تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، معاونت توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان صنایع هوایی با موضوع استفاده از ظرفیت دانشگاهها برای توسعه صنعت هوایی در وزارت علوم امضا شد .

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، توسعه فعالیت های دانشی فناورانه مبتنی بر نیاز کشور با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های بالفعل و بالقوه تخصصی دانشگاهها ، مراکز پژوهشی و فناوری و قطب های علمی تابعه وزارت علوم در صنعت هوایی از اهداف این تفاهم نامه است.

همچنین همسوسازی پژوهشها ، آموزشها و توسعه زیرساخت های تخصصی دانشگاهها و پژوهشگاهها به سمت پاسخگویی به مطالبات علمی و نیازمندیهای تخصصی دانشی و فناورانه در حوزه صنعت هوایی و پشتیبانی از همکاری مراکز تحقیقاتی ، قطب های علمی، انجمن های علمی ، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری وابسته وزارت علوم برای پیشبرد صنعت هوایی از دیگر اهداف این تفاهم نامه مشترک است.

در مراسم امضای این تفاهم نامه  وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: در یکسال خدمت دولت یازدهم رشد علمی خوبی را شاهد بودیم و دانشگاهها از فضای با نشاطی برخوردار بودند.
وی اظهار داشت: نخبگان جامعه و دانشگاهیان یک منبع عظیم ثروت برای توسعه کشور هستند و ما باید از ظرفیتهای این نیروی عظیم برای توسعه کشور استفاده کنیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: در راستای استفاده از توان جامعه دانشگاهی برای حل مشکلات کشور و انجام تحقیقات کاربردی و هدفمند ، وزارت علوم  با دستگاههای اجرایی و صنایع مختلف نظیر هوافضا، نفت و صنایع دفاعی تفاهم نامه مشترک همکاری امضا کرده است و 10کارگروه تخصصی در دفتر ارتباط با صنعت معاونت پژوهش و فناوری این وزارت در این زمینه فعال هستند.
وی تاکید کرد: ایجاد اعتماد در صنعت به توانایی های دانشگاهها و تولید ثروت و انجام پژوهش هدفمند از اولویت های معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم در دوره اخیر بوده است.

گفتنی است تفاهم نامه استفاده از ظرفیت دانشگاهها  برای توسعه صنعت هوایی  برای مدت چهار سال و  توسط دکتر وحید احمدی به نمایندگی از وزارت علوم ،دکتر علی وطنی به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر منوچهر منطقی به نمایندگی از سازمان صنایع هوایی به امضا رسید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.