معاون رفاهی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: 10درصد از کودکان کشور در دوره پیش دبستانی شرکت می‌کنند که این امر باید مورد توجه سیاست گذاران به منظور ارائه راه کارهای مناسب قرار گیرد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، احمد میدری معاون رفاه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در نشست ارتقای کمی و کیفی مهدهای کودک که عصر گذشته در محل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت:‌ یکی از اقدامات این معاونت در دولت یازدهم بررسی مسئله مهم رشد کودکان و مراقبت از کودکان پیش دبستانی با توجه به اهمیت هزار روز اول زندگی است و تعیین کننده بودن این دوران در سرنوشت آن‌ها بوده است.

وی در ادامه با تأکید بر این که مراقبت و تربیت کودکان جزء‌مسائل پنهان در جامعه ما است تصریح کرد:‌رشد جسمی و روانی کودکان 2 شاخص مهم در بحث مراقبت و تربیت کودکان است که خانواده‌ها نسبت به این شاخص‌ها شناخت کافی ندارندکه در این خصوص برنامه مشخصی تدوین شده که به دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله سازمان تبلیغات، شهرداری، سازمان مدیریت و سازمان بهزیستی مربوط است.

میدری در ادامه با اشاره به این که وقتی موضوعی میان دستگاه‌های مختلف تقسیم شود کار به خوبی پیش نمی‌رود و سیستم چند محوری حاکم می‌شود بر ضرورت اتخاذ سیستمی یک پارچه به منظور دست یابی به اهداف و رفع مشکلات در این خصوص تأکید کرد. و به ارائه پیشنهاداتی برای رفع مشکلات موجود پرداخت و گفت: ‌به منظور طراحی راه‌کارهای  و ارائه خدمات بهتر برای آغاز به کار پیشنهاد می‌کنم تا در یکی از مناطق تهران برنامه ارتقای کیفی حوزه آموزش کودکان قبل از دبستان با همکاری ارگان‌ها و بخش های خصوصی اجرا شود ، زیرا این اقدام در شناسایی و رفع مشکلات می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

 معاون رفاهی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی  افزود: پیشنهاد بعدی در این زمینه حضور دستگاه‌های متولی به عنوان ناظر بر فعالیت‌ها و حضور مجوز برای مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک است. تا نسبت به انتقال تجربیات و ارتقای کیفی خدمات اقدامات مؤثری صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به این که در بحث‌های کلان، بودجه کافی به بخش آموزش کودکان قبل از دبستان اختصاص نیافته ریشه بروز بسیاری از مشکلات را مربوط به این مورد عنوان کرد و گفت:‌ دولت با خروج خود از بحث آموزش پیش دبستانی موجب شد تا تنها  10درصد از کودکان به مراکز پیش دبستانی بروند در حالی که  این میزان در سال‌های گذشته 50درصد بوده است و این امر به طور جدی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی در ادامه بر ضرورت شناسایی و هدف گذاری فعالیت‌های این بخش از سوی بازیگران اصلی آ‌ن تأکید کرد و اظهار داشت: باید امکان ارتباط میان این بازیگران را فراهم کنیم تا امکان طرح موضوع برای رساندن‌ آن به گوش مسئولان فراهم شود.

 معاون رفاهی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد:‌ برنامه های سال آینده ما در این حوزه نیز این است  که هر شهر یک برنامه تربیتی مربوط به این کودکان را داشته باشد. تا بتوانیم یک  برنامه ملی در این خصوص برای طرح در دولت در اختیار داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار