموزش های اسلام خواهان تندرو در زمینه های مختلف تأکید کرد.

دیوید کامرون روز چهارشنبه، پس از انتشار تصاویر بریدن سر یک خبرنگار آمریکایی در عراق بدست مردی که صورت خود را پوشانده اما با لهجه ای انگلیسی صحبت می کند، در مصاحبه با خبرنگار شبکه تلویزیونی رویترز، در پاسخ به این پرسش که آیا مشخص شده است چه شخصی این عمل شیطانی را انجام داده است؟ گفت: در ابتدا اجازه بدهید این عمل وحشیانه و مرگباری را که اتفاق افتاده است به شدت محکوم نمایم. واضح است که آنچه اتفاق افتاده یک قتل است. قتلی که هیچ استدلال و توجیهی پشت آن نیست.
البته ما هنوز هویت شخصی که این عمل را مرتکب شده تشخیص نداده ایم، اما آنچه در تصاویر مشخص شده و به احتمال زیاد صحیح هم هست، این است که این فرد یک تبعه انگلیس است. این مسئله موجب شگفتی زیادی شده است اما ما می دانیم که اتباع انگلیسی زیادی به عراق سفر کرده اند و از آنجا نیز به سوریه رفته اند تا در رفتارهای تندرویانه و خشونت های جاری در آنجا مشارکت داشته باشند. اما آنچه ما باید انجام دهیم، این است که با تلاشی مضاعف به شدت جلوی چنین سفرهایی را بگیریم و گذرنامه های افرادی را که قصد چنین فریبکاری هایی را دارند، توقیف نماییم و کسانی را که در چنین اعمال افراطی و خشونت باری مشارکت می کنند بازداشت و استنطاق نماییم و مطالب مربوط به افراطی گری را از روی اینترنت جمع آوری کنیم و به این طریق هر آنچه از دستمان بر می آید برای حفظ امنیت مردممان به انجام برسانیم.
خبرنگار پرسید: درخصوص سیاست خارجی انگلیس، آیا شما از این پس باز هم با حمله نظامی انگلیس به نیروهای دولت اسلامی در عراق مخالفت خواهید کرد؟
کامرون در پاسخ گفت: ما همچنان به سیاست خارجی و راهبردی که اتخاذ کرده ایم، پایبند خواهیم ماند. تصمیم ما تعامل و همکاری با دولت جدید در عراق به منظور کسب اطمینان از قرار گرفتن تسلیحات در اختیار کردهای عراق برای مبارزه با چنین شبه نظامیان اسلام خواه افراطی است. ما همچنین به همکاری با متحدان خود ادامه می دهیم و به هرآنچه در توان داریم از کمکرسانی گرفته تا دیپلماسی و قدرت نظامی ادامه می دهیم تا مطمئن شویم که با کمک متحدانمان توانسته ایم تمام نیروی خود را برای تحت فشار قرار دادن شبه نظامیان متعلق به سازمان مخوف دولت اسلامی در عراق بکار گیریم و همزمان در خانه خودمان نیز از هر آنچه در توان داریم برای محافظت از مردم استفاده نماییم.

مجری پرسید: دلیل شما برای رد گزینه ی حمله نظامی زمینی انگلیس به عراق چیست؟
نخست وزیر انگلیس در پاسخ گفت: من قبلاً هم به وضوح اعلام کرده ام که انگلیس قرار نیست یکبار دیگر در جنگ دیگری در عراق درگیر شود. ما دیگر نیروی رزمی پیاده به عراق اعزام نخواهیم کرد. این کاری نیست که ما باید انجام دهیم. ما راهبردی واضح و مشخص داریم و از آن هم نباید فاصله بگیریم. ما همچنین در داخل انگلیس قوانین سرسختانه ای برای نحوه برخورد با تروریست ها و افراطیون داریم که البته از سخت تر شدن این قوانین هم استقبال می کنیم.

ما باید همان اقدامی را صورت دهیم که همواره کشورمان در چنین مواقعی صورت داده است و آن چیزی نیست جز تعهد برای حل و فصل مشکل. ما قبلاً نیز با تروریسم، افراطی گری و تهدیدات صورت گرفته علیه کشورمان مواجه بوده ایم و آنها را شکست داده ایم، پس دوباره نیز خواهیم توانست بر آن فائق آییم اگر دوباره از خودمان تعهد نشان دهیم. ما همچنین به صبر نیاز داریم. این نبردی علیه اسلام خواهی افراطی است. این نبردی میان یک دین با دین دیگر نیست. این نبرد همه مردم از همه ادیان حتی اسلام علیه این افراطی گری زهرآگین است. ما باید در این مبارزه، صبر و تعهد از خود نشان دهیم ، چه اینجا در داخل انگلیس و چه در دیگر کشورهای دنیا که به این مسئله مبتلا شده اند.
خبرنگار در پایان پرسید: آیا فکر می کنید ما با این تصور که این مشکل به گذشته تعلق دارد و زمانش گذشته است، در واقع از آن غافل شده و چشم از آن برداشته ایم؟

دیوید کامرون پاسخ داد: من شخصاً به عنوان نخست وزیر انگلیس ظرف چهار سال گذشته به وضوع اعلام کرده ام که نبرد ما با افراطی گری اسلام خواهان، نه خود دین اسلام، بلکه آن مسئله ی زهرآگین افراطی و خشونت بار، در قالب نسلی از نبرد و مبارزه تعریف می شود. این جنگی است که ما در داخل کشور خودمان با آن دست به گریبانیم و برای مقابله با آن، به متحدانمان نیز با استفاده از هرآنچه در توان داریم شامل کمکرسانی، دیپلماسی و در صورت لزوم، توان نظامی، کمک خواهیم کرد. تفاوت نمی کند که این مشکل در سومالی، مالی، افغانستان، عراق و یا سوریه رخ داده باشد. هرجا که این مشکل پیدا شود ما به کمک خواهیم شتافت چراکه ما به همان اندازه که برای حفظ امنیت خودمان اینجا در خانه اهمیت قائل هستیم، که این مهمترین مسئله برای من هم هست، وجود چنین مشکلی در دیگر نقاط نیز برای ما مهم خواهد بود، چرا که ممکن است به سوی ما بازگردد و صدمات سنگینی را بر ما وارد سازد.

انتهای پیام//
برچسب ها: نخست ، وزیر ، انگلیس ، دیوید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
چوب را که بر می داری گربه دزده از ترس فرار می کنه . همه این پدرسوخته بازی ها زیر سر انگلیس خبیثه .
آخرین اخبار