علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این بار با جمعی از نمایندگان اصحاب فرهنگ و هنر کردستان دیدار نمودند.

به گزارش  حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان، علی اصغر کاراندیش  معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در دیدار دو روزه از استان کردستان این بار با اصحاب فرهنگ وهنر این استان دیدار و اظهار داشت: مشکلات و کمبودهای استانهای کشور تقریباً شبیه همدیگر هستند در دیدار از استانهای سیستان وبلوچستان و خراسان رضوی به این نتیجه رسیدیم که بودجه فرهنگی و هزینه ای ادارات کل فرهنگ وارشاد اسلامی  استانهای تنها دو درصد از بودجه کل استان را شامل می شود.
 
کاراندیش  در بخش دیگر سخنان خویش افزود: بودجه اختصاص یافته به وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی کفاف ادارات و معاونت های و سازمانهای وابسته را نمی کند اما با این بودجه اندک می توان استانها وشهرستان های تابعه را تا حدودی حمایت نمود.
 
 معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی اضافه نمود: در واقع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی قبلاً به عنوان خدمات فرهنگی در امور فرهنگی ، هنری و قرآنی مشغل بکار بود اما این رویه هم اکنون در حال تغییراست، ما معتقدیم امور اجرایی برنامه وفعالیت های فرهنگی ، هنری و قرآنی بایستی به اصحاب فرهنگ وهنر واگذار گردد، وظیفه اصلی وزارت خانه و ادارات کل استانها نظارت، حمایت و هدایت است.
 
کاراندیش اذعان داشت: در طول ۱۱ ماهه گذشته مطالعاتی بر روی وزارت ارشاد و ادارات کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان‌های مختلف کشور انجام شده و به این نتیجه رسیدیم که باید بیشتر در زمینه تخصیص اعتبارات به استان‌ها و شهرستانها توجه شود.
 
کاراندیش ضمن استماع نقطه نظرات و پیشنهادات همه هنرمندان حوزه های مختلف فرهنگی هنری وقرآنی اظهار داشت: همه نقطه نظرات و راهکارهای شما را به معاونت های تحت امر وزراتخانه و شخص وزیر خواهم رساند و همه موراد مطرح شده را تا نتیجه نهایی پیگیری خواهم نمود.
 
کاراندیش تصریح نمود: استان کردستان به برکت سفر مقام معظم رهبری در سال1388 و نامگذاری استان به عنوان «استان فرهنگی» مسئولیت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی و ادارات تابعه شهرستانی را سنگین نموده است لذا لازم است در همه بخش ها و حوزه های هنری از هنرمندان این استان حمایت گردد.
 
دیدار با هنرمندان
 
 در این دیدار  رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان گزارش کوتاهی از وضعیت فرهنگ و هنر و مشکلات پیش روی اصحاب فرهنگ و هنر ارائه  واظهار داشت: بیس و پایه ی اعتبارات فرهنگ و هنر اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مناسب استان فرهنگی کردستان نیست، همین کمبود اعتبار مانع اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی هنری باسابقه  استان شده است.
 
در ادامه جلسه دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ وهنر هر کدام از نمایندگان هنرمندان حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی به ذکر نقطه نظرات و کمبود ها ومشکلات حوزه کاری پرداختند که دراین میان مشکلات اعتباری و کمبود های مالی نقطه نظر مشترک همه اصحاب فرهنگ و هنر بود، در حوزه رسانه اشاره شده به اینکه استان کردستان فاقد روزنامه است، بیشتر هفته نامه ها به دلیل مشکلات مالی یا تعطیل شده اند یا در حال تعطیلی است، نماینده اصحاب رسانه از دادن مجوز های متعدد نشر فته نامه ها و به طور کلی نشریات انتقاد نمود، احمدی مدیر مسئول هفته نامه سیروان خواستار حمایت بیشتر از نشریات استانهایی چون کردستان به دلیل حجم کم گردش مالی شدند.
 
نماینده حوزه موسیقی، از اعطای مجوز برگزاری موسیقی در استان انتقاد نمود وی از برگزاری کنسرت های موسیقی با هزینه بلیط های گران قیمت گلایه نمود. این نماینده اظهار داشت : استان کردستان دارای خوانندگان پیشکسوت زیادی در سطح است که متاسفانه به دلیل کهولت سن نه تنها تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند بلکه قادر به تأمین نیازهای اولیه خود و خانواده نیز نمی باشند وی از معاون وزیر درخواست نمود در صورت امکان به این اقشار از هنرمندان پیشکسوت کمک شود.
 
در حوزه تئاتر نماینده فعالان تئاتر استان از کمبود شدید مالی در این حوزه گلایه نمود و هنرمندان این حوزه را عملاً به دلیل کمبود مالی و اسپانسر در حال بیکار شدن دانست .
 
کانونهای مساجد نیز گزارش کوتاهی از اهم فعالیتها و برنامه های کاری خویش ارائه نمود و اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری روستاها به عنوان تنها مرکز فرهنگی هنری روستا نیاز به توجه بیشتر دارد.
 
در پایان از سوی علی اصغر کاراندیش  معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به 6نفر از هنرمندان نامی که به تازگی موفق به دریافت درجه استادی در خوشنویسی و نشان هنری شده بودند با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه تجلیل بعمل آمد.
 

در پایان این دیدار هم اندیشی از سوی علی اصغر کاراندیش  معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی شماره تلفن های دفتر خود و مدیران تحت امر را به هنمندان و اصحاب فرهنگ وهنر استان معرفی نمود و ملاقات عمومی خود با هنرمندان را روز سه شنبه هر هفته اعلام کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار